Cinta ? biasanya kau akan cakap cinta tu bila kau dah fall in love dgn someone kan ? Sayang . Suka . Macam tu ? Aku pon rasa macam tu jugak . Tapi , dulu lah . Sekarang ? tak lagi dan takkan pernah . Haha !
Ada satu hari tu , jiran depan rumah aku baru pindah maybe . Tapi , aku kenal dorang . Boleh dikatakan mesra lah then aku perasan ada anak sedara jiran aku tu pindah sini . Aku tak kisah pon .
Entah macam mana , dia ambik phone number aku . Mula tu aku tak layan , lama2 aku dah fall in love dgn dia , so aku dgn dia ni dikira couple lah , first love katakan . Haha .
Relay kitorang dalam masa 5 bulan okay je , tapi sayang . Dia nak aku sebab nak kikis duit aku je . Ye , aku bodoh sebab percayakan dia . Dia curang . Depan mata aku . Kau rasa ? Babi !
Ada satu malam , aku biasalah lepak dgn dia kat rumah dia . Eh , bukan lepak dgn dia je tau , mak sedara dia ada sekali . Sporting . Baik .
Aku gurau , manja2 dgn dia . Pasangan bahagia lah ! Puii ! . So , aku nampak dia asyik hadap phone je . Aku pelik tapi buat tak tahu .
Aku decide nak tengok dia buat apa , pastu aku bagi phone aku kat dia then aku ambik phone dia . Kira tukar lah . Aku tak kisah dia nak buat apa dgn phone aku , aku tak curang . Nak takut apa ?
Tengah aku syok main phone dia , tetiba ada satu message , aku ingat kawan dia lah kan . So , aku bukak lah message tu , yg buat aku lagi pelik , nama yg hantar message tu nama aku . Kalau kau , kau mesti pelik kan ? Yelah , dah phone aku ada dgn dia , asal aku nak message dia pulak .
Aku tak sedap hati , aku bukak je lah then yg tertulis kat mesaage tu buat aku tahu dia ada orang lain . Aku tak salah lah , masa dia kusyuk dgn phone dia mesti dia tengah layan betina ni .
" Awak , kita otp esok tau . Saya bz lah malam ni , nak study . gudnite awak "
Kau rasa ? Aku memang tak sangka dia curang dgn aku selama ni . shit ! Dia pandai , nama betina tu dia letak nama aku , kononnya aku je yg ada dalam list message dia . Tapi , aku pon tak lah bodoh sangat , aku check number and you know what ? Bukan number aku but betina tu . Pandai kan dia ? Oh , terima kasih lah .
Lepas pada tu , aku clash dgn dia . Macam cara dia pujuk aku , mintak maaf apa benda tuh , sorry lah , aku sekali kena tipu , memang tak lah nak getback balik . Huh !
Now , aku ada wechat dia , i means ex aku tu lah . Aku tak kejam okay , and tak dendam . Sekarang , aku tak layan pon dia . Just friend semata . Haha ! Kalau kau , memang susah nak terima kan ? dah lah ex kau curang then hari2 nampak muka dia . Aku ? biasa je . Malas nak layan . Hm .
Start from that day , aku dah tawar hati dgn lelaki . Aku tak kisah aku ada bf ke tak . Aku suka sorang diri je . Aku dah tak percaya kat lelaki .
Aku bukan nak riak lah kan , chat bersepah kat wechat aku tu ajak jadi adik angkat lah , kekasih lah and apa2 jelah . Satu pon aku tak layan . Aku dah takde hati kat lelaki lagi . Woi ! jangan cakap aku les pulak , aku waras lagi . Kang aku sepak , bisu 14 hari .
Dulu , aku jealous lah jugak tengok couple ni .
Now , takde makna bagi aku semua tu . Haha !' NO LOVE IN MY RULES LIFE '
YOU ARE READING
THE LONELINESS .
Fanfiction- Aku just nak share je . Story ni cerita benar punya and about my buddyz life . Who ? biarlah rahsia . Dia suruh aku share sebab sesetengah orang ada yg macam ni . Tak pasti lah , tapi pasti jugak ( oke , sis dah merapu . Shit! ) kalau rasa suka...