********typo bersebaran****************
Sudah 3 bulan jihyo bersekolah di kolej appanya,
"baiklah, semua exam kamu semakin dekat tapi bila kamu beradi di dalam kolej markah exam kamu bukan sahaja dikira berdasarkan jawapan yang betul dalam exam tetapi setengah dari markah exam kamu akan diambil dari kerja kursus kamu, baiklah kerja kursus untuk kelas seni kamu kali ini kamu di minta untuk membuat arca yang bertemakan 'PULAU JEJU'" kata Miss Nora.
Semua pelajar masih dalam keadaan blur.
"maksudnya?" kata lay kebinggugan.
Miss Nora menarik nafas panjang, "maksudnya kita semua akan pergi ke lokasi selama seminggu untuk memberi kamu ruang mencari maklumat"..
Semuanya masih dalam keadaan blur. Jihyo mendengus di malas berteka-teki " maknanya kita semua pergi pulau jeju" kata jihyo selamba.
Semua pelajar bersorak gembira.
"itu pun lambat fikir" fikir jihyo.
"terima kasih jihyo sebab menyedar kan mereka semua" kata Miss Nora.
" jadi... Miss Nora bila kita pergi?" kata Yura penuh teruja, dia sudah terbayang-bayang pakaian yang hendak di bawa. Yura terkenal dengan sikapnya yang suka bergaya mengalahkan diva dan model.
"kita akan pergi hujung minggu ini, kita akan pergi bersama 2 kelas lagi, kerja kursus ini di buat secara berpasangan tapi markah asing-asing dan kamu akan dibahagi bila kita sampai di pulau jeju nanti" semua pelajar sudah bersorak gembira dan seperti biasa jihyo hanya melihat gelagat yang lain.
"kenapa lah kolej ni bela monyet banyak sangat" fikir jihyo.
Kring...kring.....
Bunyi lonceng bergema menandakan waktu rehat, selepas Miss nora mengedarkan surat baru mereka di benarkan keluar. Jihyo terus ke café dan membeli air kegemarannya. Semasa jihyo berjalan menuju ke tempat biasanya melepak .Tiba-tiba sebiji bola hampir menghempap wajahnya. Jihyo mengelak dan terus meneruskan langkahnya.
"hoi, budak pelik ambik bola tu"..
Jihyo hanya membiarkan suara itu pergi bagaikan angin.
"hoi, budak pelik ambilkan bola tu"...
Lagi sekali jihyo membiarkan suara itu pergi bagai angin.
"hoi, budak pelik ibu bapa kau memang ajar kau macam ni rupanya jadi budak pelik, tak cukup pelik diaorang ajar kau jadi pekak pulak hahaha..." terdengar kumpulan lelaki itu ketawa.
Jihyo terberhenti dan berpusing mengambil bola , " hah..kan bagus budak pelik+pekak ambilkan bola, dulu aku ingat kau ni normal rupanya harap sahaja cantik rupanya..." belum sempat lelaki itu menghabiskan kata-katanya dengan pantas jihyo melontar bola itu seperti melontar peluru. Bola itu tepat terhentak di wajah lelaki itu. Lelaki itu menjerit kesakitan. "kurang ajar punya perempuan" lelaki itu terus menerpa kearah jihyo. "jangan berani mahu dekati aku" jihyo membaling airnya.
YOU ARE READING
2/ Two face
Фанфикkisah seorang gadis yang dahaga dengan kasih sayang ibu bapanya. sejak berumur 8 tahun jihyo sentiasa hidup bersendiri kerana ibu bapanya sering sahaja sibuk berkerja. walaupun jihyo hidup seraba mewah dan kehendaknya dituruti, namun hatinya kosong...