"Yah!!Don't you dare touch My Hair"Marah riri pada Yoongi iaitu rakan pada jungkook.
Yoongi hanya mengabaikan riri dan teruskan kerjanya.Jungkook menyuruhnya untuk menukar image Riri dari seorang budak perempuan kepada seorang budak lelaki.
apa yang perlu dia buat adalah mengunting rambut riri dari panjang sehinga pendek.Sesuai dengan gaya rambut budak lelaki masa kini;Tapi riri langsung tidak memberi kerjasama payah juga untuk Yoongi menghabiskan kerjanya.
"Duduk laa diam diam jangan la macam cacing kepanasan"Marah yoongi pula.Geram pula dia dengan budak ni.
setelah hampir setengah jam berperang dengan riri akhirnya selesai juga kerjanya.
Rambut riri di potong pendek sama seperti budak lelaki.Yoongi juga telah menukar warna rambut riri dari dark brown kepada Light Violet.
"You look so Handsome Kids"puji Yoongi bila melihat hasil kerjanya.
"I am a Girl Not a Boy!!"Muka riri dari tadi lagi masam dan bibir kecilnya muncung sedepa.
sakit pula hatinya bila jungkook menyuruhnya untuk menukar penampilanya.
"Jangan la marah nanti tak comel"Pujuk yoongi.
riri menjeling Yoongi tajam seumpama Samurai yang ingin memengal kepala orang.
"So apa pendapat kau?"Tanya yoongi bila dia melihat jungkook mula menghampiri mereka.
"This is what i want.Perfect.Tapi kalau boleh image pakaian dia tukar sekali.bagi dia nampak swag sikit"Ujar jungkook sambil melihat pakaian riri yang masih nampak Feminine.
"Hell No!!"Bentak riri geram
"Riri just Listen to My words.Ni semua adalah penyamaran faham"
"Tch!!benci betul laa"
<Next Situation>
"Mianhae Tapi aku tak boleh nak siasat budak ni sekarang.Aku kena tolong kawan aku cari Anak dia"Taehyung memandang wajah hampa yang dipamirkan oleh kim Jongkook.
"Kim taehyung jebal..berapa pun bayaran yang kau nak aku akan bagi asalkan kau turut sama membantu kami menjejak riri"Pujuk jongkook.
"Aku betul betul tak boleh tolong.Maaf laa sebab aku tolak tawaran ni.Kawan aku lebih perlukan aku"Taehyung sengaja menolak tawaran yang di berikan oleh jongkook sebab dia telah berjanji dengan jungkook untuk merasiahkan keberadaan riri pada orang lain.
"tapi kalau aku dapat apa apa maklumat mengenai riri aku janji akan segera sampaikan pada kau"Janji palsu di tabur oleh Taehyung sekadar untuk menyedapkan hati jongkook saja,Tapi hakikatnya dia tak akan pernah bagitau pada sesiapa kalau riri sebenarnya berada dengan MAFIA yang paling digeruni di korea selatan ini.Kalaulah Jongkook tau riri ada bersama dengnan kumpulan mafia...Mau tak tercabut jantungnya nanti.
<Next Situation>
"macam mana dengan sijil kelahiran yang aku suruh kau buat kan semalam?"tanya jungkook pada Dr.seokjin yang merupakan seorang doctor yang berpengaruh di korea selatan ini.
Dr.seokjin memiliki 7 buah cawangan hospital swasta yang maju dan mewah.kesemua pesakit yang di rawat di hospital tersebut merupakan golongan VVIP dan orang berada.
tapi ada rasiah di sebalik hospital itu,hanya orang tertentu saja yang mengetahuinya.
di bawah tanah hospital inilah Dr.Seokjin melakukan pengambilan Organ dalaman Manusia dan dia akan menjualnya pada pihak tertentu.
itulah rasiah disebalik kejayaan besar hospital ini.
"Ada dalam ni" seokjin menghulurkan sampul surat bersaiz A4 kepada jungkook.
tengah malam tadi dalam pukul 12.23Am jungkook menhubunginya dan memintanya untuk memalsukan sijil kelahiran.
seokjin membuat sijil kelahiran palsu dengan berbekalkan maklumat yang jungkook berikan.
jungkook membuka sampul surat itu lalu mengeluarkan isi di dalam sampul itu.
"Birth Name jeon hae jun. lahir pada 21.12.2008. Jantina Lelaki"Jungkook membaca setiap butir maklumat dalam surat itu dengan teliti.semua sama dengan apa yang dia inginkan.
sekarang identity riri telah dipalsukan lepasni dia akan mendaftarkan riri masuk ke sekolah.
"Riri"panggil jungkook.
riri yang sedang asyik membaca mengangkat wajah memandang jungkook.
"Nak apa?"tanya riri kasar.hatinya masih panas lagi dengan jungkook.
sudahlah rambut kesayanganya di potong.penampilanya di ubah.dan sekarang ni ntah apa lagi yang jungkook nak buat?
"Start Now Your name Is Jeon Hae Jun.berumur 10 tahun dan akan bersekolah di sekolah Rendah Seoul"terang jungkook panjang lebar.
"MWO???"membulat mata riri memandang jungkook..perasaan marahnya makin meningkat.
"Kalau Ahjusshi nak tukar penampilan riri dari hujung rambut sampai hujung kaki Riri masih boleh diam.Tapi kalau Ahjusshi nak tukar nama Riri. Mianhae,Riri tak setuju"bentak riri keras.
"boleh tak kau ikut je apa yang aku aturkan untuk kau?semua ni pun untuk keselamatan kau faham!"Jungkook juga tidak mahu kalah dengan budak kecil dihadapanya ini.
"TAK NAK!TAK NAK!DAN TAK NAK!!."Marah Riri.Mata riri mula menunjukan yang dia ingin menangis.
Kalau jungkook nak tukar image nya dari seorang budak perempuan kepada budak budak lelaki riri masih boleh diamkan.tapi bukan pada namanya.
"RIRI!!"jerit jungkook dengan lantang.sakit pula hatinya bila orang berani meningikan suara padanya
"Hiks..hiks..Om..omma kata App..Appa ba..Bagi nama Riri.Ahjusshi jebalyo..riri tak nak guna nama lain sebab nanti Appa riri tak kenal riri.Riri Nak cari Appa..jebalyo..hiks.."rayu riri dalam tangisanya.
jungkook yang hendak marah pada awalnya mula merasa kasihan bila melihat lihat riri menangis.
'jadi..sebab itukah dia marahkan aku.hanya disebabkan nama'
"Ririyaa.."panggil seokjin yang sekian lama jadi pemerhati.dia bangun lalu melangkah menghampiri riri.
"Jeon HaeJun.nama tu cuma untuk penyamaran je.Nama riri tetap sama tak ada yang berubah.Riri tau kan yang jungkook buat semua ni untuk lindungi riri"Pujuk seokjin lembut.Dia kini berada di samping riri yang sedang menangis sambil memeluk lutut sendiri.
Riri memandang SeokJin lalu memeluk tubuh sasa itu.
"Appa..Riri nak jumpa appa..Riri dah janji dengan omma untuk cari appa..tolong jangan tukar nama riri sebab hanya nama itu saja yang boleh buat Appa kenal riri"riri menyambung tangisanya di dalam pelukan seokjin.Untuk pertama kalinya Riri menangis semahunya.Jujur dia amat sedih dengan hidupnya.Ommanya mati di bunuh di depan matanya.Appanya?Riri langsung tidak pernah mengetahui siapa Appa kandunganya.seokjin hanya membiarkan riri berbuat sedemikian.dia tahu anak itu perlukan ketenanganya sendiri.
jungkook hanya berdiri kaku melihat seokjin dan riri.Terbit rasa bersalah di dalam hatinya.
Tbc👶
YOU ARE READING
Mafia
ActionMAFIA mafia boleh ditafsirkan sebagai sebuah egensi yang melakukan kerja kerja haram.contoh adalah Membunuh,Menjual dadah,Menjual bahan api dan banyak lagi.dunia mafia penuh dengan kegelapan. Jeon Jungkook anak Ketua Mafia terbesar di korea selatan...