"Wey kura-kura kau janji dengan aku kau akan jaga diri baik-baik. Makan jangan lupa. And 1 more thing jangan lupa ole-ole dari luar negara untuk aku. Hehehe..." kata Zafira kepada Adam.
"Woy perempuan x siap berapa kali aku cakap yang nama aku Adamlaa. Muhammad Adam Harith bin Hariz."bebel Adam smbil mukanya kemerahan menahan marah.
"Ahh papejelah macam x biasa je kau ni..btw nk ambik ni" kepala Adam di lukunya.
"Sesedap sambal belacan Mak Eta janda berhias kampung jee kau panggil aku perempuan x siap." bebel si dara sambil tersenyum puas dpt mengenakan si teruna."Wey apa ni Zafira!!! Aku report ummi gan walid. Ummi tengok Zaf.." adu si teruna pada ibunya.
"Sikit-sikit ummi walid. Hmm nmpk gayanya x leh laa kau nk berjauhan dari ketiak ummi gan walid kau. Heheheh..." ketawanya berdekah - dekah.
Semua yang ada di situ turut ketawa sama. Makin panjangla muncung si teruna menahan geram. Tiba-tiba....
"Penumpang Flight 312 ke German sila bersedia kerana flight anda akan berlepas tidak lama lgi."
'Aduh kenapa cpat sngat' desis hatinya. Hehehe siapa??siapa lagi kalau bkan Zafira.
Adam yang perasan akan perubahan muka Zafira terus mengajak Zafira untk berbual berdua di satu sudut. Keluarga yang lain hanya mampu memandang.
"Zaf aku nak pergi dah kau jaga diri ekk..nnti mesti aku rindukan kau. Nah ni de skit hadiah dari aku. Buka bila kau dekat rumah nnti tau. Kata si teruna smbil tersenyum manis.
Zafira hanya tersenyum kpda si pemberi dan memeluk erat pemberiannya. Adam bagaikan terpukau memandang senyuman yg dilemparkan oleh Zafira.
'Ya Allah indahnya ciptaanMu' desis hati kecilnya."Adam...woii Adam dah berangan smpai German ke??..tu flight kau dah panggil tuu.."jerit si dara mematikan lamunanya.
"Hah..?? Ehh ha ok thanks. Take care Zaf"ujar lelaki itu smbil ber ura meninggalkan gadis itu.
"Adam tunggu jap. Errmm..jet aime. Ok tu jee bye...."balas si gadis...
"Kau nk wat pe ajak aku gi jeti amir nii..ish malas laa tgoklaa aku blik nnty." balas lelaki itu smbil tertawa.
Lelaki itu terus mencapai begnya dan berjalan ke pintu berlepas. Sblom die terus berjalan dia melambaikan tangan pada smua keluaganya.
'Bye Adam I love you and I will wait for you.'
YOU ARE READING
Aku Cinta Kaulah Nerd
RomanceAdam Harith memang seorang lelaki yang nerd. Dia dengan cermin mata besar dan baju tight in memang x leh di pisahkan. Tapi senerd-nerd Adam ni die menyimpan perasaan dekat sahabat dia Zafira Aisyah. Zafira pula merupakan gadis yang sngat comel. smua...