"Yahh!janganlahh!"aku rasa mcm nak nangis je..mana taknya?oppa min ambik ayam goreng aku ...semua tertawakan aku melihat gelagat aku..abang?hahaha..aku ada seorang abang tapi dia belajar diluar negara..ni tgh cuti jadi dia baliklah..
"Ala,oppa nakk!"rengek Oppa minAku hanya mendengus geram. "Yalahh!"nasi aku kunyah,mata aku jegilkan tanda protes..oppa min hanya tersengih..
"Sudah2 lah tu..nah"omma menghulurkan seketul ayam goreng kepada aku..aku tersengih..
"Terima kasih ommaa"balas aku
Omma dan appa hanya menggeleng sambil tersenyum..
"Oppa laparlah.."ayam tdi yg omma hulurkan pada aku oppa min ambil...
"Yahh!oppaaaaa!!!!!"bergegar rymah dibuatnya..semua orang hanya tertawa..hahaha
--------
"Tzuyuu"rengek oppa"Nae?"kepala aku toleh,rasa terganggu pulak dri tdi merengek je..kacau je org nak baca buku..
"Jom gi Jalan2~"ajak oppa
Jalan2?wahh,bagus jugaa
"Nak2!"cepat2 buku komik itu aku campak..entah kemana pun aku xtahulah,hahaha..
"Gi tukar baju cepat!"kata oppa sambil tersenyum..ahh!
"Oppa belanja?"tanya aku
"Naee!!"jarit oppa
"Yeay!huhu,syg oppa minn~
Laju sahaja aku berlari kebilik
-----------
Tangan oppa aku kepit..lalalala,aku hanya membiarkan org lain yg mula memandang kami..tiba2 aku ternampak.."Tzuyu.."perlahan sahaja suara itu dikeluarkan..aku rasa mcm nak nangis sahaja..
"Ttaehyung..ssiapa nii?"jri telunjuk aku tunjuk kearah seorang perenpuan yg sedang kemas memegang tangan taehyung..
"Err.."gagap taehyung dibuatnya..yup!aku couple ngan taehyung sejak aku berpindah sekolah 2hari yg lalu!
"Ssampai hati awak buat saya mcm ni.."kata aku..
"Tzuyu.."oppa min hanya melihat sahaja..
"Tzzuyu..ssaya minta maaf.."kata taehyung..
"Oppa,siapa perempuan ni??"tanya perempuan itu dengan gediknya..
"Hhah?ouh,ntah..oppa xkenal.."dush!rasa mcm hati aku ditikam beberapa kali..sampai hati taehyung buat aku mcm ni..selepas dia berkata mcm tu dia blah dengan perempuan tu..
Aku?aku xtahu aku lari kemana..
Akhirnya aku terjatuh..
"Aduh!"air mata aku mula mengalir..
Kenapa?kenapa tae?
-------
Perlahan lahan pintu rumah aku buka.."Annyeong.."kata aku..
"Tzuyu!tzuyu gi mna tdi?omma risau tadi!"kata omma
"Hurmm"kata2 omma aku abaikan..aku mula mengatur langkah naik ke atas..
Dummm!!pintu bilik aku henpas..aku jatuh terduduk lalu menangis..
Tanpa tzuyu sedari satu lembaga memerhatikannya dari tdi..
--------------
"Oppa sapa perempuan pabo tadi tu?"kata eunji"Entah"sepatah saja aku jawab..
Tiba2 angin bertiup kencang..
"O..oppa apa tu?"tanya eunji
"Ttak tahu.."tiba2 eunji pengsan..
"Eunji!bangun!"pipi eunji aku tepuk berkali2..
Kau!kenapa kau buat tzuyu mcm tu?!tiba tiba satu suara kedengaran..
"Nnae?"tzuyu?oh!
Aku xakan lepaskan kau!!suara itu membuatkan taehyung ketakutan..
Tiba2 badan taehyung dipukul berkali2..lalu ditolak ke dinding
Pabo!kata suara tersebut..
Akhirnya taehyung jatuh rebah kelantai..
-------------
Mianhae!saya minta maaf sangat!kesian taehyung😭sorry!
YOU ARE READING
Mr.Vampire
Vampiretzuyu,seorang gadis yang terpaksa mengikut keluarganya berpindah ke sebuah bandar atas urusan kerja bapanya..disana,pelbagai perkara yang aneh berlaku kepadanya..selepas dia bertemu dengan byun baekhyun..hot student disekolahnya.. byun baekhyun,seor...