IF I LOVE YOU AGAIN

23 7 0
                                    

IF I LOVE YOU AGAIN EPISODE 6

[Slow update]

*Ain rasa sebersalah bila hendak katakan bahawa dia mungkin Dh tak dapat hidup lama/ain menahan air mata/*

"Doctor jaesuk ckp ain kena segera buat pembedahan..Kalau tak..barah hati akan menyerang di bahagian saraf yng lain..penyakit Ain Dh semakin serius...omma *Ain mengalirkan air mata* Ain mungkin.."ujar Ain kepada ommanya sambil senyum dalam nangis.

"Ya allah...tak sangka begitu cepat benda ni merebak*nangis* kenapa harus kamu yng tanggung derita ni,kenapa harus penyakit ni yang kamu dapat...omma sanggup bertukar nyawa dengan kamu asalkan kamu dapat hidup.."meraung omma ain dek kerana penyakit yang dihidapi ain semakin merebak.

"Omma...stop crying...Ain tk suka bila omma ckp mcm tuh*turut menangis*omma tahu kan setiap apa yang berlaku..ada hikmahnya..omma Tak boleh ckp mcm tuh..itu satu doa.."ujar Ain yng matanya kelihatan sudah bengkak akibat menangis.

*Omma Memeluknya Sekuat yang mampu agar dapat kurangkan menderitaan yang di alami oleh anaknya*

EXO P. O. V

[SKY Dome]

"Dah beberapa hari Ain tak datang sini...mungkin Ain sedih apa yang berlaku hari tuh"soal lay kepada member EXO.

"Hmm...bosan bila Ain tak ada...tak ada tmpt bergurau senda...Tak dapat nak buli ain..troll Ain..rasa mcm tk lengkap..."ujar baekhyun yng memuncungkan bibir.

"Betul tuh hyung...rasa sunyi tanpa Ain..Kalau lah dia ada kat sini..kan best"jawab D.O.

*TIBA tiba suho hyung panggil member EXO untuk meneruskan latihan*

//SKRIP//

SoYoung P.O.V

"Hari ni dua tak datang..bagus..rancangan aq berjaya..tak sangka pulak chen akan membela diri aq..memang Tak sia sia usaha aq*ketawa kecil* lepas ni aq akan seksa lagi teruk daripada semalam"ujar soyoung sambil berkata kata pada dirinya.

AIN P.O.V

[Taman Belakang Rumah]

"Segarnya udara hari ini..rasa tenang je..kan bagus kalau setiap hari kalau mcm ni..daripada menangis,kecewa,marah dan geram lebih baik menikmati kehidupan ni walaupun hidup cuma sekali.."ujar Ain seorang diri.

*seseorang yng sedang memerhatikan ain dari jauh lalu menghampiri ain*

"AIN!!!!Hahahaahah...cakap sorang sorang kenapa?baik ckp dgn saya lagi bagus ada juga yng balas pertanyaan kau tuh"ujar Namhyuk kepada ain iaitu kawan baik dari sekolah menengah lagi.

"Ishh...Kau rupanya..buat terkejut aq je..ingatkan Mak  jemah mana sesat tadi bila aq tgk rupanya Kau...hahahaha.."jawab Ain sambil tertawa kepada Namhyuk yng sudah merajuk.

"Kau cakap aq mak jemah!?sedih aq..*memuncungkan mulut*dahlah aq Tknk ckp dgn ko"soal Namhyuk.

"Alallololo..merajuk pulak dah..Meh sini Meh saya pujuk*ain menghulurkan tangan seperti seorang bayi* Ishh..takda kerja aq nk pukul ko..Kalau merajuk ada ko pujuk aq.."ujar Ain yang buat buat marah.

"Lah..dia pulak yng merajuk..hahaha..okay okay aq Dh tak merajuk..aw gurau je tadi"jawab Namhyuk kepada ain.

"Bahahhahaah...tahu pon..lagipun ko buat apa datang sini?rindu aq ehh? Baik ckp cepat"soal Ain sambil senyum.

"Of courselah.. i miss you so much tau,lagipun aq susah nak jumpa kau sebab aq Dh mula berkerja dengan Appa aq"ujar Namhyuk.

"Ouhh...kerja sebagai apa?"Ujar ain.

"Kerja sebagai penolong pakar barah hati unit bahagian"jawab Namhyuk kepada ain.

*Tercengang bila Namhyuk beritahu*

"Bo!!! Ko serius ker ni?ko jadi penolong pakar barah hati? Its means ko jadi doctor?wow~tahniah lah sbb dpt jadi doctor..lagipun itu cita cita kau dari zaman persekolahan lagi..so tahniah sekali lagi"ujar ain dengan penuh bangga.

"Yup,betul tuh..and aq boleh lah rawat kau kalau kau sakit...lagipun ni salah satu faktor aq jadi doctor sbb aq nk merawat kau.."soal Namhyuk kepada ain.

"Namhyuk...*menahan kesedihan* gomawo...sbb Kau ambil berat tentang aq...Jinja gomawo.."ujar Ain Kelihatan sedih tetapi menahan air mata daripada gugur.

"Gwenchana...yang penting kau kena teruskan usaha."jawab Namhyuk yng memberi semangat kepada ain.

"Tapi...aq mungkin tidak dapat bertahan lama lagi...sebabnya..*cakap bersangkut sangkut* penyakit aq ni Dah merebak ke seluruh tempat."ujar ain yng sudah mengalirkan air mata.

"Apa!??kau biar betul!?secepat tuh?
Lagipun mana kau dapat tahu ni?"Ujar lagi Namhyuk kepada ain yng terkejut dengan kata kata sebentar tadi.

"Nae..hari tuh,aq jumpa doktor jaesuk dan doctor beritahu aq bahawa yang penyakit aq ni Dah merebak hingga ke saraf tunjang..Kalau buat pembedahan sekali pun..peluang untuk hidup sangat tipis 40/50."jawab Ain.

"Aku..Aku macam tak percaya..semuanya berlaku terlalu pantas..Ouhh ye,kau ada beritahu ahli EXO pasal hal ini?"soal Namhyuk kepada ain.

"Ahli EXO?*ain diam seketika*tak..aq belom beritahu hal ni pada diorang..aq baik jangan..aq takut nanti diorang..terkejut terutama chen..aq Tknk dia tahu"ujar ain kepada Namhyuk.

"Betul jugak..takpelah Ain...aq ada di sisi kau sampai kau sembuh.."jawab Namhyuk sambil tersenyum ke arah Ain.

TO BE CONTINUED

(Author:mesti korang tertanya tanya siapa Namhyuk?Namhyuk sebenarnya kawan baik ain dari sekolah menengah lagi sbb Tu diorang rapat mcm,abang dan adik)

IF I LOVE YOU AGAINWhere stories live. Discover now