Because I'm Your Husband Forever ( Part 8)

1K 61 4
                                    

Sesampai sahaja di hadapan sekolah, ada orang telah menegur Taeyeon di pintu pagar sekolah."Hai Taeyeon"(senyum nampak gigi putihnya dan matanya turut tersenyum)
" Hai Taehyung (membalas senyuman V) Awak buat apa kat sini??"-Taeyeon
"Awak, saya tak suka awak panggil saya TAEHYUNG". (Muncungkan mulutnya dan merajuk macam alien)-V
"Owh, sorry saya tak sengaja panggil awak Taehyung. Janganlah merajuk V. Kalau awk merajuk, susahlah saya nak pujuk" T_T-Taeyeon
"Senang je. Kiss pipi saya dulu, pastu saya takkan merajuk dah". (Menunjukkan pipinya)-V
(Gatal gelenyar betul alien ni. Sama je macam Embekkk tu*bercakap dalam hati*)"Gatal betul awak ni. Sampai bila2 saya takkan kiss awak". ( sempat menjelirkan lidahnya dan mencubit lengan V)-Taeyeon
"Oh, , Appoo Apppo. Hihihi saja je gurau. Awak dah cubit lengan saya pun dah cukup. Haahahahahahhaa"-V
" Hahaahahha. Kelakar la awak ni". (Sambil memukul bahu V)-Taeyeon
Baekhyun telah sampai di pagar sekolah dan dia ternampak Taeyeon tengah bermesra dengan alien tu."Hish, sah2 perempuan tu memang dasar perempuan murahan! Semua perempuan sama je! Perempuan murahan! -Baekhyun
Lalu Baekhyun mendekati mereka yang sedang berbual rancak. Tiba2 dia melanggar Taeyeon secara sengaja."Oppss, sorry SENGAJA!!". Dia melanggar Taeyeon dengan amat kuat sekali sehingga cermin mata Taeyeon jatuh buat kali ke berapa pun tak tahu. Tak terkira. (Kesian Taeyeon berapa kali dia nak beli cermin mata pun author tak tahu daa)Taeyeon terkejut dengan tindakan Baekhyun melanggarnya dan berkata SENGAJA!!. Tiba2 V menolak Baekhyun dengan kasar sampai Baekhyun terjatuh. "Kenapa kau suka sangat sakitkan yeoja chingu aku? Kau memang suka cari pasal dengan Taeyeon ke hah!!" V berkata dengan nada geram."Cis kau ingat dia yeoja chingu kau? Bila masa dia cakap dia yeoja chingu kau dan kau boleh pula jatuh hati pada perempuan NERD macam ni! ! Huh!! (Smirk dengan nada marah dan mendekati telinga Taeyeon dan berbisik sesuatu) Dasar PEREMPUAN MURAHAN!!!" Baekhyun sengaja menekankan ayat PEREMPUAN MURAHAN kepada Taeyeon dan melanggar Taeyeon dengan kuat sekali lagi sampai tangan Taeyeon tercedera kerana terkena batu yang agak tajam. Lalu Baekhyun blah dari situ dan menuju ke kelasnya tanpa melihat ke arah belakang.
"Awak tak apa2? Ada yang tercedera tak? Kat mana? "-V
"Saya tak apa2. Terima kasih tolong saya^_^. Awak pergilah dulu ke kelas saya nak pergi tandas kejap. Awak pergilah dulu eh. Nanti Cg. Jungkook denda awak kan. Jangan tunggu saya tau"(menyembunyikan tangannya yang terluka).-Taeyeon
" Ok^_^. Kalau ada apa2, jerit ya. Saya akan datang selamatkan awak."-V

Taeyeon pov '
Aku pergi ke tandas seorang diri. Hatiku terasa sakit sangat yang teramat. Hatiku seperti dicucuk berkali-kali. Kenapalah Baekhyun bercakap begitu kepadaku. Aku ingat kitaorang sudah baik rupa-rupanya Baekhyun memang tidak sukakan ku dan tidak pernah sama sekali. Kenapalah Baekhyun mempermainkan perasaanku. Akan tetapi aku bukanlah perempuan sepertimana awak telah katakan Baekhyun. Hatiku tidak pernah merasakan seperti hari ini. "Baekhyun awak jahat sangat!! Awak mempermainkan perasaan saya selama ini! Saya bukanlah seperti yang awak sangkakan Baekhyun. Saya bukan!! Saya bukan!! Kenapalah awak buat begini kepada saya Baekhyun? Saya lebih senang kalau hidup keseorangan. Kenapalah awak sanggup kahwin dengan saya sedangkan awak hanya hendak sakitkan hati saya je. Saya tidak tahan dihina. Saya benci awak sangat2 Byun Baekhyun!!!".(Menangis teresak - esak dan bercakap dalam hatinya). Why must My Life Like This? T-T

Author pov '
Lalu Taeyeon mengelapkan air matanya yang melimpah ruah dengan segera dan membasuh luka di tangannya. Hanya Tuhan saja yang tahu betapa sakitnya dan pedihnya hati dia. Dia sudah mula hendak berbaik dengan orang yang paling dia benci di dunia ini akan tetapi Baekhyun telah menghina dia. Selepas itu dia memasuki kelasnya kerana dia takut dimarahi oleh gurunya, Jungkook. Semasa perjalanan, Taeyeon selalu melanggar tiang kerana dia tidak nampak dan dia memasuki kelasnya dan belajar.
Skip

Author pov ' again
Kringgggg kringgggg!!!! Semua pelajar tergesa-gesa untuk pulang ke rumah masing2. Taeyeon melambaikan tangannya kepada kawan-kawannya dan dia terus menuju ke tempat parking basikalnya. Tiba2 dia melihat basikalnya telah hilang. Dia amat terkejut dan gelisah sekali. "Aduh, manalah aku letak basikal aku ni?? Tadi ada kat sini. Jeballl. Jeball tolonglah basikal awak kat mana, awak2 kat mana, hey??(macam ku pernah dengar ayat ini tapi dimana ya)"Dia mencari basikal yang dihadiahi oleh omma Baekhyun. Selepas penat mencari dalam kira 2jam tanpa henti, dia bertekad untuk pulang ke rumah dan mencari semula basikalnya pada hari esok. Semasa perjalanan pulang ke rumahnya, Taeyeon menangis teresak - esak atas kejadian yang berlaku pagi tadi. Perit hatinya hanya Tuhan saja yang tahu. Tidak pernah dia berasa hatinya begitu pedih sekali. Tiba2 hujan mulai turun membasahi muka Bumi dan juga Taeyeon. Semakin lama semakin lebat hujan turun sama dengan air mata Taeyeon. Taeyeon membiarkan hujan membasahinya kerana dia merasakan hujan menemaninya ketika dia begitu sakit sekali. Sampai sahaja di rumahnya, dia membuka pintu utama dan memasuki rumahnya dengan pakaiannya yang sudah basah lencun. Dia melihat rumah tersebut begitu sepi sekali. Dia menaiki tangga dan menuju ke biliknya. Tiba2 dia melihat pintu bilik Baekhyun terbuka sedikit. Lalu dia mengintai bilik untuk melihat sama ada Baekhyun sudah pulang atau belum. Taeyeon melihat Baekhyun tengah tidur sambil dibuai mimpi yang indah. Taeyeon sedikit tersenyum kerana dia ternampak Baekhyun mengingau dan mukanya tersangat comel. Selepas itu Taeyeon menuju ke biliknya dan memasuki bilik airnya untuk membersihkan dirinya. Selepas membersihkan dirinya, Taeyeon baring di atas katil yang empuk itu. Lalu di terlelap sambil tangisan yang tidak henti2.
Skip

Baekhyun pov '
Pada pukul 6 petang, aku terbangun dari tidur lenaku kerana perutku berbunyi lagu Growl. Aku bertekad untuk pergi ke dapur untuk melihat makanan apa yang ada di dapur. Sambil aku ingin menuju ke dapur, aku melihat Taeyeon sedang tidur sambil pipinya membasahi dengan satu jenis air. Bantalnya juga dibasahi satu jenis air. Aku tidak mengetahui apakah jenis air tersebut. Lalu aku teringat peristiwa pagi tadi yang amat menyakitkan hatiku. Lalu dengan perasaan marah, aku pergi ke dapur dan aku melihat di dalam rak dapur terdapat ramen. Tanpa berlengah masa, aku mengambil mangkuk dan mengisinya dengan air panas. Selepas itu aku meletakkan ramen itu di dalam mangkuk tersebut. Selepas habis makan makanan tersebut, aku keluar untuk menenangkan hati yang begitu panas sekali. Aku mencapai kunci kereta Ferrariku dan memandunya dengan begitu laju menuju ke pusat karaoke. Itu sahaja tempat yang boleh membuangkan stress aku ni.
Skip again

Taeyeon pov '
Pada pukul 6.30 petang, aku membuka mataku perlahan-lahan dan badanku menggeliat sedikit. Perutku sangat lapar dan kepalaku pening sekali dan terdapat kesan2 lebam akibat terlanggar tiang sekolah. Aku pergi ke dapur dan memasak nasi goreng kimchi, sup sayur dan jus oren. Sambil aku memasak, tanganku sering kali terkena api kerana aku tidak nampak api tersebut tanpa cermin mataku. Aku menjerit kesakitan apabila terkena api. Selepas siap memasak, aku menghidangkan makanan tersebut tanpa menyentuhnya dan menunggu Baekhyun pulang ke rumah. Aku tidak merawat tanganku yang melecur tadi. Aku membiarkannya sahaja. Sambil menunggu Baekhyun pulang ke rumah, aku menuju ke ruang televisyen untuk menonton cerita My Love From The Star iaitu cerita kesukaanku. Apabila aku ingin menggapai remote televisyen yang berada di atas meja bersebelahan dengan sofa yang ingin aku duduki, tiba2....

Bersambung daa. Sorry kalau chapter ni tak sedap. Ngarut skit chapter ni. Harap chapter ni menyentuh hati anda semua. Kesian Taeyeon.

# hope you all vote for this story
#hope you all like it
#Follow me = syaf23
#sorry if this story not seduce your heart
#I like when you all comment for this story. It seduce my heart
#bye2 and kamsa..
# ^ _ ^

Because I'm Your Husband Forever {Slow Update}Where stories live. Discover now