Adam berjalan memasuki pejabatnya. Bibirnya tidak lekang dengan senyuman. Adam tahu yang pekerja perempuan di pejabatnya sering bergosip tentang kekacakannya. Adam malas nak ambik tahu kerana baginya ciptaan Allah semuanya indah.
"Morning Encik Harith." sapa Liana setiausaha Adam yang suka berpakaian seksi untuk mengoda Adam.
"Morning Liana. Hmm ape program saya hari ni?" mata Adam leka menghadap laptop di depannya.
'Ish dia ni memang x de nafsu ke?? Penat aku pakai seksi siap mekap setebal seinci ni pun dia x terpikat. X pe sabar Liana.' omel Liana dalam hati..
"Hey Liana wake up..!! Berangan smpai mana?" tegur Adam sinis.
"Err... Sory Encik Harith. Hari ni pukul 12 Encik ada lunch dengan Tan Sri Hashim. Pukul 3 ada temu janji dengan Dato Lim tentang projek pembinaan jambatan di titiwangsa. Ok tu jee." kata si Liana dengan nada mengoda.
'Ya Allah kuatkan iman aku.. Haih cepatlaa new PA masuk.' desis hati Adam.
"Ouh ok thanks awak boleh keluar. Haa sebelum saya terlupa. Pukul berapa PA bru sya datang??"tanya Adam.
"Ermm pukul 8. Harith why you need a PA if you had me sayang" Liana berjalan ke arah Adam untuk mengodanya seperti selalu.
"Ehem...Liana stay away from me please. Jangan sampai saya pecat awak. Jangan sebab uncle awak pemilik syarikat ni saya x berani nak ambil tindakan tegas pada awak." Adam berkata tegas. Bukan dia tidak tahu Liana telah lama menyimpan perasaan pada dia cuma hatinya telah dimiliki oleh Zafira.
"Huh.. One day you will be mine Mr Harith" balas Liana sambil menghentak kaki meninggalkan bilik Adam.
'Psycho punya perempuan. X nak aku dengan kau' desis hati Adam. Adam membuka walletnya. Gamba seseorang di tatap.
'Apa khabar kau sekarang Aisya. I really miss you. Sorry sebab aku masih tiada kekuatan untk berdepan dengan kau. Mesti kau dh makin cantik sekarang. Entah- entah sudah dimiliki orang.' monolog Adam sendiri sambil menatap wajah Zafira.
Jam 7.50 pagi...
'Uish dah lambat kene cepat nii..'omel Zafira dalam hati.
Dia berlari mengejar lif yang hampir tertutup sebab x dapat mengawal keseimbangan badan Zafira hampir terjatuh. Dia hanya memejamkan mata. Tidak sanggup melihat apa yang bakal berlaku.
"I got you my lady" suara garau seseorang menyapa gegendang telinga Zafira. Dia kehairanan kerana tidak berasa sakit. Perlahan-lahan mata di buka. Terkejut dia kerana seorang lelaki yang agak kacak sempat menyelamatkannya.
'Uishh handsomenya.. Mak melt titew.... Ehh tapi berapa lama daa.. nak berkeadaan begini..' desis hatinya.
"Ehem..thanks Mr Hero. But can you let me go" tutur Zafira mematikan lamunan si jejaka. Zafira berasa tidak betah berada dalam dakapan si jejaka ni lama-lama. Zafira ni seorang yang menjaga batas-batasnya walaupun tidak sepenuhnya.
'Uishh comelnya muka dia. I think I had met my destiny'desis hati si jejaka.
"My pleasure my dear. Hii.. Kenalkan Fariz adhwa" huluran Fariz di pandang oleh Zafira. Fariz yang faham akan pandangan Zafira menarik semula tangannya.
"Ohh sorry miss" kata Fariz.
"No it's ok. Hi Zafira Aisya. Thanks sebab tolong saya but I'm sorry i got to go. Saya dah lambat."balas Zafira kelam kabut saat dia jam di pergelangan tangan sudah menunjukkan angka 8.
'Matey den macam ni'omel Zafira lagi.
'Zafira Aisya nice name.. Secantik tuannya. I will make sure you be mine my lady' monolog Fariz sendiri.
YOU ARE READING
Aku Cinta Kaulah Nerd
RomanceAdam Harith memang seorang lelaki yang nerd. Dia dengan cermin mata besar dan baju tight in memang x leh di pisahkan. Tapi senerd-nerd Adam ni die menyimpan perasaan dekat sahabat dia Zafira Aisyah. Zafira pula merupakan gadis yang sngat comel. smua...