Bab2

323 20 0
                                    

"What mama?!!"ujar tzuyu bengang..

"Mama n papa terpaksa.."sayup sahaja suara mama..papa pula hanya menunduk..

"Hmm,baiklah..mama pergilah pindah n papa..tzuyu xnakk!"kata aku kemudian terus berlari kebilik..

Pintu aku hempas.sengaja.tanda protes.

Didalam bilik aku menangis semahu mahunya..mana xnya?aku dipaksa berpindah..papa mendapat kenaikan pangkat..jdi terpaksa..

Tapi aku xnak.full stop.

Pintu bili aku dengar dibuka perlahan2..terpancul wajah mama..

Laju sahaja kepala aku berpaling menghadap keluar tingkap..

"Tzuyu.."kata mama perlahan..

Panggilan mama tidak aku endahkan..aku masih..membisu..

Mama mendengus perlahan..mesti mama sedih..terdetik rasa bersalah didalam hati pula..

"Mama..mama mintak maaf..tolonglah tzuyu..mama merayu..ikutlah,ikutlah mama n papa berpindah..mama xnak tzuyu tinggal sorg2 kat sni..ma..mama takut.."kata mama..

"Hmm,ok..tzuyu ikut.."perlahan sahaja kata2 itu aku katakan..

Aku lihat mama tersenyum..

"Lagi satu jangan minta maaf..nanti tzuyu sedih.."kata aku

Mama mengalirkan air mata mendengar kata2 aku..

Aku mengelap air mata mama..

"Jangan menangis..air mata mama bukannya murah..mahal.."ujar aku sambil tersenyum..

Mama memeluk aku...erat..

"Untung mama dapat anak mcm tzuyu..mamalah yg pling bahagia.."ujar mama

"Hehw,tpi ada satu syarat kalau nak tzuyu ikut.."kata aku sambil tersengih

"Apa dia?"tanya mama dengan perasaan ingin tahu..

"Mama kene belikan tzuyu...Ice cream!"kata aku..

"Ish kamu ni!mama bole beli banyak mna ice cream yg kamu mintalah!sepuluh pon bole!"kata mama sambil ketawa..

Mr.VampireWhere stories live. Discover now