Bab 2

164 12 0
                                    

Sorry la kalau cite ni x best..author kecik lagi✌baru nk blaja buat novel..sokong author ye!

•••••

'Umi Aira pegi dulu'

'Ermm.Jalan baik²'

Dalam perjalanan, aku terserempak pulak dengan prince charming aku sorang ni!Gatal ye kau Aira oii!

'Hai my apple pie!'

'Err...hai'

'Jom pegi sekolah sesama'

Aku hanya mengiakan sahaja.

*waktu rehat

*Aira pov*

Aku duduk dlm kelas sorang².Aku x suka sngt rehat lepas kejadian minah poyo tuh!Buat panas hati je!

Hoi!

Aku tersentak!

Panjang umur minah poyo ni...

'Ka...kau nak a..pee?' soalku gugup.Hah tu la brani lagi mengutuk.Tapi dlm hati je.Camni la sikap aku kalau nak tau(aku x tau kenapa author cipta watak aku camni sedih tau :'()

'Aku nak kau jauhkan diri daripada Aryan!Kau belum kenal aku sapa kan?Aku Elfira Natasha.Panggil Efy.E.F.Y!Bukan nama mcm kau.Nama low class!' Efy tersenyum sinis.Begitu juga dengan ahli yang lain.

Airis kau kat mana?Aku perlukan kau!Kau kan hero aku.Kenapa kau tinggalkan aku?Kau slalu tolong aku masa aku susah.

'Alololo.. Ade budak tadika menangis la!'sindir salah seorang konco si ‘EFY’ tu.

'Gaisss ape lagi?Belasah la!'

'Tolong la,aku merayu jangan belasah aku.Tolong la' aku menangis semahu mahunya.

'Lek ah sis.Nad,bak kayu hoki sini'

Tak lama kemudian gadis bernama Nad itu datang dengan kayu hoki di tangannya.

'Efy,tolong la.Aku merayu.Jangan pukul aku.Kalau kau nak ambik Aryan tu ambik je la.Aku x kisah'

Efy mengusap kepala aku lembut dan bertukar menjadi ganas.Dalam hati aku hanya berdoa pada Allah.Harap ada orang masuk kelas x lama lagi.Efy dengan automatik menarik tudung ku sehingga ternampak rambut ku yg panjang bak rapunzel ni!
(Masa genting ni pun author nk buat main².Ape punye author dah.Pigidah!-_-)

Dengan pantas seorang rakan efy menarik rambut ku lalu efy memukul ku dengan kayu hoki tersebut di bahagian perut.Aku x boleh nk berkata ape lagi. Yang aku fikir hanya Allah!Selepas kayu hoki tu singgah ke perut ,singgah pulak ke kaki aku senang kata seluruh anggkta badan aku kene pukul!Aku memang lemah dah masa tuh.Aku nk dorang ingat ni.Aku akan balas dendam dengan perbuatan dorang ni!Mereka buat aku macam binatang!

Woi!

Aku berpaling ke arah suara itu dengan lemah.

'Aryannn' hanya nama tersebut yang terkeluar dari mulut ku sebelum dunia menjadi gelap!

*End pov*

*Aryan pov*

Selepas mendengar perkataan itu efy Dan konco2 nya cabut lari.

'Aira!Kau okey x?Aira!Someone tolong weh!!!!' aku teriak sekuat mungkin. X saggup tengok gadis yang aku sayang diperlakukan seperti binatang!

•••••

*Aira pov*

Aku membuka mata perlahan lahan.Aku ternampak Aryan sedang menggenggam tanganku sambil tidur.

'hensem nye' getus hatiku

'Aira,awak dah sedar?Saya panggil doktor ye'

'Eh,x payah la.Saya okey je' aku menggenggam lengan Aryan.

'Errr...thanks selamat kan saya' aku tersenyum manis.

Aku terdengar bunyi ketukan pintu.

'Ya Allah!Anak Umi nape jadi camni?Sapa yang buat?Aira ada musuh ke?' soal Umi bertubi tubi.

'Ishh..Umi ni banyak betul soalan.Macam peluru berpandu la pulak'

'Owh..ye ke?sorry kalau buat Aira x selesa.Umi risau sngt bila dpt call yang Aira kene buli.Macam la x biasa dengan perangai umi kalau dpt tau Aira kene buli lagi'terang Umi panjang lebar.

Aryan yang tadi mendiamkan diri terus mengeluarkan suara.

'What do you mean by ‘lagi’?That's mean yang Aira dah penah kene buli ke sebelum ni?'

Aku hanya menundukkan kepala.Tidam mampu berkata apa2.

'Haihh..ye..Aira mmg selalu kene buli.Sebab tu la aunty pindah kan die kat sekolah tu.Ingatkan
x dak org yg nak buli die tapi jadi camni la pulak' jwb Umi sedih.

'Jgn risau aunty selagi saya ada saya akan lindungi Aira' terpana aku mendengar jwpn dri mulut Aryan.

Ehhhhh jap..Baru perasan aku x pakai tudung!

Aku terus mencari benda yang blh menutup kepala ku.Aku ternampak sebuah baldi ditepi katil aku.Aku terus menyambar baldi tersebut lalu memasukkan kepala ke dlm nya.

Umi dan Aryan yg rancak bersembang terkejut dngn perbuatan aku.

'Nape ni Aira?'

'Aira baru ingat Aira x pakai tudung.Hehehehe'

Aryan hanya tersenyum mendengar jwpn Aira.

'Aunty,Ryan mintak diri dulu eh.Sian Ir duk pakai baldi tu.Ir jaga diri eh!Bye!'

'Bye!'

*Beberapa bulan telah berlalu

Spm akan berlansung bulan depan.Aku x ckp lagi dengan Ryan tentang perasaan aku sebelum aku kene pergi ke London ni.Macam mana aku nk cakap eh?

------FLASHBACK-----

'Aira Umi nk ckp ckit ni'

'Apa Umi?'

'Umi cadang nak hntr Aira ke London '

'Hah?Apa ni Umi?Aira x fhm la'

'Camni Umi nk hntr Aira ke London lepas spm'

'Kalau tu yg Umi nk Aira ikut je la'

-------END FLASHBACK-----

Lepas spm nanti aku nak bagitau tentang perasaan aku ni.

•••••

'Aira kita buat study group nk x?Tapi kat rumah kau?Sbb Mak kau masak sedap la.Kita ajak Aryan dengan Aqil skali eh?Boleh kan?' soal Mel bertubi tubi.

'Ermm' balasku

'Nape ni beb?Kau ada masalah ke?Share la ngan aku jangan senyap je'

'X de pape la'

'Hello!Kau ingat aku baru kenal kau tadi ke ape?Aku kenal perangai kau la.Mesti kau ada masalah ni.Cer story mory kat aku' pujuk Mel.

'Haihh....camni Umi aku ckp kat aku dia nk hntr aku pegi London kata nya nk suruh aku sambung blaja kat situ.Yang aku runsing skang ni aku x luahkan lagi perasaan aku kat Aryan' terangku panjang lebar.

'Aku cadang lepas habis je spm aku nk ckp kat Aryan' sambung ku lagi.

'X pe ye..Aku support kau' Mel memberi kata semangat kepada aku.

•••••






Sorry kalau x best..by the wat keep vote eh..tlg la saya ni..heheheh

Miss Bodyguard!Where stories live. Discover now