Ba sya ada cerita lg ni, ni kjdian d rmh kak2 sya, d rmh sya pn ada tp nti sya ceta, sya ceta yg d rmh kak2 sya dlu, pnakut jga sya ni,sdah la tdo sorg2 d bilik, glp lg 2 bilik, ni mlm jd la mcm smlm, xbgerak2 sya tdo.. hahaha tkt mw pusing2, tbyg2 ada yg ikt tdo.. haha ok2 sya ceta la..
Rumah kak2 sya ni cna d taman t&g3 jln lotong, kota marudu, dkt ja ba dgn hospital lotong 2, dkt lg dgn kuburan cina, lgpn dgr2 ceta org kwsn prumahan 2 ble thn jga seram'y sbb dlu kuburn knon d cna, xtw la klu btl.. mula'y bgni, msa 2 ank2 buah sya mc lg kcl2, thun 2 smpi thun 6, 3org ba ni ank buah sya, besa la kn budak2, suka btl dorg main hantu2, kc tkt2 abang dorg, kluar p luar rmh tgah2 mlm, msa 2 kak2 saya mngandung ank ke-4, tgl tggu hri lg la, mlm 2 dia sruh maid dia tulis senarai brg yg dorg mau order, ada kn dlu2 order brg pkai katalog 2, jd kak2 sya ni msuk tdo sudah, kbtln msa 2 abg ipr sya tiada d rumah, dia p kursus ka klu xsilap 2, kak2 sya n abg ipr sya ni dua2 cikgu, ok sya smbung, msa 2 ank buah pn tdo sudah, ni maid kak2 sya ceta la, sbb blm lg sya ada d cna msa kjdian prtama 2, siuk2 dia mnulis knon, trus dia ada dgr bunyi ketukan d dpr, blm lg dorg kak2 sya kc bsr dpr dorg msa 2, mc lg yg asl, kcil lg, 2 maid xla hirau,dia fkr cicak, kdua kli mkin kuat 2 ktukan, dia dgr lg suara mngilai, dia kc brani diri la ni p tgk d dpr, tp xda apa2, trus dia p kc mti tv n msuk p bilik, dlm msa yg sama dia risau jga dgn kak2 sya, sbb kak2 sya 1org dlm bilik tgah sarat mngandung lg 2.. msuk ja maid 2 dlm bilik dia dgr sdah suara mngis, tepat2 atas kpla dia, sbb 2 jndela atas kpla dia ja, msa 2 dia tdo dgn 2org ank buah prmpuan sya, skrg sumandak sdah ank buah sya, hihi lma da kjdian ni.. smbung blik, hihi dia ambl al-quran n bwa tdo msa 2, mcm hlg2 da suara 2 dia kc bgun la ank buah sya 1org dia sruh p kc kwn kak2 sya d bilik.. smpi situ ja kjdian mlm 2, skli siang kak2 sya kc cerita sma mama sya sbb kmi p cna sdah siang 2, tkt2 kak2 sya skit perut mw beranak kn, rpa'y mlm 2 kak2 sya pn ada dgr mcm org mngis, ktwa d jndela bilik dia, lpas 2 ketukan kuat lg d jndela dia, dia blg.. sblm 2 dia mmg npk prmpuan pnjng rmbt d bwah kakian dia cuma dia xpsti dia mmpi ka btl2, ptg 2 kak2 sya kena bwa sudah p hosptl, sbb mcm tlbih hri ka blg 2 doktor,tgl la ba kmi2 ja d rmh 2, sya, maid kak2, n 3org ank buah.. mama sya n husbnd kak2 sya p kc kawan kak2 sya d hosptl, mlm 2 lpas mkn kmi tgk tv d luar, sempat lg kmi main dlm bilik sblm tdo, msa 2 kmi kc mti sdah 2 lmpu d ruang tmu sbb kmi rncng 2 tdo d ruang tmu smua, msa sya buka pintu bilik, tmundur jga sya, sya npk ada budak2 d pintu bilik komputer dorg, sbb bdpn ja dgn pntu bilik ank buah sya 2 bilik, trus sya ckp "buka 2 lmpu, jgn lg main, kta tdo la" kluar la kmi dr bilik, sdah kmi kluar mw bring sdah, ank buah sya npk 2 budak lri p bilik dorg, triak ank buah sya trus.. kmi ckp ja 2 khayalan dia ja, xla ba kmi kc tmbh tkt dorg, kmi tdo la mlm 2, tp 2 la, d dpr mcm ada sja org kmi kc biar ja... esk'y kmi bgtw mama sya, jd mlm 2 mama sya la kc kwn kmi d rmh, msa 2 kak2 sya d hsptl skit2 da perut mw beranak, sya n maid dduk2 d buaian d blkg dpr smbl 2 kmi bceta2, c maid smbl cuci kain d luar, mama sya msa 2 d luar dpn, siuk2 kmi bceta, trus kmi tdiam dua2, xda ckp apa2 dua2 kmi msuk serentak dgn mama sya msuk dr dpn.. trus mama sya tnya "knpa kamu blarian" sya bgtw la," ada kmi npk putih2 melimpas d tepi rmah 2 p depan rmh,dr blkg" trus mama sya p subuk2 dr jndela p luar, 2maid tnya la mama sya, maid 2 pgl mama sya nenek, "knpa ka nek, kw pn blari jga msuk pla 2" mama sya jwb "nahh diam2 la kta, bnda yg sma jga kta npk td, 2nah mc d luar pagar bdiri2" trus ba pla kuat angin msa 2, mna mama sya rsau kak2 sya lg mw beranak.. jd kmi ni pn brani2 la ba jga knon p tgk dr jndela, aduii btl2, mc lg dsitu 2 bnda, tp srius, mcm samar2 muka'y, xbrpa npk.. xla ba 2 kmi kc heboh sdah, esk'y abg ipr sya p bwa mama sya p kk, sbb kak2 sya mw d bedah, 2 bby songsang knon,smpi d likas xjga jd d bedah sbb ok da bby 2, main2 dia.. hahaha smbung blik, kmi2 lg blik d rmh 2, nahh mcm besa ank buah sya buang tbiat, yg dua org prmpuan 2 p kluar tgah2 mlm p kc tkt2 abg dorg d jndela, dorg pkai slimut lg, mula2 sya xtw sapa dorg mw kc tkt, ingt kn dorg main bgtu2 ja, bkn dua org sya npk tp 3org, ada sdah kli ikt2 dorg, sya ingt ank buah llki sya, abg dorg yg mw dorg kc tkt 2, sya ingt dia ikt2 dorg dr blkg, trus sya pgl, sya blg "msuk la kmu, tgah mlm sdah ni, jgn lg bmain" msuk la dorg ni tp dua org ja dorg, xlg sya ttup 2 pintu , blg ank buah sya "anti,knpa xttup lg pntu 2" sya blg "aii xkn mw kc tgl c abang d luar, p pgl dlu sruh la msuk, c abg ni dgil ba" heran la ank buah sya dua org ni, dorg ckp " cna 2 c abg d bilik anti, dia la kmi mw kc tkt td" nahh trus mremang bulu roma sya, trus trsa mcm ada angin mlimpas ba dpn pntu dpn 2, trus sya p tgk ank buah llki sya d bilik, cna dia tdo sdah.. aduii mcm b'bsr kpla sya msa 2, trus blg 2maid "ish2, tdo la kta, lain2 sdah aq rsa ni"tdo la kmi, siang 2 blm lg blik dorg kak2 sya dr hsptl, 1mlm lg kmi d kc tgl sdri2, skitar jm8 klu xsilap, mc lg kmi d luar, kmi ada npk 2 chya mcm tanglung 2 mcm dr hsptl mnju p prumhn tmpt kmi 2, lma kmi tgk mkin lma mcm mw bdkt sdah, mkin dkt 2 mcm 2 bebola api, trus maid 2 bwa kmi msuk, trappppp bunyi d ats jing, tlumpat kmi smua, ank buah sya btriakan, trus sya ckp dgn ank buah sya "mari kta bca ayat2, surat2" smua la mbca2 msa 2, mcm d keraut2 ba keliling rmh msa 2, kena hempas2 2 pintu, nsb maid kak2 sya ada tlfn sdah, sbb sya blm lg ada tlfn msa 2, hihi bkn cm bdk zman skrg, dlu sya tgktn4 bru ada tlfn .. hihi ba sya smbung, trus dia kol mama sya mlm 2, mlm 2 jga abg ipr sya balik bwa mama sya,lpas dia htr mama sya bru dia blik p likas sbb kak2 sya blm branak lg.. esk'y dkt jm7, ada sdah ba pla kak2 sya bwa baby boy.. hihi mlm 2 cpt2 mama sya sruh cri limau, daun'y skli dgn tangkai'y.. ok2 da ba pla,xsdah mgacau, tp smpi skrg 2 tmpt sllu ada gngguan, bru2 ni, msa sya mw tdo, kn msa 2 sya tdo tmpt kak2 sya, sya tdo d bawah, dgn 1ank buah sya, mula2 sya dgr org mngis tepat2 atas kpla sya, tp 2 suara mula2 dkt tp lma2 jauh, org blg klu suara dkt mkna'y bnda 2 jauh jd klu suara jauh bnda 2 dkt,huhu btgk mata kmi dua dgn ank buah sya, trus dia pgg sya "anti apa 2" dia blg, trus sya srh dia jgn tegur, xlma 2 macam pintu d hempas trus suara mngilai d luar, bpeluk trus kmi dua org.. bkn kmi ja sllu dgr n rsa ada bnda2 2 drmh kak2 sya, kak2 sya pn sllu dgr bgtu, prnh skli dia blg dia bt susu ank dia d dpr, dia dgr suara mcm bunyi 2 juon 2, cpt2 dia msuk p bilik.. ee tp syukur la jga xprnh mjelma dpn mata dgn keadaan buruk..
YOU ARE READING
Himpunan Cerita Seram Urang Kita Sabahan
HororHimpunan cerita-cerita seram di negeri Sabah. Menceritakan pengalaman yang menakutkan yang benar-benar berlaku kepada rakyat Sabah.