《5》

276 35 11
                                    

Oppa..anak kita demam panas.Chagi dah bawa dia jumpa doctor pagi tadi tapi doctor cakap tak perlu risau sangat sebab anak kita cuma demam biasa.demam nak membesar...jadi oppa janganlah risau sangat ya.

Oppa nak tau tak?Anak kita sangat bijak sama macam oppa.dia dah masuk setahun sekarang ni dan anak kita dah pandai cakap.Dia dah boleh sebut Appa.

chagi ada sertakan pita rakaman bersama surat ni.Oppa dengar la suara anak kita.Comel.

Dia Mengambil pita rakaman yang berada di atas meja kerjanya lalu dia menekan butang Play pada pita itu.

Kedengaran suara Bayi yang sedang ketawa di rakamkan di dalam pita itu.

dia juga mendengar Yang bayi itu menyebut perkataan APPA dengan jelas.

Surat itu dilipat lalu di masukkan kembali kedalam sampulnya.

Sudah 2tahun dia tidak menerima surat dari isterinya.
Hatinya risau bila sudah lama tidak menerima khabar dari wanita itu.

'Macam mana keadaan mereka sekarang?Sihat ke tak?Anak aku mesti dah besar dan dah bersekolah sekarang ni.Tapi kenapa tiada berita dari dia?'

Soalan itu selalu bermain di mindanya.tangannya menyentuh rantai yang terkalung di lehernya.

"Bogoshipo"Ucapnya perlahan.

<Next Situation>

"Budak kecil bangun la"Jungkook mengoncang badan riri yang sedang lena di atas katil.

'Budak ni..menyusahkan jelaa.Dah la semalam mabuk tak tentu pasal'Omel jungkook dalam hati.

Riri yang merasa tidurnya di ganggu membuka perlahan matanya.dia mengosok gosok matanya sebelum matanya terbuka luas.

"Hah dah bangun pun..ingatkan dah mati sebab minum banyak bir semalam"

"Huwahhh"Riri menguap sambil mengeliat bagi meregangkan urat sarafnya.

"Dah pergi mandi"Arah jungkook.Tuala yang tersangkut di belakang pintu di capai lalu dicampakan ke arah riri yang masih lagi mamai.

⏩Skip

riri duduk di meja makan keluarga jeon.banyak makanan yang menyelerakan terhidang di atas meja.

Jungkook duduk berhadapan dengan riri.Dia mencapai sekeping roti lalu menyapukan nuttela pada roti itu.

"Makan roti ni supaya kesan mabuk semalam tu hilang"jungkook meletakan roti tadi di atas pinggan riri.

"Nae..gomawo"Ucap riri lalu menyuap roti itu masuk kedalam mulutnya.

"Wah...jungkook kamu dah jumpa anak kamu ke?"soalan yang diajukan oleh wonwoo membuatkan riri tersedak.

'Bila masa pula aku jadi anak Ahjusshi ni' Riri bermonolog.

"Mian...nah minum air ni"Wonwoo duduk di sebelah riri lalu menghulurkan air pada riri.

riri menyambutnya tanpa membanntah.Dia memandang wajah wonwoo dan jungkook silih berganti.

'Kembar rupanya.kyah!tak sangkah Ahjusshi ni ada kembar"

MafiaWhere stories live. Discover now