~ Hoofdstuk 33 ~

759 23 2
                                    

Jasmin P.O.V.

De dagen vlogen voorbij. Vandaag heb ik mijn laatste examen en daarna heb ik vakantie. De toetsen gingen allemaal best wel goed. Ik was het meest bang voor Engels maar die ging verrassend genoeg ook niet verkeerd.

Voor de examens was ik eerst best wel gestrest maar uiteindelijk viel het allemaal best mee. Tuurlijk blijft het spannend omdat ik natuurlijk moet slagen van mezelf omdat ik mee op tour wil, maar ik wist van mezelf dat ik gewoon goed geleerd had.

Martijn is momenteel in Italië voor twee shows maar als het goed is, is hij over twee dagen weer terug.

Ook al kunnen we elkaar dan niet elke dag zien, toch houden we wel erg veel contact. Elke dag krijg ik weer een berichtje van Martijn met een succes, zo lief.

Vandaag heb ik als laatste economie en dan ben ik eindelijk klaar met leren, als ik slaag dan natuurlijk. Ik ben al lang niet meer gespannen, economie is een makkie voor mij.

Anna is al klaar met al haar examens. Zij heeft geen economie en dat is de laatste toets die wordt afgenomen. Voor zover ik weet gingen haar examens ook goed maar ruim een week terug heeft ze te horen gekregen dat ze helaas niet is aangenomen voor de studie geneeskunde.

Als je die studie wilt volgen, dan moet je aan hele strenge eisen voldoen, maar jammer genoeg voor Anna is dat haar niet gelukt,

Ook al denk ik dat het probleem heel goed kan worden opgelost maar dat laat ik aan de jongens over.

Ik denk dat Louis het ook een hele goede oplossing zou vinden als ze meegaat, ze maakten zich al druk hoe ze het zonder elkaar zouden moeten gaan redden.

En ik hoef Anna dan natuurlijk niet zo te missen, maar dat is bijzaak.

Ik kijk nog snel even mijn samenvatting door en vertrek dan, als het goed is, voor één van de laatste keren naar school. Ook al ben ik blij dat ik van school mag, het blijft toch raar dat ik er over een tijd waarschijnlijk nooit meer ga komen.

Als ik ben aangekomen op school, zet ik mijn fiets in het fietsenhok en loop vervolgens de school binnen.

Ik zie nog wat andere mensen de stof nog even snel doornemen maar ik word daar altijd alleen maar gespannen van. Het is niet dat je op dit moment nog veel nieuwe dingen kunt leren en in je hoofd kan krijgen.

Ik kijk nog even snel op mijn mobiel.

Martijn: Succes babe met je laatste toets 💜

Jasmin: Thankss 💕 maar het komt wel goed denk ik 😇

Dit is de eerste dat Martijn babe tegen me zegt of stuurt en het klinkt eigenlijk wel heel erg goed. Het liefst zou ik nu de hele tijd met hem willen appen maar dat kan over een paar uur ook, nu eerst het examen.

Ik zet mijn mobiel uit waarna ik mijn tas en mijn mobiel in mijn kluisje doe. Ik neem al mijn spullen mee die ik mag gebruiken voor de toets en loop vervolgens de gymzaal binnen, waar de examens plaatsvinden.

Ik zoek het nummer dat bij mijn naam hoort en ga vervolgens zitten. Er zitten al een paar mensen en na mij stromen ook de rest van de leerlingen de gymzaal binnen.

Als het signaal is gegeven dat we mogen binnen, open ik mijn toetsblaadjes en start ik met lezen. Ik begin aan de eerste opgave en ga zo door totdat ik aan het einde van de toets ben.

Zoals ik eigenlijk wel had verwacht was dit voor mij niet zo moeilijk. Ik ben ruim voor tijd klaar maar ik controleer nog wel even voor de zekerheid of ik alles heb ingevuld.

Daarnaast reken ik ook nog wat berekeningen na en dan is er niet veel meer wat ik kan veranderen.

Na nog vijf minuten gewacht te hebben is er een vertrektijd voor mensen die al eerder klaar zijn. Alleen ik en een ander meisje zijn al klaar.

Nadat alles ingeleverd is lopen we de gymzaal uit. We bespreken de toets nog even kort na en zo te horen hebben we best veel dingen hetzelfde, dat is een goed teken.

Ik neem afscheid van haar en pak dan vervolgens mijn spullen uit mijn kluisje. Ik doe mijn mobiel aan maar ik heb verder geen nieuwe berichten.

Stiekem had ik er één van Martijn verwacht, zoals na elk examen maar hij zal nu wel druk zijn met iets anders dan zijn vriendinnetje continu te appen.

Terwijl ik een beetje door mijn Instagram scroll, loop ik naar buiten. Het is nu echt al volop lente en ik hou ervan. De lente en de zomer maken me nou eenmaal toch iets vrolijker dan die koude winterdagen.

Ik haal mijn fiets van het slot en zet mijn tas op mijn rekje van mijn stuur.

Terwijl ik op mijn fiets stap, denk ik na over waar ik heen kan gaan. Ik heb niet zoveel zin om naar huis te gaan want daar is ook niemand en Anna ligt vast nog in bed want het is nog vroeg.

Ik fiets nog wat rond en besluit daarna om naar mijn eigen plekje te gaan.

Ik kom aan bij de rand van het paadje en leg daar mijn fiets in de berm. Met mijn sleutels en mijn tas loop ik het paadje af en ik kom uit aan de rand van de rivier. Ik loop naar mijn vaste bankje en geniet van de rust om me heen.

Toen ik aan het fietsen was, waren er zoveel mensen en geluiden om mij heen maar hier is het één en al rust. Mijn rust wordt verstoord door een berichtje die ik heb binnengekregen.

Martijn: Heyy hoe ging het? Ik vind het stom om te zeggen maar door wat problemen moet ik langer in Italië blijven. 😬

Martijn: De show wordt een paar dagen verzet waardoor ik een paar vrije heb in Italië want het is niet handig om tussendoor naar Nederland te gaan...

Martijn: Sorry ik had je graag wat eerder gezien 😔💕

Martijn: Ik mis je ❤

Teleurgesteld lees ik zijn berichtjes, ik had hem ook graag wat eerder gezien maar dit is nou eenmaal zijn baan en moet ik er maar mee zien te dealen.

Jasmin: Jammer  want ik mis jou ook 💘

Jasmin: Maar  zeg geen sorry want jij kan er ook niks aan doen...

Ik verzend mijn berichtje en vergrendel vervolgens mijn mobiel. Ik mis Martijn maar ik wil niet klinken als die bezitterige vriendin dien geen minuut zonder hem kan.

Al snel krijg ik weer een berichtje en ook al wil ik niet te snel antwoorden, mijn nieuwsgierigheid overwint alles.

Martijn: Er is misschien wel nog een oplossing 😏

Jasmin: Wat dan?

Martijn: Jij komt gewoon een paar dagen naar Italië 💕

Martijn: Even weg van alles en iedereen en dan kunnen we samen wat leuke dingen gaan doen 😊😊

Martijn: Dus wat vind je ervan? 

Amsterdam Dance ~ Martin Garrix FanfictieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu