IF I LOVE YOU AGAIN

41 9 0
                                    

[Slow update]

*Bilik Studio Exo*

"Oppa!tak lama lagi ada concert EXO LUXION,kan?nanti Ain nak ikut serta dalam perlibatan EXO LUXION kali ni,boleh tak Oppa?"Ujar Ain dengan penuh rasa teruja sambil berkata kepada Suho.

"Yup,26/11 ni.Kalau ain nak ikut boleh nanti Oppa beritahu manager EXO"jawab suho sambil tersenyum.

"Kalau mcm tuh nanti kalau ada apa apa,beritahu ain dgn segera tau!dah lah Oppa gi lah sambung berlatih nanti marah pulak diorang tuh"soal ain kepada suho.

"Suho hyung!palli kita Dh tak ada masa lagi ni!"ujar si Baekhyun sambil tangan pegang pinggang.

"nampak tak ain baru je cakap,dah muncul"soal ain sambil membebel.

"Arasseo Arasseo,Oppa pergilah ni"jawab suho dgn menjulingkan mata.

(*EXO dance lagu Growl,lucky,call me baby,monster*untuk hari ni)

Chen P.O.V

"Korang,aku nak keluar kejap ada hal sikit"ujar chen dgn tergesa gesa.

"Oppa,ain nk ikut boleh tak?"soal ain kepada chen.

"Alah,tak bolehlah Oppa nak cepat ni"jawab chen dgn nada sedikit marah.

*Ain merajuk*

"Jangan jangan kau pergi jumpa perempuan ni,betul tak?!"ujar baekhyun sinis.

"Kalau ye pon kau nak buat apa?kawan sekelas je kot"jawab chen sambil menukarkan pakaian.

//Ain hanya mendiamkan diri dan tidak berkata apa apa pun//

"Ceh,dah ada teman wanita pon masih nak keluar dgn perempuan lain"ujar Sehun kelihatan sedikit marah.

*Lalu chen berlalu pergi tanpa mengucapkan apa apa*

"Bersabar lah ye Ain,chen memang mcm tuh selalu bertindak tk tentu tempat"soal suho yang sedikit kecewa dengan sikap chen.

"Gwenchana, Ain tak apa apa,mungkin penting sngt kot.Kalau ain ikut pun mesti bosan"ujar Ain kelihatan tenang tetapi dan hati rasa marah,kecewa,sedih pun ada.

//SKIP//

*Sebuah Cafe Kemang*

"Sorry lambat,tadi ada halangan masa nak datang sini tadi,awak dgn lama tunggu?"soal chen.

"Its oky,lagipun saya baru 10 minit sampai"ujar soyoung sambil senyum.

"Hehehe,ada apa awak ni jumpa saya?yelah kita Dh lama tk berjumpa sejak kita putuskan hubungan dahulu."jawab chen yang ingin memanggil pelayan.

"Saja je panggil awak datang,lagipun saya rindukan awak,tak boleh ker kalau saya ajak awak keluar?atau awak takut teman wanita awak marah?Ujar soyoung kepada chen

"Bukan macam tuh,kita boleh jumpa tapi mesti ada had,saya cuma takut kalau teman wanita saya curiga tuh je"jawab chen kepada soyoung.

*pelayan Cafe datang*

"Bagi saya cafe latte satu"ujar Chen kepada pelayan tersebut.

"Baiklah"jawab pelayan dan berlalu.

3 minit kemudian,

"Ini dia minuman encik"ujar pelayan.

"Terima kasih"soal chen dgn ringkas.

"So,apa perancangan awak lepas ni?"soal chen kepada soyoung.

"Saya akan menetap dekat seoul buat masa ni dahulu"jawab soyoung.

"Ouhh..*sambil meniup minuman panas tuh"soal chen.

"So tak lama lagi concert EXO LUXION kan,bolehlah i nak ikut serta dalam penglibatan?i mean Kt belakang pentas? Boleh kan??"Ujar soyoung.

"Yup,kalau awak nak ikut,boleh tapi satu syarat!"ujar chen kepada soyoung.

"Apa dia?"soal soyoung.

"Awak kena jaga kelakuan awak depan semua staf dan juga EXO,faham?"jawab chen.

"Kenapa?awak takut semua orng tahu yng kita berdua ada hubungan bersama waktu ketika dulu?don't worry, i simpan secret ni"jawab soyoung.

Ain P.O.V

"Call chen kejaplah"
*Tut Tut Tut Tut Tut..nombor yng anda dail tidak dapathubungi,sila cuba sebentar lagi*

"Ishh,asal tak dapat call ni!!!mesti berdua duaan dengAn perempuan tuh!!stress nya!!erghh!!"

TO BE CONTINUED

(*Author nak cakap ni macam mana cerita ini?best tak?kalau tak best komen.Kalau ada salah perkataan ker beritahu lah ye nanti Author betulkan balik..
Vote lah cerita baru Author ni,harap dapat sambutan ramai*)

IF I LOVE YOU AGAINWhere stories live. Discover now