CINCIN

1K 8 0
                                    

sya ada cerita tp x tau seram atu pn x.. ini pengalaman sy sndri, klo mau prcya sila la percaya klo x mau prcya terserah bilang urg..

sy dr kicil mmg selalu nmpk benda2 yg x sepatutnya sy pn x tau knpa tp yg sy ingat masa umur sy 10thn sy pernah mimpi ada 1 urg tua yg mcm muka nenek sy dtg jmpa sy & bg sy cincin.. sy bilang sy x mau tp dia pksa jg sy ambk & ckp dia tu moyang sy.. jd sy ambk la knun tu cincin (dlm mimpi) trus start hri tu sy slalu ja nmpk bnda2 yg lain2.. tp bkn selalu la kdg2 sija(terutama tme ada urg mau jalan @ meninggal) msa sy 12thn mama sy buat doa pelepasan d kg panggil semua adk bradk dia & kazen2 sy.. skli sy tau mama sy ckp mati mau bt mcm tu sbb nenek sy pnya mama (moyang prmpuan) sy tu bobolian & dia yg pegang tu kg dlu.. jd smbyg la knun kmi ni.. lpas smbyg sy tnya la mama sy mcm mna muka moyang sy & sy describe muka tu nenek tua yg dtg jmpa sy dlm mmpi tu.. trus nenek sy mnyampuk.. dia bilang lain kali klo ko mmpi dia lg jngn terima apa2 dr dia.. o yala sy bilang sja. padahal sy suda ambk tu cincin yg dia bg sy msa dlm mmpi tu..

tlmpau bnyk ba crta klo sy mau crta satu2 tp sy crta ni dlu la yg kejadian plg sakit & plg sy x dpt lupa wlpn skrg sy suda kwin & ada ank sda..

#selamatjalanromeo
PART 1

lpas habis ting6 msa menunggu kptsn stpm knun, sya ikut la kakak spupu sy p krja d kk. bukan jg klrga kmi susah, mmg klrga kmi kira senang jg & bapa mama sy mmg x mau kasi sy p krja d kk tp sy sndri yg menangis2 merayu2 mau p krja knun sbb mau berdikari. padahal mau bebas dr klrga x mau kna kontrol ya la kn sy ank prmpuan pertama dlm klrga jg mmg kna jga berabis.. tp sbb sy memujuk & merayu2 akhirnya sy pn kna kasi bnr la knun p krja d kk..

smpai ja d kk sy tnggl d apiapi cntr blok sy x ingat apa sda.. tp sna pn ada kejadian pelik jg tp sy mls mau crta yg tu.. nnti la klo ada msa.. trus sy krja d kdi hp d wisma merdeka sblh kfc.. sy rsa sngsara btl krja sna msa tu sbb sy kn besa jd bos d rmh mna besa krja tp sbb mau mikirayou tnggl d kk jg jd trpksa la krja sja. lpas 2 bulan krja d kdi hp abg spupu sy bwa p try testing krja d ***** resort. p la knun sy interview tu, 2 kali kna interview dua2 pn pass jd sy pn kna terima la krja d hotel d bhgian front offce department mna biar la rasia.. haha

start krja d hotel mula2 mmg la teda kwn yg ada dorg abg spupu sy sja. ada 1 malam sy p blik abg spupu sy (sy tnggl d kotes hotel) dorg moginum2 d sna sma kwn2 dia, jd sy pn ddk melepak la d blik dorg tp sy x mnum (sbb durg minum siopon - tapai/arak org dusun) sna la knun sy knl si romeo.. rsa mcm ada keserasian msa bktwa2 tu trus betukar la knun kmi num hp. sy tingu jm d hp mau jm12 sda & kebesokan dia sy krja pagi (7am-3pm) trus sy ckp sy mau blk bilik sda.. jd sy pn balik la begitu la permulaan perkenalan kmi.

lpas 1thn lebih kenal rapat & masing2 sda jmpa klrga dua2 pihak kmi pn betunang la knun.. lpas tunang tu blk2 kami mau rancang kawin tp x sja jdi2, kmi sndri pn x tau apa mslh dia x sja pndai jadi2 kali sbb kami dua pn ada krisis pertunangan yg tlmpau rumit juga sbb tu x jadi2.. jd bila sda sebulat suara sy sma romeo pn mncpai kata sepakat utk kawin bulan dec tu thn jg, jd bulan 1 tu p la knun kmi gmbr kawin segala..

lpas blk dr gmbr kawin, sy tdr la sbb sy rsa penat btl. trus si romeo ckp dia mau p pasar kijap p beli brg dapur habis sda syur & ayam d dpur. sy kasi iya sja la malas sy mau ikut jg sbb sda smpai rmh sda mandi mls sda mau kluar blk. jd sy pn tdr la.

masa sy tdr tu sy mmpi ada org dtg p bg sy bunga, tp sy x nmpk muka tu urg & sy x tau tu urg yg bg sy tu bunga (bunga yg kicil yg dlm filem puntianak harun sundal malam tu) tu lelaki atu pn prmpuan. sy tbngn dr tdr sbb si romeo smpai rmh kuat btl dia ttp tu pintu dpn telepas dr tngan sbb bnyk brg dia bawa dia bilang. trus sy tkjut sy bngn la trus.. skli sy bngn tu sy nmpk tu bunga d sblh meja sblh katil sy sda. sy mamai2 lg pigang tu bunga trus sy binggung sikijap itu mmpi ka btl2 tu sy bilang.. tp sy buat cool sja sbb sy x nmpk muka hantu ka apa2 yg bikin tkt.. trus sy ckp sma si romeo, tp si meo bilang angin sja kali bawa msuk dia bilang. sy pn kasi iya sja la. sdngkn sy tau jg mmg bukan angin sbb bilik kmi tu aircond 24jam mna prna sy bka tingkap.

Himpunan Cerita Seram Urang Kita SabahanWhere stories live. Discover now