Di istana
.... °•°•🌹•°•°
"Opah npe kite ade kat hutan nie.." kata alissa.."Kite dh sampai kat istana ayahanda dan bonda kamu.."
"Opah hanya boleh hantar kamu bertiga sampai sini sahaja" sambil menyarung cincin kepada cucunya..
"Opah nak pergi mana?"
" nk buat ape dgn cicin nie opah?"
"Mcm mne nk cari bonda dn ayhnda?"Tiba-tiba opah mereka hilg begitu sahaja tanpa mnjwab soalan cucu nye..
"Eh alica surat ape tu?" kata alissa sambil menunjukkan kertas yang berada diats rumput..Kepada tiga kembar...
Alissa
Alina
AlicaCincin yang kamu pakai itu akan lindungi kamu apabila kamu bertiga berada dalam kesusahan...teruskan usaha kamu untuk mencari bonda dan ayahanda di sini... Opah terpaksa pulang ke bumi untuk memastikan bumi sentiasa berada dalam keadaan yang selamat dari manusia durjana...opah harap kamu dapat jumpa orang tua mu disini...
Berikan surat ini kepada tiga lelaki kembar yang kamu jumpa disni nanti kerana mereka akan membantu mu disini...
Sekian...📝
" haaa??!!"mereka terkejut... Mcm mne nie ?...
"Ermmm...baik kita keluar dahulu dari hutan nie...Dalam hutan..."korag dgr x ade bunyi mcm ade org di kaswasan ni?".
"Bunyi tu dtg dari arh sinila.,"Mereka terus lari kerana tkut diapa-apakan oleh ???..
..
Setelah pent belari mereka berehat sebentar di pinggir hutan mereka terlihat sebuah kerajaan yang tidak ramai penduduk nya...Mereka belri menuju ke sebuah pekan untuk mendpatkn makanan..kerana terlalu lapar..
Di pekan..✌
"Kak bagi cupcake strawberry nie tiga"..
Sementara itu terdapat seorang pemuda sedg khusyuk memrhatiakn gerak geri tiga gadis itu.." semuanya 900kila"kta kak itu.
"Haa?kila. Ape tu kak?" kata alina dengan selamba.."Kila tu duit,tak kan x tahu kut" sambil menahan gelaknyaa..
"Owh..tapi kiteorg xde kila la kak"
Alissa mewakili adik beradik kembar nya. "X de kila x de cupcake" sambil merambas semula beg kertas yang berisi cupcake strawberry itu..
"Ala kak tpi kami lapar,kami tak makan dri tghari tadi" alina merayu
"Tak boleh faham tak!!" smabil meninggikan sedikit suara nya itu.
Mereka bertiga beredar dri situ kerna tidak ada kila untuk membayar ..kalau nk beli makanan lain pon mesti x dpt sbb x de kilaMereka berfikir bagaimana cara untk mendapatkan kila untk membeli makanan..
Tiba-tiba dtg seorang pemuda yang memerhatikan mereka tdi dtg menghampiri si gadis kembar itu..Sementara di taman istana Ganzeldwi
"Riz jom teman aku pergi pekan jap"
"Asal pulak aku?" riz hairan
"Abis tu aku nak ajak sape teman?" sambil mendekatkan mukanya kearah riz.
"Buat ape nak pergi pekan bukan ade ape pon" kata riz dgan suara yg sedikit malas.."saje jalan-jalan.bosan la duduk istana ni"rika mengadu kepda abg kembar nya
"Kau bosan ?"
"Kau pekak ke ?" usik rika dgn selamba
Riz membuat muka marhnya kearh rika.."sorry -sorry... Hehehe aku main-main je la"sambil membulatkan mata nye .."ermm..ye la nsib kau adik aku kalau x..." "kalau x ape??" kata rika
"X de pape la" balas riz kerna tiada perkataan untk disambungkan..hhe.."Tadi kau kata kau bosan kn?jom lawan pedg dgn aku nk??"
"Jom..kalau aku lawan pasti menang"kata rika smbil mndongakkan sedikit kepalanya kerna bangga dgn kemhiran yg dimilikinya...riz hanya membals dgn muka yg myampah..Di dtaran perlawanan
" jap mane rafi aku x nampak pon dalm istana?"soal riz sebelum memulakan perlawan antara mereka berdua.."enth la aku pon x tau,aku rase die gi cari awek kat pekan kot..hahaha"kata rika sambil terbatuk-batuk kerana terover gelak...riz hanya ketwa..perlawanan atra mereka bermula....
Rase korang boleh teka x sape pemuda yang dtg kepada tiga gadis kembar itu??😕
Next capter...
YOU ARE READING
pertemuan kuasa
Fantasyhai korag... citer nie mengisahkn pertemuan tentang 3orang puteri dan 3orang putera dari dua dunia