Perlahan lahan aku buka mata..mimpi ke tadi??
"Lena tidur"perli baekhyun
Aku menjeling dia..air mata aku lap cepat2..aku lihat beberapa org pelajar mula menggerumuni meja taehyung..
Ramai bergosip twntang aku,ada yg menanyakan tentang taehyung,aku hanya mendiamkan diri..
Mrs,oh masuk kedalam kelas..sesi pembelajaran pun bermula..
---------
Beg aku baling entah kemana..aku terus menangis..sanggup taehyung buat aku mcm gini..aku sayangkan dia..Tiba2 angin bertiup kencang..
Aik?lembaga tu ke??
Haah,mmg aku lembaga itu terus melompat masuk kedalam tingkap.
"Ap..apa kau nak?"tanya aku separuh menggigil,air mata aku lap..
Kenapa kau menangis? Tanya lembaga tersebut..
Kepala aku geleng..
Kau ingat xsapa aku?tanya lembaga tersebut..
"Mmana aku tahu"jawab aku
Tiba2 tangan lembaga tersebut memegang kepala aku..
"Yah!apa yg kau nak buat ni?!"aku meronta2..tiba2 aku terdiam...
Satu banyangan mula muncul..
-------throwback msa tzuyu kecil---
"Abang!yuyu nak aiskrim tu!"rengek seorang budak kecil..yuyu?bukankah itu nama aku semasa kecil?
"Xbole,kita kena cepat"jawab budak lelaki tersebut..mungkin abangnya kot..
Budam perempuan itu mula memangis..aku hendak mendekatinya tetapi xbole sbb lembaga itu memegang tangan aku..
"Janganlah nangis..ok,fine..yuyu tunggu sini"kata si abang..dua mula mendekati kedai tersebut..
Beberapa minit dia keluar sambil berlari ke arah budak perempuan tersebut..tiba2..sebuah lori laju menghampiri si abang semasa melintas..
Aku menekup mulutku..
Si abang jatuh rebah ke jalan apabila lori tersebut melanggarnya..aiskrim itu tercampak jauh darinya..
Ya tuhan..
Budak perempuan itu menangis teresak esak melihat si abang..
Budak perempuan tu ialah kau,tzuyu.. Kata lembaga tersebut..
"Ap..apa??"tanya aku meminta kepastian..
Aku abang kau..abang kandung kau yuyu.. Aku menekup mulutku..air mata laju menuruni pipiku..
Ja..jadi tadi tu..budak perempuan tu aku?dan..dan budak lelaki itu lembaga ni?oh my..
Aku memeluk lembaga a.k.a abang kandungku..
"T..tapi kenapa yuyu xingat?"tanya aku
Sbb yuyu pengsan n hilg ingatan lepas tu..jawab abangku denan tenang..
"Tzuyu minta maaf"kata aku
Xpe..kata lembaga tersebut lalu membalas pelukan aku..
YOU ARE READING
Mr.Vampire
Vampiretzuyu,seorang gadis yang terpaksa mengikut keluarganya berpindah ke sebuah bandar atas urusan kerja bapanya..disana,pelbagai perkara yang aneh berlaku kepadanya..selepas dia bertemu dengan byun baekhyun..hot student disekolahnya.. byun baekhyun,seor...