Bab6😪

3 0 0
                                    

...

•°•°⛅°•°•

Di istana Ganzeldwi
Mlm selps htr tiga org gadis kmbr itu

Rafi masuk ke dalm istana dgn tersenyum sehingga membuatkan riz dan rika memandang pelik ke arh nye."oii kau asal senyum sorang²..macam kerag busuk dh aku tgok kau rafi"tegur rika sambil ketawa bersama riz."heheheh, ade la"sambil berjalan memasukki bilik nya..
Riz menghalang rafi. Die mmbuat muka comel utuk mndpt thu ape yg membuatkan rafi tersenyum dari tadi. "Haish kau nie dh x betul ke? Tibe ii je halg aku ...tepi la sikit aku nak masuk bilik nk mandi lps tu aku nk tido" sambil menolak riz dgn perlahan.."ala kau nie tu pon nk mrh ke?"tgur rika.
"Ala die dh merjuk ke?hehehehe..." rafi menoleh kebelakng apabila di tegur oleh rika.,.
Die menceritkn semua nya tentang tntg gadis itu..

Keesokkan nya mereka perlu ke sekolah.. Di sekolh mereka diajarakn cara menggunakan kuasa .tidak ramai pelajr di situ kerna tidak semua rakyat dikrajaan itu dapt menguasai kuasa yg alam dgn baik. Hanya yang yakin pada diri shaje dpt menguasai ilmu kuasa alam dgn baik.. Setiap orag hanya dapat menguasai satu jenis kuasa alam..kerna kuasa alam sgt la berbahaya dan sukar dikawal seseorag...di situ mereka mempelajari kuasa alam iaitu air ,kilat,taufan dan tanah...mereka juga ada mempelajari tentg suatu kuasa yg sgt sukar dikawal iaitu kuasa alam semesta...kuasa itu ada lah sgt hebat dn masih tiada sesiapa yg dpat menguasai nye..kuase itu perlu dicari dgn sendiri..kerna tidak ade guru yg mampu menguasai kuasa itu ..
Mereka tidak mempercayai tntg kewujudan kuasa alam semesta itu krana tiada sesiapa yg dpt mmbuktikannya...ia hanya dijadikn sejrh...

"Rafi nnty kite pergi jumpa gadistu nak tak? Lpas balik sekolh nnty." soal riz kerana teringin melihat wjh gadis itu...
"Ermm" jwb rafi sambil memakai kasut.

Mereka jalan keluar dri istana ...kebanyakkan pelajr disekolah itu tidak thu tentg identiti sbnr rafi,riz dn rika.
Kerana mereka selalu memakai topeng di mata...

Dalm perjalnan semasa mereka melalui pekan yg tidak ramai org itu..ade beberapa gadis melihat tajam ke arah rika...wah hensemnye..x pernah Aku tgok laki kacak macam tu..*bisik salah seorang gadis itu..
Gadis-gadis itu mendekati rika..rafi menjadi hairan melihat gelagat gadis-gadis itu..
*asal nie pelik semacam je budak perempuan tu bisik rafi dlam hati...semua gadis itu mendekati rika....rafi memandg rika.."weh korang asal dgn budak perempuan tu pelik semacam je aku tgok dieorg tu
?"soal rika kehairanan...

"Eh rika, muka kau..."  rafi baru prasan yg rika tidak memakai topeng..

"Aduh aku lupa nak pakai laa😨😨!!" die terus lari ke istna utk mengambil topeng nya..gadis itu sdih kerna rika berlari dgn tiba-tiba...😦

"Haish...die nie nsib la org x ramai..kalau x ermmm...." kata riz

.

Sorry Kalau x best..😞



Coment ..🍱

pertemuan kuasaWhere stories live. Discover now