Jasmin P.O.V.
Samen met Anna fiets ik weer op weg naar huis. We hebben net gedanst bij de dansschool in het dorpje waar we wonen.
'Doei, ik zie je morgen!' roep ik naar Anna. 'Ja tot morgen'. Nadat ik mijn fiets in de schuur heb gezet, loop ik naar binnen. 'Hey mam' ik geef een kus op haar wang. 'Hey schat. Hoe was het dansen?' 'Ja het was echt heel leuk. We zijn aan een nieuwe dans begonnen en volgende week is de eindshow'. 'Leuk, hoe laat is dat?' vraagt mijn moeder glimlachend. 'Om half 8 gaat de zaal open en om 8 uur begint het'. 'Ik zal er zijn'. 'Oke top, ik ga nu even douchen'.
Vorig jaar is mijn vader aan een hartaanval overleden. Mijn moeder en ik hebben het er best wel zwaar mee. Ik ben enigs kind en mijn moeder probeert om er zoveel mogelijk voor mij te zijn.
Maar ik zal me even voorstellen. Ik ben Jasmin de Jong en ik ben 18 jaar. Ik hou dus heel erg veel van dansen en mijn beste vriendin heet Anna. Wij kunnen elkaar echt alles vertellen en daar ben ik heel erg blij mee. Verder hou ik van muziek luisteren, lezen en films kijken.
Nadat ik heb gedoucht pak ik mijn lievelingsboek en kruip op de bank onder een dekentje. Ik kijk eerst nog even op mijn mobiel of ik iets belangrijks heb gemist.
Ik ben best wel fan van Martin Garrix. De muziek die hij produceert vind ik gewoon zo tof. Ik volg hem op Instagram, Snapchat en Twitter en ik vind het zo leuk om zijn foto's te zien en om zijn berichtjes te lezen. Zijn leven ziet er echt geweldig uit. Hij draait op de coolste plekken en krijgt veel mensen met zich mee.
Ik scroll een beetje op Twitter door alle tweets als ik een nieuwe tweet van Martin zie verschijnen.
@MartinGarrix Ik ben op zoek naar Nederlandse dansers voor mijn videoclip! Weet je iemand of heb je interesse? Stuur dan een mailtje ;) #amsterdam #dance
OMG dit is geweldig! Mijn hart begint sneller te kloppen, dit is gewoon perfect voor mij. Zo snel als ik kan bel ik Anna. Anna is ook een groot fan van Martijn en ik weet zeker dat ze dit ook geweldig gaat vinden. Nadat hij twee keer is overgegaan, neemt ze al op.
'Hey' zeg ik. 'Hoii. Wat is er?' 'Heb je al de tweet van Martin Garrix gelezen?' roep ik enthousiast door de telefoon. 'Nee hoezo?' 'Hij is op zoek naar Nederlandse dansers voor zijn videoclip'. 'OMG' gilt Anna. 'Daar moeten wij sowieso aan meedoen. Dit is gewoon perfect voor ons!' 'Jaa, dat dacht ik dus ook al. We moeten een mailtje sturen zodat we auditie kunnen doen'. 'Ja, omg ik kan het echt niet geloven'. 'Ik ook niet' zeg ik lachend.
Na nog een hele tijd met Anna te hebben gepraat hang ik op. Ik wil zo graag in die videoclip spelen. Dansen is al zo lang mijn passie maar zo'n kans heb ik nog nooit gekregen.
Ik geef mijn moeder een kus en loop dan naar boven. Morgen moet ik weer naar school. Ik zit in het laatste jaar van VWO. Over een paar maanden zijn al de examens en ik sta er best wel goed voor. Als ik klaar ben wil ik heel graag een dansopleiding gaan doen, alleen zijn de eisen om toegelaten te worden wel heel streng. Ik heb al naar meerdere opleidingen een mailtje gestuurd maar ik ben tot nu toe alleen nog maar afgewezen zonder dat ik auditie heb gedaan. Hopelijk komt daar snel verandering in.
~ De volgende dag ~
Ik pak mijn fiets uit de schuur en ga naar school.
Op school komt Anna op mij afgerend en we geven elkaar een knuffel. 'We moeten echt een mailtje sturen en hopelijk mogen we dan auditie doen' zegt Anna met een grote glimlach op haar gezicht. 'Inderdaad. Als het lukt dan is het echt als een droom die uitkomt'. 'Jaa, maar we gaan wel samen toch?' vragend kijkt me ze aan. 'Tuurlijk'.
Na een paar minuten komen ook mijn andere vriendinnen Lana en Diana aangelopen. Zij houden niet zoveel van dansen maar meer van voetbal. Alsnog kunnen we het heel goed met elkaar vinden en zijn we met zijn allen erg hecht.
Nadat Anna en ik enthousiast vertelt hebben over de tweet van Martin Garrix gaat de bel en lopen we naar binnen.
Het 7e uur is afgelopen en we lopen naar buiten. 'Zullen we naar mijn huis gaan? Dan kunnen we dat mailtje sturen?' vraagt Anna. 'Ja is goed'.
JE LEEST
Amsterdam Dance ~ Martin Garrix Fanfictie
FanfictionAls Jasmin een tweet leest van Martin Garrix, kan ze haar geluk niet op. Hij is op zoek naar Nederlandse dansers voor zijn nieuwe videoclip. Na een selectie mag Jasmin auditie doen voor de danswedstrijd Amsterdam Dance. Als ze Martijn in het echt o...