Permulaan baru

3 0 0
                                    

10 tahun kemudian.....

"Pkul bpe Zaf punya interview dengan syarikat pembinaan tuu??"tanya si ibu sambil menyuap roti ke dalam mulutnya.

"Pukul 8 ma."balas si anak sambil menghirup kopi yang berada dlm cawan di hadapannya.

"Btw hati-hati sayang. If you need anything just let me know. Zaf nak drive or nak Pak Mat hantar?"balas si ibu sambil menatap muka si anak.

"Oh no mama. Tak pe Zaf boleh drive sendiri. I got to go mama takut lambat pulak" Zafira mendekati ibunya. Tangan si ibu dikucup lembut.

"Ok dear. Hati-hati"laung si ibu kepada anak yang sudah berada di muka pintu.

"Tergesa-gesa jee Zaf tu..nak kemana sayang" tanya seorang lelaki yang berumur 40 an yang sedang menuruni anak tangga.

"Oh abang. Hmm Zaf de interview pagi ni. Tu yang nak cepat tu. Minum dulu abang."pelawa si isteri.

'Haih anak sendiri pun x nak keje gan syarikat bapa sendiri. Still nak keje sendiri.'desis hati si bapa.

Sementara tu...

Kringgg....kringgg... (Jam di dinding terus berdetak ahh..hehehe melalut sat)

"Adam!!!!!Muhammad Adam Harith bin Muhammad Hafiz bangun sekarang!"jerit si ibu smbil tangannya lincah menyediakan sarapan pagi. Pembantu rumahnya hanya mampu menggeleng melihat aksi 'Mem' besar mereka. Gila kau nak tegur x pasal-pasal kene buang keje.

"5 minutes mom" balas si anak smbil tangannya menarik comforter menutupi seluruh badannya.

"No! Adam. Nanti lambat pergi kerja" balas si ibu.

"Morning ummi. Hmm sedapnya bau ..wau!! Nasi goreng my feberet."muncul si dara terus memeluk ibunya dari belakang sambil pipi ibunya di cium lembut.

"Ish..anak bertuah nii terkejut ummi" marah si ibu manja.

"Hehehe sory ummi. Ehh mne abang ummi?"tanya si anak kehairanan.

"Hmm adik macam x tau je perangai abang awak tu. Kalau x dikejut jangan harap dia bangun. Qai sayang pegi kejutkan abang awak tu kejap"pinta si ibu lembut.

"Ok ummi"balas si anak sambil tersenyum. Qaisara Aisyah terus melangkah menaiki anak tangga untuk ke bilik abangnya.

"Heyy Tuan Putera wake up. Ibunda di bawah sudah bising. Kakandaku tak bangun-bangun juga."kata si adik smbil tangannya menarik comforter yang membaluti tubuh si abang.

"Hahahah...apa yang adik merepek pepagi ni. Ibunda kekanda?? Dah gi laa abang nak tido and stop tarik comforter ni fyi along tido pkai boxer jee karang x pasal-pasal free show pepagi ni" balas si abang smbil tangannya menggenggam comforter tu erat.

"Mr Adam Harith. I count until three if you don't want to wake up adik tarik comforter ni.."balas si adik geram.

'Eleh macam berani'desis hati si abang.

"1...2....3.."comforter di rentap and....

"Ummi!!!!!" jerit si anak dara. Si teruna pula sudah lintang- pukang lari masuk ke bilik air untuk membersihkan diri sambil ketawa pada si adik.

"Ish..hampeh punya abang. Kalau wangi x pe jugak. Entah-entah sebulan x basuh..ee...."omel si adik smbil menuruni anak tangga.

"Kenapa ni adik? Pepagi membebel ni. Rezeki x masuk karang"tegur si ibu.

"Abang tu ummi!! Adik kejutkan dia pastu dia serkup muka adik pakai boxer dia. Entah-entah sebulan x basuh."adu si adik.

"Ya Allah Adam ni...saja nak kenekan adik die nii. Abang tengok anak awak tu."bebel si ibu. Si ayah hanya menggelengkan kepala sambil kembali menatap surat khabarnya. Dalam masa yang sama menyembunyikan tawanya.

Adam turun dengan cerianya setelah mengenakan adik bongsunya. Dapat Adam lihat muka cemberut si adik di meja makan.

"Assalamualaikum ummi walid. Hmm sedapnya bau. Nasi gorenglaa. My feberet." kata si abang dengan senyuman. Sengaja dia menatap wajah si adik yang cemberut.

(Adik abang sama je..my feberetlaa. Owg sebut favourite depa sama jee)

"Adik sorylaaa jangan laa merajuk. Muncung tuu dah macam tenuk da abang tengok. Hehehe."gelak si abang.

Makin panjang muncung si adik..

"Ok² abang janji x buat daa..adik maafkan abang ekk.."pinta si abang sekali lagi.

"Promise??"tanya si adik.

"Promise!"balas si abang yakin.

Si adik kembali tersenyum dan menyambung makannya yang tergendala.

"But just for today..hahahaa"sambung si abang sambil ketawa berdekah-dekah.

Baru si adik hendak membalas si ayah menyampuk"dah² jangan nak gaduh dpan rezeki x baik. Abang ni pun x baik buat adik macam tu. Lain kali ajak walid skali. Hehehe."si bapa menambah. Adik apa lagi mengadu kat ummi jelaa.

"Alah..walid gurau je. Hmm adik gi sekolah gan abang ekk.. Arini pak Leman nak kene hantar walid gi jumpa Pak Ngah kat pejabat dia"arah si bapa.

"Tapi walid adik lebih rela pergi sendiri. Nanti rmai kwn-kwn adik yang x hbis² tanya pasal abang. Kwan adik cakap abang handsomelaa melt laaa muka cam James Reid."bebel si adik. Abang yang dari tadi tersengih tersedak air kopi yang di minum.

'James Reid??binatang ape tu?'desis hatinya.

(Ni lah padah kalau bengap sangat lps duk US 10 tahun x balik Malaysia. Pelakon filipin batainya binatang.)

"No. Walid x benarkan. Naik jela gan abang ye.."balas si bapa.

Si adik hanya menggangguk. Mana boleh bantah nnti x dapat duit poket wooo.

Mereka berdua terus melangkah ke kereta CRV putih milik Adam. Dalam kereta si abang bertanya pada adik siapakah gerangan James Reid yg dimaksudkan adiknya.

"Laa abang x tahu ke??  Hadoii mai sini fon sat"pinta si adik. Si adik apa lagi pergi ke 'Mr Serba Tahu' Mr google laaa.hehehe...
muka James Reid ditunjukkan pada abangnya.

"Ha ni laa dia..hero pujaan hati adik. Huhuu.."kata si adik bangga.

"Eleh abang lagi handsomelaa"balas si abang smbil menghidupkan enjin.

Si adik mencebik. 'Perasan'desis hatinya.

Kereta putih itu meluncur laju meninggalkan perkarangan rumah banglo yg tersergam indah itu membelah jalan.

Btw soryla kalau hambar..ni first time sbnarnya. Kalo de typo please abaikan hehehe... Saya sertakan gamba Adam Harith. Mmg gamba James Reid pown. Hihihi..

Aku Cinta Kaulah NerdWhere stories live. Discover now