Esoknya......."Huahhhh... Em.. Jam berapa dah.. "Jihyo pun mengambil telefon yang berada si sebelahnya.. Jam 7.30
"Em.. Bagus aku gi mandi awal-awal dapat juga aku mempersiapkan diri untuk lihat suga tu kalah huahhhahuah 👿👿👿.."Dah.. Siap.. Kalau aku letak bedak sikit mesti cantik"jihyo pun menempek sedikit bedak dan seterusnya lipstik merah muda sesuai dengan kulit wajahnya yang tak berapa putih dan tak berapa hitam.. Boleh.. Boleh lah..
Aku berjalan untuk ke kedai tersebut... Lalu aku duduk di tempat duduk Yang Ada di luar kedai tersebut mungkin aku terlalu awal kot.. Em...
"Hai.. My maid.. "
"Whatt... Hahahhahah.."song jihyo ketawa
"Why are you laugh??.. Betul apa.. Hari ni hari paling membahagiakan bagi awakkan sebab dapat jadi maid untuk namja sekacak begini"Suga bermegah
"Mian mungkin awak akan jalan itik sepanjang laluan ini.. Who know right?? "
"I know that you will be my maid soon""Baiklah.. Kepada peserta semua silakan masuk.. "Kata Tuan punya kedai..
"Wait and see"kata suga lelaki swag tersebut..Ok. Pertandingan bermula daripada 10 yeonja hanya seorang sahaja yang akan menang
"Get ready.. Pit..pit..pin"bunyi wisel berbunyi menandakan acara telah bermula, song ji hyo pula tengah terliur melihat makanan tersebut..
"Em.... Encik"song jihyo seorang lagi yang langsung tak menyentuh makanantu
..ada time lagi nak tanya soalan manakala yang lain sudah pun memulakan perjuangan untuk menghabiskan makanan mereka"Ye.. "Jawab namja tersebut selaku pengadil
Game ini ada limit ke masa dia"tanya jihyo
"Game ni takde limit masa dan sesiapa yang mampu menghabiskan makanan yang paling bnyak itu yang bakal menjadi pemenang.."Wow.. Nasib takde limit dapat juga aku makan makanan sepuasnya.. Dan senang lenang Huahaa.. (*^﹏^*)(*^﹏^*)"
..
Separuh yeoja dalam pertandingan tu berhenti makan apabila mee Yang dimakan telah mencecah 9 mangkuk namun.... Bukan bagi jihyo.. Si pelahap bersiri ...nasib tak makan pagi tadi huhuhu...
...pit.. Pit.. Pit.. Bunyi wisel dibunyikan apabila seorang yeoja mengalah apabila memakan mangkuk yang berisi mee yang ke 12..dan hanya ada seorang lagi yeoja yang tinggal
"Song ji hyo pemenang.."kata pengadil tersebut..
"Em.. Boleh tak saya makan semangkuk lagi"kata jihyo malu malu walaupun makanan telah pun mencecah 14 mangkuk mee
"Hahahha..silakan tuan puteri "gelak pengadil tersebut
Skip....
"Huhuhu... Penanatnya... "Kata Song ji hyo kerana terlalu penat makan.. (Hahahhah.. Makan pun boleh penat.)harap berat badan aku tak naik lah.. Amin..Ehh.. Biarlah apa aku kesah asal kenyang.. Dan asal sedap..
.
2minit kemudian..
Jihyo telah pun terlelap tertidur di bersandarkan kerusi kerana tak sampai hati nak jalan balik dengan perut berisi kan 15 mangkuk mee..
30 minit berlalu..
Pemenangnya Suga.. Dengan rekod baru 20 mangkuk mee... Song ji hyo tersedar.. "Sugar.. Tu menang ke??.. Ou.. Tak sangka"sekelip mata saja terus terlelap apakan dayalah queen makan mee ni..
"Oii maidku.. Oiii bagunlah "
"Ouhh.. Sugar.. Kau kalahkan?? Hahah aku dah Agak dah"kata jihyo tersengih(oii jihyo kau kata tadi dia menang sekarang kalah lah pula apahal deiiii)
"Kalah.. Ishishish.. Tak swag langsung.. Aku menanglah my maid ooii"
"Tahniah.. Tahniahh.. Aku pun menang.. And please don't call me maid...... MAId!(ʘдʘ╬) "Tersentak plus terkejut plus terkilan semualah ter bagi Song ji hyo
"Aku lupa aku jadi maid dia huahhuaa. .·´¯'(>▂<)´¯'·..·´¯'(>▂<)´¯'·.
Omma appa help me.. "Kata jihyo hampir menangis..."Oh.. Ye kau nak tahu apa hadiah kita.. "
"Nak.. Nak.."teruja kembali datang entah mana pergi sedih bagai nak mampus tu..
"Hadiah dia kita dapat tiket untuk pergi ke Paris.. "Walaupun hati kecilnya teruja namun suga masih ingin kekalkan swag nya walau dalam hatinya ingin menjerit sekuat kuatnya..
"Ye . Wow.... ⊙﹏⊙⊙﹏⊙"mata jihyo terbutang luas.. Chinca... Wow tak sabarnya nak pergi menara apple..
"Menara apple apa benda?? Menara Eiffel lah""Ou.. Ye.. "Muka malu ya terserah apabila pipi nya mula bertukar merah"bila kita jalan"cuba menukar topik untuk mengcover malunya tadi..
"2 hari lagi kita jalan, kita kat sana dalam 1 minggu, tinggal kat hotel 5 Star"kata suga lancar
Daebak mulut jihyo terganga.. Semua soalan yang ingin ditanya telah terjawab"Auueeww.. Ngatuk nye.. Aku nak baliklah... "Jihyo yang cuba berdiri baru beberapa saat
"Hihihi... Aku nak duduk dululah sekejap penatlah.."Oij kau dah berapa jam kat sini?? Takkan masih penat. Kott.. "Suga pula bingung dengan yeoja disebelahnya ini.. Tak patut-tak patut
"Oii nak tumpang ke aku boleh bawa kau balik""Cincah.. Naik apa?? Kereta mahal ke"
Tanya jihyo mendadak
"Ye.. Sangat mahal sesiapa pun tak boleh beli.. "Senyuman nakal mula terukir di bibir suga yang pucat itu"Okay je.. ".
"What.....?!!! "Jihyo menjerit
Tbc
Next chapter akan diupdate secepat mungkin.. Dalam story ni suga tak swag sangat tak childish sangat so faham-faham jer lah...
Masalah timbul sedikit demi sedikit part byuntae is coming lepas next next next ni ok..Bub bye reader. Plizz bote jangan tak bote nanti author lesap dari wattpadd.. <( ̄︶ ̄)> []~( ̄▽ ̄)~* ( ̄﹏ ̄) ( ̄ˇ ̄)
YOU ARE READING
(H) Always Meet With the Annoying People
RomansAku ni sebenarnya ni orang yang bertuah sesangat sampai semua yang aku ikut tu mesti aku lah yang jadi juara.. Tapi sampai masa tu aku rasa aku ni malang betul bertemu dengan mereka... Ha..?? ..ya MEREKA.. Setiap tempat yang aku pergi mesti ada sat...