************* typo bersebaran************
Di pulau jeju
Jihyo duduk di bas stop sambil menikmati wafel perisa coklat yang dibekalkan oleh Uncle Lee.
"baiklah semua,masuk kan beg kamu dan terus masuk kedalam bas." Kata Miss Nora. Jihyo orang yang terakhir memasukan begnya supaya nanti dia senang mengeluarkan begnya. Jihyo hanya memakai jeans, t-shirt, Kasut nike dan memakai topi. Gaya jihyo sangat simple berbanding dengan pelajar wanita yang lain berpakain bagai hendak bercuti di Hawaii. Semasa jihyo masuk ke dalam bas semua orang tidak mahu duduk bersamanya disebabkan itu jihyo mengambil keputusan untuk menggunakan kereta.
" jihyo kamu hendak kemana?" Tanya Madam Tara.
"aku hendak menggunakan kereta, lagi pun aku malas bersemak dalam bas" kata jihyo selamba.
"song jihyo..eh.. maksud saya kim jihyo kamu mesti mengikuti kumpulan ini" wajah Madam Tara mula pucat .
" oh, jadi rupanya kau dah tahu aku siapa? Kalau macam tu aku tak perlu lah nak terangkan apa-apa?" kata jihyo
"baiklah, kamu boleh menggunkan kereta tapi perlu mengikuti semua aktiviti yang di jadualkan" kata Madam Tara.
Jihyo tidak mengendahkan kata-kata madam Tara, dia mengeluarkan begnya dari bas lalu menelefon seseorang.
" hello, aku perlukan kereta sekarang," kata jihyo.
Selepas 20 minit, kereta itu sampai, kereta itu miliknya sendiri, dia telah membeli kereta tersebut sewaktu dia bercuti di pulau jeju 3 tahun yang lalu.
Bas sudah bergerak dan jihyo mengikuti dari belakang, "segarnya" kata jihyo. Ambil masa 20 minit untuk sampai ke hotel. Selepas jihyo meletakkan keretanya dia terus mendaftar masuk ke hotel. Jihyo tiba lebih awal dari yang lain kerana dia teelah memotong laluan bas.
"hai, miss jihyo long time no see." Suara seseorang menegur jihyo.
"nenek!!" jihyo terus memeluk nenek Rozy, nenek Rozy bukanlah nenek kandung jihyo. Nenek Rozy merupakan penduduk pulau jeju, jihyo telah berkenalan dengan Nenek Rozy sejak kecil lagi semasa umurnya 12 tahun ,uncle lee telah membawanya ke pulau jeju sempena hari jadinya. Nenek Rozy telah menyelamatkan nyawa jihyo, ketika jihyo bermain di taman bolanya telah bergolek ke jalan raya. Semasa jihyo mengambil bolanya sebuah kereta hampir melanggarnya dan nenek Rozy lah yang menyelamatkannya. Oleh itu, jihyo mempercayai nenek Rozy.
YOU ARE READING
2/ Two face
Fiksi Penggemarkisah seorang gadis yang dahaga dengan kasih sayang ibu bapanya. sejak berumur 8 tahun jihyo sentiasa hidup bersendiri kerana ibu bapanya sering sahaja sibuk berkerja. walaupun jihyo hidup seraba mewah dan kehendaknya dituruti, namun hatinya kosong...