...
...
...
"Korg ni spe ?eh knpe muke korg semua sme je aku tgok?"
"Aku alissa.ank sulung"
"Aku alina ank kdua dn ini adik kami nmenye alica" jelas alina smbil meletakkan tgn kanan nye dipinggang ramping milik alica .Comel nye budk nie klau tgok dgn lagi dkt..sbb selalu dpt tgok dieorg dri jauh je kat bumi tu..
*dalm hati*. Sambil memandg alina ..
Eh kau dgr tak? Soal alina yg kehairana melihat sikap ganjil pemuda itu..tpi pemuda itu msih tdk sdr dri lamunannye ..mereka bertiga ketwa kecil melihat sikap pemuda yg msih mereka tidak ketahui namanya.
"Hacummn!!" alica bersin kerana kesejukkan...pemuda itu terkejut lalu tersedar dri lamunannya tdi..
"Eh..sorry ²,nme aku....puter...eh rafi" die tidak mhu mereka thu identiti sebnr diri nya. Rafi risau mereka tidak mahu berkwan dgn nya terutamanya 'alina' gadis yg diminatinye."Adik korg skit ke?"
"Ye la kut sbb cuaca kan tgh sejuk ..ermmm" jelas alissa.
"Korg tinggal kat mne jom aku htrkan"
"Eh ...x pyh la sush²" alissa sgan dgn bantuan yg dihulurkan oleh putera rafi walaupun sbenrnya dia igin pertolongan kerana mereka tidak ade tmpt tinggal dan tiada makanan..
Alica pengsan tidk sdrkan diri krna terlalu sejuk..Putera rafi membawa alica ke sebuah tempat rawatan yg berdekatan..
Di bilik rawatan..
"Alica dh sedr!" alina teruja melihat adiknya yg sudh sdr smbil menitiskan bebola jernih dri matanya.. Die memberikan pelukkan yg erat terhadap adiknya. Alissa hnya tersenyum dn mengucapkn terima kasih kepada putera rafi kerana adiknya..
"Terima kasih sbb bawak kembr aku ke sini" ucap alina
"Eh, x de masalah.."
"Alissa aku lapar la"kata alica
Alissa serba salah kerana tiada kali untuk membeli makanan utuk adik beradiknya.
" ermmmm...nnty kite cari makanan sme ² ye.."kata Alissa
.
"Arrr. .sorry kalau aku ganggu perbualan korg"kata rafi yg mencelah .
" eh x pe la"
"Korg ade masalah ke?"
"Eh, x de la" Alissa cuba menafikan
"Aku tahu korg tipu aku" sambil membetulkan topeng mukanya yg hampir terbuka.."Eh kejap" kata alica.mereka bertiga memandg aku dgn hairan.
Asal?soal Alissa.
"Aku mcm pernh tgok kau la!!tapi ..."sambil memandang serius kpada rafi.
" tpi ape adik ku syg?"soal alina yg tidak puas hati. "Kau yg selamat kan aku hari tu kan!"
Rafi menggaru lehernya yg tidak gatal itu kerana segan..😁"Ha'ah" ringkas jwb rafi
"Asal hari tu kau bla cam tu je x sempat aku nk ucp terima kasih kat kau sbb tolg aku.!" jelas alica
"Owh tu sbb abg aku nk cpt..sbb kami ade hal lain .."
"Owh..."alica mengangguk paham
" kembali pada topik kita tdi ,aku tahu korg tipu baik jelaskan buat ape korang tipu bukn dpt ape pon"rafi cuba untk mmberikn pertolongan..
Alissa menjelaskan tntg masalah nya...mereka memrlukan tempat tinggal dn makanan .."Baiklah aku boleh bantu"
Mereka gmbira
Sebelum tu jom aku belanja korg makan dulu nnty sakit spe pulak yg sush..
Ok.Selesai makan....rafi membawa mereka kesebuah rumah..
"Korg tinggal la kat sini dulu "
Wow besarnye..alina teruja..
"Thank rafi sbb hatr kiteorg dn tumpangkan kami dkt rumah ni..aku suka " kata alina yg sgt teruja sehingga die tidak sedr yg tgannya sedg menggengam erat tangan milik rafi itu..rafi tersenyum.. Jatungnya bagaikan hndk meletup kerana deggupan jantung nya sgt pantas..alissa dn alica ketwa meliht reaksi kembr mereka itu..alina malu dgn sikapnya...
Mereka semua ketwa.
.
..
Next page..😘hope korg enjoy
YOU ARE READING
pertemuan kuasa
Fantastikhai korag... citer nie mengisahkn pertemuan tentang 3orang puteri dan 3orang putera dari dua dunia