Bab2💝

5 0 0
                                    

Dalm bilik..
"Alica kau termenung apa tu?" soal alina..
"Kau diam la dah la tinggal kan aku sorang-sorang kat lorong tu!" dengan nada yang sederhana.

"Sorry la sebab semalam tinggal kan kau sorang eh" kata alissa sambil memandang ke arah aku

"Ermmmm..." jawab aku yang masih tidak puas hati dengan kejadian semalam.

"Eh kata nak tanya opah tentang gelang kita ni" kata alina

"Ha'ah la jom la tanya opah kut -kut opah tahu ke".kata aku.." jom!"kata alissa dan Alina dengan semangat..

Di dapur...
"Opah,opah masak ape tu??"
"Masak mee kari kesukaan cucu opah nie"
"Ooo...opah kami nak tanya sesuatu boleh?" Alina memulakan bicara tentang gelang itu.
"Apa dia ?" tanya opah sambil memotong bawang merah..
"Kenapa gelang tangan kitaorang lain warna.?"
"Sebab gelang ni sesuai dengan warna rambut kamu" jelas opah sambil senyum..
"Ooo" kami sambil mengangguk sebagai tanda faham..
Kami berlari masuk ke bilik semula.
"Korang rasa betul ke opah cakap tadi "kata aku yang masih tidak puas hati dengan jawapan yang diberikan oleh opah sebentar tadi..

" entah la"kata alissa.
"Tak pe la nanti kita tanya opah lagi sekali."
"Ok"
"Korang nak tahu tak?"kata aku secara tiba-tiba..
" apa dia? "Kata Alina yang tidak sabar.
" semalam semasa aku kena tinggal dengan korang berdua aku hampir kena culik dengan dua orang gengster,lepas tu ada tiga orang lelaki ni datang selamatkan aku."
"Wow,hensem tak diaorang..?" tanya alina yang masih teruja.

"Ermm ...hensem kut sebab diaorang pakai topeng kat muka." jelas aku.
Mereka hanya memberi tumpuan kepada ceitaku tadi...

Tiba-tiba alina tukar topik..."weh aku tak puas hati la pasal gelang ni,jom tanya opah lagi sekali nak..?"
"Ha'ah Aku puntak puas hati dengan jawapan opah tadi" sambung alissa...

"Alissa,alina,alica mari la turun opah dah siap masak ni!!" jerit opah dari dapur..
"Baik opah!!" jerit kami

Didapur..
"Opah jawab la betul-betul kenapa gelang kitaorang lain warna?" tanya aku setibanya di meja makan.
"Baik lah biar opah bagitau perkara yang sebenar"
Kami memasang telinga kerana tidak mahu ketinggalan perkara yang ingin disampaikan opah.."sebenarnya........"






...



...





....


Bersambung di bab3😄😄

pertemuan kuasaWhere stories live. Discover now