Bab 1

282 19 2
                                    

Nama aku Aira.Aira Falisha BT Mohd Fauzan.Just call me Aira.Umur aku?Still young okey.17 tahun.Hari ni aku nak menjejakkan kaki aku ke sekolah baru,‘SEKOLAH MENENGAH KEBANGSAAN SUTRA JAYA'.Aku dah banyak tukar sekolah sebab aku selalu je kena buli.Aku ni lembik sikit and nerd.Wahh,macam perempuan melayu terakhir la pulak.Angan-angan je kau ni Aira.

•••••

KRINGGG!!!!!!

‘Aira bangun!Nanti lambat pergi sekolah!'teriak Umi dari bawah.
‘I'm coming'.Dengan malas nya aku mencapai tuala lalu masuk ke dalam bilik air.

Seusai mandi aku turun ke bawah untuk sarapan.
Dari atas lagi aku dah dapat bau masakan Umi.

‘Wah,umi masak apa?Sedap je bau.Dari atas lagi dah bau'

‘Of cos la.Ni Puan Fazila yang masak.Chef terkenal tau masa Umi muda² dulu' jawab umi berseloroh.

•••••

‘Ya Allah!Besarnya sekolah ni.Ni yang payah ni.Aku nak cari pejabat kat mane kalau dah sekolah besar gedabak camni' keluh ku.

Aku ternampak seorang lelaki yang baru sahaja memasuki perkarangan sekolah.Hensem😍.
Ish,Aira ni jaga mata tu!Aku pun meluru(?)ke arah lelaki tersebut.

‘Awak,tahu tak pejabat kat mana?'

‘Kau budak baru ke?'

‘Ye.Baru nm daftar arini'
Aku membaca nametag lelaki itu.Aryan Rifqi. Cantik.Secantik kain sutera gituwww.Sama dengan tuan nya.

‘Kau dengar tak apa yg aku cakap tadi?'

‘Tak la.Boleh ulang?'
Tu la kau pergi berangan lagi.Kain sutera la suteri la.

‘Haihh.Kau pergi straight pastu kau belok kanan and then terus je'

‘Okey.Thank a lot'.

•••••

Aku melangkah masuk ke dalam kelas dengan perasaan yang berdebar-debar.

‘Hari ni kita ada murid baru.Aira sila perkenalkan diri awak'

‘Assalamualaikum.Nama saya Aira Falisha BT Mohd Fauzan.Panggil Aira.Sila beri tunjuk ajar ye' aku tunduk 90°.

‘Weh kau ingat ni kat Jepun ke nak tunduk² bagai'

Aku melihat gerangan yang menyindir aku tadi.Budak tu lagi.Malu nye.Dah la satu kelas gelakkan aku.Cikgu pun buat tak tau je.

‘Aira,awak boleh duduk tepi Aryan ye'

Aku bergerak me arah Aryan.Aku menjeling tajam.Hah,baru tau ni Aira Falisha okeyy.Dia pulak buat muka takde reaksi.Aduhhhh!

*Sesi belajar diteruskan

‘Hai awak.Saya Armel.Panggil Mel je.Boleh kita jadi kawan baik?'

‘Hai.Boleh je.Jom pergi rehat'

Kaku. menuju ke kantin.Mel pergi membeli.Aku mencari tempat untuk duduk.Cari punye cari,jumpa jugak.Tapi yang pelik semua pelajar tengok aku macam nak makan.Comot ke muka aku?Jerawat ke?

Tengah sedap aku membelek muka aku,aku ternampak seoang perempuan yang err senang kata free hair la.Semua geng die free hair je aku tngok.

‘Hey budak baru!Kau buat ape duduk kat meja kitaorang hah?Kau ingat kau layak ke duduk kat sini?Ni tempat orang kaya je la..Low class pergi duduk tepi longkang je la.Kan gais?'

Geng die yang lain duk terangguk² macan burung belatuk.Nak je aku mainkan lagu angguk angguk geleng geleng tuk dorang tu.

‘Apa tunggu lagi blah la!'

Aku terasa tangan aku direntap kasar oleh seseorang.Terkejut beruk aku tengok orang ni.Aryan!!!

‘Kenapa kau cari pasal dengan dorang hah?Kau ni memang tempah maut ke apa first day sekolah?'bebel Aryan.

Bebelan Aryan aku endahkan.Sebaliknya aku meratapi mukanya yang hensem bak kain sutera tu.Memang hensem la.Mata hijau.Bulu kening lebat.Mulut merah merekah.Agak² Aryan ni pakai lens tak? Takkan?Mata original ni.Wahai jantung,berhenti la kau!Jangan buat tuan kau ni terseksa!

‘Sekali lagi kau berangan eh?Handsome sangat ke aku ni?'Aryan merapatkan muka nya ke muka aku.

‘Ma..ma...mana ada.Err..Saya tengah tngok pokok tu hah.Cantik.'kelentong ku

‘Yela tuh'lantas Aryan mejentik dahi mulus ku.

‘Aira!!Mana kau pergi?Puas aku cari kau.Kau cari pasal dengan geng minah poyo tu eh?Camne kau boleh ade ngan Aryan pulak ni?’

‘Aryan la yang tolong aku tadi,kalau x dah jadi capati aku kat sana’ gurau ku.

‘You're so funny la Ir’

‘Ir?Orang mana pulak sesat ni?’

‘Kau la bodoh’ sekali lagi dahi halus ku dijentik.Memang keluar dari perut Mak die ni doktor ajar jentik orang ke ape.Haih!Aira jaga mulut tu!

‘Dahla.Jom pergi rehat.Nanti habis pulak masa rehat'

Aku hanya menyusul.

•••••

‘Umi,Aira dah balik'

‘Camne sekolah?O.k ke K.O?'

Aku membuat tanda ok.Memang hari ni penat giler.Aku menuju ke bilik dan baring atas katil.Aku tersenyum lebar.Aku rasa aku suka dia!

-----FLASHBACK-----

‘Bye Mel!Jumpa esok ’

Mel sekadar membalas lambaianku.Aku teruskan perjalanan ke rumah.Tak jauh rumah dengan sekolah.

Debushhhhhh!!!

‘Alahai Aira oiii,camne boleh jatuh ni.Nasib baik takda orang lalu tau.Buat malu je kau ni!’

Tengah sedap aku membebel,datang seorang jejaka malaya gituwww tolong selamatkan aku ni.Aryan la sape lagi!

‘Kau ni clumsy la.Jalan sikit jatuh. Nanti kalau dapat terbang aku tak tau la apa yang jadi kat tulang kau’

Aryan mengangkat aku berdiri semula.Dia merawat kaki aku yang tercedera.Dia ni kan ahli persatuan Bulan sabit merah. Mesti la pandai.

Selepas siap merawat bagai,kami berdua(berdua je tau,takda orang lain 😍)beriiringan pergi ke kawasan rumah.

‘Awak tinggal sini ke?’soal ku setelah tiba di sebuah rumah besar.

‘Yup.Nape?Nak datang ke?Boleh je.Esok lepas sekolah datang la rumah kalau sudi’

‘Owh.Inshaallah.K la.Saya nak balik.Rumah saya dekat area sini jugak.Bye!’

‘Awak!Kita jadi kawan eh?’

Wahh!!!!Aryan nak berlawan ngan aku!

‘Boleh je.Err...Bye!’

Aryan hanya membalas dengan senyuman nakal.Tapi tetap handsome!

------END FLASHBACK-----

Aku pun terlelap ditemani memori indah(?)Indah la sangat!

•••••

Miss Bodyguard!Where stories live. Discover now