Jungkook membawa Riri pergi ke Crwon Pub.Pub yang Terkenal dan exclusive Untuk orang orang ternama termasuk golongan Mafia sepertinya.
"Maaf tuan tapi budak di bawah umur dilarang masuk"Dai salah seorang bodyguard di pub itu menghalang Riri Memasuki Pub itu.
"Kau siapa nak larang aku bawa masuk budak dalam pub ni hah?"Jungkook Mencengkam kolar baju Dai.
"Ta-pi..tuan I-itu peraturan Pub.Saya hanya menurut saja"Gagap dai bersuara.
Takut dia bila melihat Anak mata jungkook yang memandangnya tajam.
"Persetan dengan peraturan bodoh tu! Pub ni dibawah jagaan aku faham!"
Riri memandang jungkook dan Dai silih berganti.
'Pabo namja.Yang kau bawa aku masuk pub apasal?'
Riri mengutuk tindakan bodoh jungkook dalam hati.
Sudah satu minggu dia di bawa ke hulur dan ke hilir oleh jungkook.Ntah kenapalah jungkook tak mahu biar dia pergi selepas tolong dia hari tu.
riri cuma mintak tolong sekali je.Tapi jungkook asyik nak heret dia ke mana je dia pergi.
BOSAN!
"Yak!Ahjusshi" panggil riri.
"Waeyo?"Soal jungkook memandang riri.Tanganya masih lagi kemas Mencengkam koler baju Dai.
"Lepaskan dia la.Pakcik bodyguard ni cakap benda betul kan.Yang kau pun satu bawa aku masuk pub apa hal?"
Jungkook melepaskan cengkamanya pada koler dai.Dia mengemaskan sedikit bajunya lalu memandang riri.
"Aku bukan nak bawa kau suka suka tau tak.Aku bawa kau ada sebab la.Kau kata kau budak Genius kan?Aku nak kau buktikan ke'Genius'an kau tu"Terang jungkook panjang lebar.
"ara..ara...Tapi janganlah terlalu kasar dengan orang lain.Cakap la elok elok ni ta..Bla bla bla"
telinga jungkook dah mula panas.Riri dah mula membebel.
'Aish!budak ni...asyik membebel je la'Monolong jungkook.
Sakit pula hati dia mendengar.nak ikutkan hatinya yang panas mahu saja dia tinggalkan riri hidup merempat di tepi jalan.Tapi ada sesuatu yang menghalangnya dari berbuat demikian.
Rantai emas putih berbentuk puzzle yang terkalung di leher riri yang menghalangnya untuk meninggalkan riri.rantai tu masih menganggu fikiranya.Jungkook yakin rantai itu Ada pasanganya.
"Tepi"Jungkook menolak Dai lalu melangkah masuk kedalam pub.Riri hanya mengikut jungkook dari belakang.
Suasana bingit yang menyakitkan telinga Berkumandang di di dalam Pub itu.Ramai Manusia yang Mengerakan tubuh mereka mengikut rentak Muzik itu.
Jungkook Mencari kelibat Rakanya Namjoon Ataupun di kenali sebagai Rap Monster.
Namjoon Adalah pemilik Crown Pub,Namjoon juga Merupakan DJ di sini.Mata Jungkook tertumpu pada Pentas DJ yang berada di tingkat dua.dengan bantuan lampu pub yang berkelip kelip menikut rentak muzik itu Jungkook melihat namjoon yang sedang asyik dengan kerjanya.keadaan ketika itu samar samar tetapi dia tetap mengenali Susuk tubuh rakanya.
"Riri kau duduk sana dulu.Aku nak panggil kawan aku kejap"Arah jungkook sambil jarinya ditunjukan pada sebuah sofa yang berada di club itu.
riri hanya menurut tanpa membantah.
"Lagi satu jangan pandai pandai nak pesan minuman keras.kalau kau mabuk nanti aku jugak yang susah Faham!"pesan jungkook keras.
riri tidak menganguk mahupun mengeleng.Dia hanya menjeling jungkook dengan tajam.
hampir 15 minit menunggu barulah kelibat jungkook muncul bersama seorang namja.
"So ni ke budak yang kau cakap genius tu?"soal namja itu.Jungkook hanya menganguk.
"Jom la masuk bilik aku.Kat sini bising sangat"Ajak namjoon pada jungkook dan riri.
<Next Situation>
"macam mana dengan pencarian kamu semua?Ada dapat apa apa maklumat mengenai riri?"Jongkook memandang tajam pada semua orang bawahanya itu.
"kami masih lagi belum mendapat apa apa berita mengenainya.Tapi kami janji akan terus berusaha untuk menjejak Riri secepat mungkin tuan"kata salah seorang perisik di situ.
"ingat!Riri adalah Aset Negara kita.kalau riri berada di tangan yang salah maka Hancur lah negara kita.Jadi pastikan kamu jejak dia sebelum perisik korea utara yang menjumpainya. FAHAM!"
"FAHAM TUAN"serentak mereka semua bersuara.
Kim Jungkook berlalu meninggalkan dewan utama itu.Baru pagi tadi dia mendapat kabar tentang perisik rahsia dari korea utara yang cuba untuk menangkap Riri.
Jongkook tahu yang riri pasti bosan kerana di kurung di makmal penyelidikan ini dan sebab itulah dia melarikan diri,tapi ini semua di lakukan untuk melindungi budak kecil itu.
sekarang Riri berada dalam bahaya dan Pihak keselamatan negara tidak dapat melindunginya lagi kerana Riri telah hilang dari kawalan mereka.
Jongkook sangat berharap yang riri dapat segera ditemukan sebelum perisik korea utara yang menemuinya.
TBC💣
HELLO ALL MY GOLDEN READERS...Firstly i wanna say Sorry sebab dah lama x update...hihi..
mesti korang semua rindukan riri kan?soo today aye akan hilangkan rasa rindu korang pada riri..ok..secondly. ..ramai reader's yang dah buat andaian bahawa riri adalah Anak jeon Jungkook..
yang tu I x leh jawap..sebab semuanya adalah Teka teki.
teka teki yang hanya akan terjawap apabila fanfic ni dah sampai klimaks dan di saat itu lah korang akan tahu jawapan untuk andaian yang korang buat. and i hope korang takakan kecewa bila mengetahui kebenaranya nanti.
ok sampai sini sajaaaaa see uu inn thee nextt episodeeee
#boobyebyebooooooo#
YOU ARE READING
Mafia
AcciónMAFIA mafia boleh ditafsirkan sebagai sebuah egensi yang melakukan kerja kerja haram.contoh adalah Membunuh,Menjual dadah,Menjual bahan api dan banyak lagi.dunia mafia penuh dengan kegelapan. Jeon Jungkook anak Ketua Mafia terbesar di korea selatan...