"kau nak tau kenapa ?" Soalan dibalas soalan
Feyra mengangguk saja seperti burung belatuk . Iz berdiri lalu mengapai tanga si gadis kasar membuatkan feyra menjerit terkejut akan tindakkan berani iz ..
"ehhh ... Ape ni sakit lah " adu feyra sambil memukul mukul tangan iz yg agak berotot .
'Haihhhh sebaik lah nak kau handsome . Kalau tak memang kaki aku bagi ' regus di dalam hati feyra
"Kau nak tau kan kenapa ikut jelah aku banyak bunyi pulak " balas si iz apabila sudah berada di hadapan kereta milik nye . Feyra terpingga pingga apabila sudah melihat iz memasuki kereta nya sendiri .
"cepatlah masuk !" jerkah iz secara tiba tiba apabila melihat si gadis masih terjegat(?) lagi di luar kereta
Dengan jerkahan itu tadi feyra terus membuka pintu kereta iz lalu memasuki perut kereta tersebut tampa persoal kan apa-apa
20 minit telah berlalu akhirnya feyra bersuara
"ehhhhh ni bukan jalan nak pergi hospital mama saya ke " tanya si gadis
Iz hanya mendiam kan diri dan focus dengan pemanduannya .
'kerek nak mampus ... Kau igt aq ckp dgn kasut kau ' gumam feyra tidak puas hati dgn kebatuan yg dibuat oleh iz .
Setelah memaking(?) kereta iz terus menuju ke bilik Pn.Suraya . Feyra pula hanya mengikut saja si iz kemana dia pergi .
Sesampai di handapan pintu bilik iz menjeling feyra yg berapa di belakang nya dan berkata .
"smile"
"hahhh?" Feyra terpingga pingga lelaki itu seperti mengatakan sesuatu . Belum sempat ia bertanya lelaki itu telah melulu masuk ke dalam bilik mama nya yg ditempatkan di hospital kpj
"Auntie" panggil iz dengan gembira sambil menapak ke katil mama .
'bukan main lagi si kerek ni senyum tadi dgn aku punya lah ketat . Hipokrit siaa ' desis feyra sambil tersenyum kepada mama nya .
"ehh iz dari mne ni dgn feyra ?" Tanya mama lembut
"gi dating jap Auntie .. hahhahah..... Jgn lah marah ea kita culik ank Auntie kejap tadi " balas iz
Feyra hanya tergelak hamba 'pandai sia berlakon boleh menang awards ni ' monolog feyra
Feyra melihat iz dan mama nya sedang bersembang sungguh mesra seperti ank dan ibu . Feyra melihat mama nya ketawa walaupun sedikit tetapi sejak kebelakangan ini susah hendak melihat ke-ke-ta-wa-an(?) Mama nye.
"Anak Auntie ni degil tak mase kamu keluar dengan dia iz ?" Tanya mama tiba-tiba yang membuat kan feyra terkejut.
Iz memandang feyra yg duduk di sebelah katil mamanya berhadapan nya lalu menarik senyuman sinis dan menjawab .
" hahahaha .. Biaselah Auntie baru kenalkan . Tapi sombong jugakkan Auntie ni . Sepatah tanya sepatah lah dia jawab . Kadang-kadang kita tanya tak pulak dia jawab "
Terkejut feyra apabila iz menjawab soalan mamanya begitu.
Pn.suraya sudah memandang anak nya bila iz memberi jawapan sebegitu .
Feyra hanya tersenyum kelat saja kepada mama nya
'haihhh lah jantan tak gune sebaik depan mama . Kalau tak memang jadi lepat pisang lah aku lumat-lumat kan kau ' desis feyra lalu menjeling iz yg tersenyum sumbing kepada feyra
"ok lah Auntie iz balik dulu matahari pun dah berganti bulan . Auntie jaga diri baik-baik . Bye " pamit iz lalu menyalam tangan Pn. Suraya tanda hormat .
Feyra hanya mengiringi iz kelobi dengan senyap tanda keluar sebutir pon suara . Ketika menunggu lif feyra teringgat sesuatu .
"iz" panggil feyra
"iz" panggil feyra lagi apabila tiada respon dari iz
'ya allah pekak ke sia' regus Feyra yg geram
"iz!?" Panggil feyra lagi separuh menjerit
"ape?" Jawab iz dengan nada jerkahan
Feyra yang terkejut terus terkaku dan tak bersuara . 'ya allah ade jugak lah yang masuk wad kejap lagi ni'
Feyra memberani kan diri untuk bersuara lagi
"Hurmmm... Awak kereta saya macam mne ?" Tanya feyra takut takut
Pertanyaan tu membuat kan iz memandang feyra dengan muka yang ketat lalu menarik senyum sunmbing .
"kau tak ada otak ke nak fikir" jawab iz dengan nada yang sinis .
Feyra .............
YOU ARE READING
Feyra Wyrza
RomanceUntuk mempunyai pasangan bukan nye tujuan utama Si gadis selepas dikhianati oleh jejaka yang konon nye mahu sehidup semati . Tetapi atas permintaan kesayangan nye Si gadis tidak mempunyai pilihan lain dan menurut sahaja . Kata si peminta hidup nya a...