Feyra sedah menutup matanya dengan sanggat rapat sanggat sanggat sanggat rapat. Hahhahaha berapa banyal sangat sia.
'Klik'
"Awak nak buat ape? Nak rogol saya ea " ajuk iz dgn suara mengejek sambil mengoyang goyangkan badannya saperti nyah jumpa princes idaman dunia .
Iz kembali focus kepada pemanduan .
'Babi ' degus feyra slow dan menghembus nafas lega sebab tidak dirogol.
Matanya dibuka perlahan lahan
Betul lah orang tua tua kata kerana 'mulut badan binasa ' monolog feyra..
"Weyhhh" tegur iz setelah lebih kurang 5 minit tidak bersuara.
Feyra pura pura tidak mendengar.
"Weyhhh.. Pekak ke? " panggil iz lagi
Feyra membuang pandangan ke luar tingkap saja.
Iz sudah membuat rolling eye. Tetapi masih focus pada pemanduan.
'Hahahaha padan muke kau . Kau ingat kau sprang je boleh buat bodoh bila aku panggil ' monolog feyra sambil tersenyum ke luar jendela kereta.
Kereta iz sudah di park di hadapan kedai semalam .
"Buat apa kat sini? Cikgu ni gila ea pukul 7 pon belum kedai pun belum bukak. Kalau nak ajak feyra makan pun tunggu lah feyra mandi dulu.... " feyra terus menutup mulut nya guna tanggan apabila dia sedar dia sudah terlepas cakap.
"Tak mandi lagi? Patutlah busuk naik pitam aku kat sebelah kau" iz terus mengambil peluang untuk membuli feyra ..
"Mana ada feyra busuk" balas nya tergagap gagap.
"Feyrq pakai minyak wangi tau tadi sebelum turun " sambungnya lagi dengan laju tidak tergagap gagap seperti tadi.
"Kau pakai minyak wangi 1 tan pon busuk jugak sebabbb....? " kata iz tergantung.
Feyra sudah memandang iz dengan ekor matanya.
"Sebab kau tak mandi lagi .. Hahahaha" sambung iz dengan gelak yang besar .
Muka feyra sudah memasam kalah asam jawa dengar perlian campur gelakkan besar dari iz .
Iz yang perasan wajah masam orang sebelah nya terus slow kan gelak dan toleh ke arah feyra.
"Apa? Kau ingat buat muka macam tu lawa? Muka sama macam beruk " kata iz pedas.
Raut wajah feyra makin masam dan muka nya memerah kerana menahan geram yang teramat.
Feyra mengerakkan tangan nya untuk keluar dari kereta.
Sebelum sempat feyra membuat demikian iz sudah mengunci pintu keretanya semula.
"Eeeee.... Bukak lah" kata feyra geram dan menghentak hentakkan kaki nya.
"Nak pergi mana? " tanya iz
"Feyra nampak kereta feyra kat sana " jawab feyra sambil menunjuk ke arah kerata milik nya.
"Hahhh... Pergi lah. Nampak tu ada anjing dua ekor. Nanti dia gigit baru tau " provok iz untuk menakut nakut kan feyra. Sambil membuka lock pintu kereta nya
Feyra memandang dua ekor anjing yang di katakan oleh iz lalu memandang iz pula beberpa detik.
" Hurmmm... Alaaaa... Feyra tak takut lah " kata nye belagak padahal dalam hati haihhhh..
"Kalau tak takut pergi lah. Aku pun malas nak duduk dengan orang busuk ni " perli iz dengan senyum sinis .
Feyra membuka pintu kereta iz. Secara perlahan lahan .
Iz hanya melihay gerak geri feyra sambil menahan ketawanya.
"Cepatlah! "Jerkah iz
Naik terkejut feyra dibuatnya.
Feyra memandang iz dengan pandangan menjeling lalu memutup pintu kereta iz.
Feyra berjalan tidak terlalu lambat dan tak terlalu laju. Semasa berjalan mata feyra tidak teralih sikit pun dari memandang anjing itu.
Satu tapak
Dua tapak
Tiga tapak
Empat, Lima, Enam tapak
Anjing itu tersedar seperti ada seseorang memandang nya dari tadi . Lalu memusingkan kepala dan ternampak feyra berjalan ke arah nya .
Anjing tu mula bangun dan
Dan bersambung lah episod seterusnya .
✌😆😙
YOU ARE READING
Feyra Wyrza
RomanceUntuk mempunyai pasangan bukan nye tujuan utama Si gadis selepas dikhianati oleh jejaka yang konon nye mahu sehidup semati . Tetapi atas permintaan kesayangan nye Si gadis tidak mempunyai pilihan lain dan menurut sahaja . Kata si peminta hidup nya a...