Baekhyun'pov
Tiba2 aku merasakan ada seseorang mencengkam baju kolarku dari belakang. Badanku terhinjut sedikit akibat cengkamannya yang agak kasar. "Kau buat apa ni??!! Aku bukan suruh kau berasmara kat sini!!! Aku suruh kau selesaikan masalah kau dengan ulat bulu ni!!! Kau termakan godaan dia tu kenapa??!! Kau memang suami tak guna!!! Kalau manager hyung tahu, mampus kau!!! Kau dah gila ke??!! Dah keluar!!!!" Arah Suho tegas dan marah membuak. Suho menolakku dengan kasar sehingga aku terdorong ke belakangnya. Suho terus memandang tajam ke arah Jessica. "Kau memang tak serik2 kan??!!! Kau dah rosakkan rumah tangga hyung aku,sekarang ni kau nak rosakkan rumah tangga kawan aku pulak??!!! Memang PEREMPUAN TAK SEDAR DIRI!!!! Kau ulat gonggok pergi balik ke dorm kau sebelum aku halau kau keluar dari bangunan ni!!!! Kau jangan sampai aku bocorkan rahsia kau!!!! Aku bagi LAST WARNING!! Kalau aku nampak kau kacau Baekhyun lagi,siap kau aku kerjakan!!!!" Kata Suho dengan suara yang amat kuat. Nasib baik bilik ni agak jauh dari bilik dance yang lain. Aku hanya memandang Suho dengan perasaan penuh curiga. "Apa yang mereka rahsiakan daripada aku??" Aku memandang mereka berdua silih berganti. Jessica yang nampak agak terkejut itu terus memandangku dan memberikan senyuman yang manis.Taehyung'pov
Sambil aku termenung melihat kecantikan yang ada pada wajah mulus milik Taeyeon, tiba2 seorang doktor mengetuk pintu bilik dan sekaligus menghentikan lamunanku. Aku terus bangun dan membuka pintu tersebut. "Encik Taehyung, boleh saya berbincang tentang keadaan Taeyeon di bilik saya sekejap??" Kata Dr. Soo Hyun kepadaku. Aku hanya mengangguk dan mengikuti langkah untuk ke biliknya. "Silakan duduk encik." Aku hanya akur sahaja. Lalu aku duduk berhadapan dengannya. "Kenapa dengan kawan saya doktor?? Keadaan dia okey kan???" Tanyaku dengan perasaan yang berdebar kerana risau kalau terjadi apa2 kepada Taeyeon. "Macamni encik. Semasa membuat X-ray di seluruh badannya, kami dapati ada sesuatu di dalam perutnya. Lalu saya bertanya kepada doktor pakar sakit puan dan dia mengatakan bahawa itu ialah kandungannya yang berlingkungan 6minggu. Akan tetapi....." Dr. Soo Hyun tampak risau untuk menyambungkan kata-katanya. "Tetapi apa doktor?? Kandungan dia selamat sahaja kan??" Tanyaku dengan gelisah. "Minta maaf encik. Kami tidak dapat menyelamatkan anak dalam kandungannya akibat hentakan yang kuat telah terjadi di bahagian perut dan pinggulnya menyebabkan Taeyeon keguguran." Kata Dr. Soo Hyun. Aku meraup wajahku. "Sungguh besar dugaan yang telah menimpa kepada diri awak Taeyeon. Mianhae. Jeongmal mianhae Kim Taeyeon." Hatiku meronta-ronta kesedihan. "Encik boleh tandatangan di kaunter perubatan kerana kami ingin menjalani pembedahan untuk membuang zigot di dalam perutnya keluar." Kata Dr. Soo Hyun. Aku hanya akur dan berterima kasih. Lalu aku terus menuju ke kaunter perubatan untuk menandatangani surat kebenaran.
SkipDi luar bangunan SM Entertainment
Selepas semua ahli EXO dan SNSD telah siap berlatih dance mereka, mereka telah menunggu van yang telah dikhaskan untuk menghantar mereka ke dorm masing-masing. Secara tiba-tiba Jessica memaut lengan Baekhyun dan menariknya ke tempat parking milik keretanya. Lalu dia menghempap badan Baekhyun ke arah seat belakangnya setelah di unlock kereta BMW miliknya. Baekhyun terpinga-pinga apabila dia melihat Jessica sudah duduk di atas badannya dalam sekelip mata. Secara drastiknya Jessica mencium bibir mungil milik Baekhyun secara kasar. Semakin lama ciuman itu semakin mengeruhkan keadaan. Apabila Jessica cuba untuk membuka pakaiannya, Suho telah muncul di belakangnya dan menarik keluar Jessica dan memisahkan badannya daripada Baekhyun. Nafas mereka tidak teratur. Suho dengan muka bengisnya, menampar Jessica dengan amat kuat. Baekhyun terkaku. "Kau!!!! Berapa kali aku kena bagi amaran kat kau ni babi??!!! Kau memang tak ubah2 perangai syaitonnirrojim kau!!! Aku tak tahu nak buat kau macamana lagi!!!! Aku rasa aku memang patut bagitahu kebenaran di sebalik topeng muka kau yang tak berapa cantik ni!!! Byun Baekhyun!!!!! Kau keluar dari kereta itu!!!". Dengan gementarnya, Baekhyun keluar dari kereta milik Jessica. Secara tiba-tiba, Jessica terus pergi ke tempat pemandu dan mengambil sebuah pistol dan mengacukan pada Suho. Pada ketika itu, Suho ingin mengatakan kebenaran kepada Baekhyun. Dengan drastiknya Jessica menembak Suho tepat terkena jantungnya sebelum Suho ingin mengutarakan perbicaraannya. Baekhyun terkejut dan terpinga-pinga sambil menyambut Suho yang jatuh ke arahnya. Baekhyun terkedu dan secara tiba-tiba tanpa dirinya sedar,air mata melucut dari kelopak matanya. "Hyung!!!!! Bangun hyung!!!!! Hyung!!!!!!". Baekhyun menampar perlahan di pipi Suho. "Tolong!!!!!!!! Tolong!!!!!! Hyung bertahan hyung!!!!!" . Baekhyun menangis teresak-esak. Mulut Suho sudah dipenuhi dengan darah yang pekat dan tiba-tiba Suho mengeluarkan darah yang berada di dalam mulutnya dengan begitu banyak. Baekhyun semakin gusar sambil tangannya terketar- ketar menahan dada Suho yang semakin lama semakin melimpah darahnya di tangan Baekhyun. Apabila mendengarkan jeritan Baekhyun, pengawal keselamatan tiba dengan terburu- buru. "Apa yang terjadi ni encik". "Ahjusshi tolong sayaaaaaa..... Tolong call ambulans sekarang!!!!!!! Cepat ahjusshi!!!!". Teriak Baekhyun sambil tersedu-sedan menahan tangisnya. "Baekhyun, jaga Taeyeon baik2...... Dia seorang isteri yang baik....".
×T! ×B! ×C!Haiii i'm backk!!.. sorry semua yang tertunggu-tunggu cerita ni walaupun author tahu yang ramai dah bosan dan give up dengan cerita ni... maafkan author ye.. nanti author publish lagi episod lain kalau ada idea yang bernas lagikan cerdik!! Author dah tiada idea yang bernas pada waktu sekarang dan harap supaya readers bawa bertenang dan bersabar ye...author akan buat sehabis baik!! Terima kasih yang sudi vote untuk cerita ni..author terharu kerana ada lagi yang ingin membaca cerita yang agak klise ini.
# follow me
#keepreading
#luvuallreader
#sorryceritaniagaklise
#hopeualllikeit
YOU ARE READING
Because I'm Your Husband Forever {Slow Update}
FanfictionWatak Utama Baekhyun (EXO) Taeyeon (SNSD) Moon Ga Young Kim Taehyung (V) Watak Sampingan Semua Ahli Exo Ibu dan Bapa Baekhyun Ibu dan Bapa Taeyeon Sinopsis Baekhyun ialah seorang playboy, anak orang kaya, glamour dan suka buli taeyeon di mana mana s...