IF I LOVE YOU AGAIN EPISODE 2
[Slow update]
Ain P.O.V
"Call chen kejaplah"
*Tut Tut Tut Tut Tut..nombor yng anda dail tidak dapathubungi,sila cuba sebentar lagi*"Ishh,asal tak dapat call ni!!!mesti berdua duaan dengAn perempuan tuh!!stress nya!!erghh!!"ujar Ain dengan penuh marah
*TIBA TIBA TELEFON BERDERING*
//Di skrin phone muncul nama Chen Oppa lalu Ain mengangkat panggilan tersebut//
"Hello,Ain ada apa call Oppa ni??"Ujar chen kepada ain.
"Lah.. takkan lah ain tk boleh nak telefon Oppa kot,Oppa Kt mana ni?ain nak ajak Oppa keluar itu pon kau Oppa tk buzy lah"soal Ain dgn nada sikit sedih dgn jawapan chen.
"Oppa rasa tak boleh lah,sbb kejap lagi Oppa kena pergi Dom asrama sbb ada perjumpaan dan meeting"ujar lagi chen.
"Hmm..takpelah Kalau mcm tuh,ohh ye sebelum ain terlupa Oppa masih dgn perempuan tuh ker??"jawab ain sbb terdengar suara perempuan tuh.
"Taklah,ma..mana..ada..Oppa dgn kawan Oppa ni kitorang tgh berbincang pasal kerja"ujar chen sambil tergagap gagap.
"Tapi ain dengar suara perempuan panggil nama Oppa,mungkin ain salah dgn kot *sedih* takpelah kalau mcm tuh lagipun Oppa buzy mana nak ingatkan kita ni..Hmm..takpelah,bye"jawab Ain lalu mematikan telefon tersebut.
Sampai hati awak tipu saya!kalau ye pon tk payahlah nak tipu terus terang jelah,saya bukan marah pon!!
CHEN P.O.V
"Kenapa?sapa call tadi?"Ujar soyoung.
"Huh?Oouhh..Tuh..tak ada apa apa"jawab chen.
"Okylah,saya ada kerja lepas ni..saya minta diri dulu"ujar chen dan berlalu pergi.
//SKIP//
[SKY DOME]
*Hari EXO LUXION Bermula*
"Wahh.. *teruja* besar gilakan SKY Dome ni,kalau buat rumah mcm istana ni elok ni"ujar ain sambil bergurau senda dengan ahli EXO.
"Hahahahahaha...lawaklah Ain ni..Hahahaahah*penyakit chanyeol semakin parah ni*"soal chanyeol
(Author:Korang tahu kan mcm mana chanyeol tergelak)"Hahahahahaha,lawak sngt chanyeol,kalau tergelak tuh tk ingat dunia.kalaulah tiba tiba je kau terjatuh,aku orng yng pertama tergelak berguling-guling"jawab si Baekhyun sinis.
BILIK PERSALINAN
"Wei,aku nk gi tandas Jap,nanti aku dtng"ujar lay lalu pergi ke tandas.
"Suho hyung,nanti kita nak bawa lagu apa dulu?Exodus atau El dorado?"Ujar kyungsoo sambil mengeluarkan tuala dan minuman yang dibawa dari Dom.
"Ouh,mula mula kita perform lagu Exodus baru el dorado"jawab suho.
*setelah mereka bersiap siap,mereka menuju ke stage*
"Oky,sila ambil posisi masing masing dan bersedia kerana sekejap sahaja lagi kita akan bermula"ujar staf yng memberi taklimat.
*Stage menjadi gelap*
LIMA...
EMPAT...
TIGA...
DUA...
SATU...
*Lagu Exodus mula bergema satu stadium SKY Dome*
[Chanyeol]cheoncheonhi tadeureoga i modeun geon kkum neon
Janinhan Queen
Geu areumdaum dwi gasi
Gamchwosseuni
Dangerous dangerous,she's so dangerous
Kkaeji anneun kkum geu aneseo pun gin oeroumeul kkeokkgoseo
Daranari
Exodus Exodus,its's my Exodus(Part Akhir)
[Sehun]Yeah~she's So dangerous
Girl
Exodus
Exodus*lepas tuh lagu El Dorado*
[D.O]tto gateun kkumeul kkwosseo
Kkeuteomneun samak kkeute
Nunbusin dosineun hangsang dakido
Jeone sarajyeobeoryeo[Kai]naega gaya hal geu goseul hyanghaeseo
(Part pertengahan)
[Kai]nagwoneul chaja
Sail sail sail,gotta gotta go go,
Gotta find the El Dorado(Dan yang Seterusnya)
*Masa Lagu EXO dimainkan, TIBA tiba ada seseorang menuju ke arah Ain.Perempuan tersebut duduk disebelahan,perempuan itu menegur Ain*
"Annyeonghaseyo,Nan SoYoung imnida,chen chingu.selamat perkenalan"soal soyoung kepada sambil menghulurkan tangan.
"Annyeonghaseyo,Nan Nurkaina but call me Ain, Chen yeoja chingu,salam perkenalan jugak"ujar ain yng menghulurkan tangan.
"Ouhh..yeoja chingu~Chen ada cakap dekat saya,yang dia dah ada teman wanita.tak sangka kita bertemu Kt sini"ujar soyoung tersenyum.
TO BE CONTINUED
(*Author nak cakap ni macam mana cerita ini?best tak?kalau tak best komen.Kalau ada salah perkataan ker beritahu lah ye nanti Author betulkan balik..
Vote lah cerita baru Author ni,harap dapat sambutan ramai*)
YOU ARE READING
IF I LOVE YOU AGAIN
RandomIF I LOVE YOU AGAIN Itulah perkataan yang selalu berada dalam kotak fikiran chen diatas apa yng dia telah lakukan terhadap Ain iaitu teman wanitanya,Disebabkan sikap yng tidak bertanggungjawab dan melukakan hati dan perasaan ain,Ain telah pergi meni...