5 tahun kemudian.......
"Malaysia I'm back!!!!" Teriak seorang gadis yang agak ramping pinggang nya.
"Woi! Kau ni agak-agak la menjerit pun. Tempat terbuka kot" dengan selamba menunjal dahi licin gadis itu.
"Sesedap ajinamoto je kau tunjal dahi aku. Aku excited la dapat balik tanah air tercinta!" Kau apa tau?" katanya kembali.
"Ye la Cik Aira Falisha. Jom kita pergi makan kat kafe hujung sana" ajak Mel.
Kami berjalan beriringan ke kafe tersebut.
"So, how your condition now?" Armel memulakan bicara Selepas pelayan mengambil pesanan.
"Not bad la..Alhamdulillah aku dah konvo and nak cari kerja la hajat nya. Tapi kerja yang biasa je la like be a bodyguard?" Aira mengangkat keningnya yang tersusun atur bagi meminta kepastian.
"What!?Kau blaja tinggi-tinggi Nak jadi bodyguard je?"
"Yup. Dah tu aku nak keje apa lagi? Aku rasa setakat ni keje tu je la yang secocok ngan aku lagipun aku kan ada banyak ilmu mempertahankan diri" Aira masih degil dengan cita-cita yang logik nya itu.
"Ikut suka kau la... Aku tengok kau dah lain sekarang"
"Lain macam mana tu eh?"
"Lain la. Kalau dulu kau lembik sekarang kau dah kuat. Dari kau nampak nerd sekarang dah cantik macam model. Kau dah banyak berubah Ir...."
Zupppppp!
Terus fikiran nya teringat kepada Aryan. Orang yang dia cintai. Dengar Armel memanggil dia dengan panggilan 'Ir' terus mengingatkannya kepada Aryan Rifqi.
"Ira! Kau dengar tak apa aku cakap ni?Aira!!!"
"Hah apa?"
"Dengar tak apa aku cakap tadi?"
"Ye.. Aku dengar la. Memang aku banyak berubah. Aku tak akan sia-sia kan peluang hidup aku yang ada sekarang ni.."
"Ira... Aku nak tanya sikit ni"
"Apa?"
"Errr... Kau... tak ingat dekat Aryan ke? Bukan apa.. Sejak kau pegi ari tu dia tak berhenti telefon aku tanya pasal kau. Nak patah dah jari aku jawab panggilan dia. Dia dah macam kucing hilang anak tau" terang Mel panjang lebar yang membuatkan Aira tersedak makanan.
"Betul ke!? Kau tipu aku eh? Hek eleh nak tipu aku konon. Aku dah bijak la sekarang" Aira menafikan fakta itu.
"Terpulang la kau nak percaya ke tidak" balas Armel dan menukar saluran tv ke 104 untuk menonton rancangan Meletop yang femes di seantero dunia. Okey terlebih overrrr..-_-'
Belum sempat Aira bersuara, dia terdengar suara yang sangat dirindui nya.
"Hai. Assalamualaikum. Saya Aryan Rifqi. Artis yang terkenal dengan hati nya yang budiman. Hahahaha. Gurau je. Jangan ada yang kata saya perasan pulak ye!" kata seorang lelaki kacak yang ada di dalam kaca tv sekarang. Ryan.............
Air mata Aira terus jatuh menyembah bumi. Setitik demi setitik jatuh. Sudah lama dia memendam rasa rindu ini.
Armel perasan akan perubahan Aira tapi hanya membiarkan sahaja.
"Pandai ye jaguh hensem kita ni bergurau. Kita tak payah lagi buang masa ye.. Loffa tanya dia soalan pertama" Nabil selaku pengacara memulakan percakapan.
"Baiklah. Soalan pertama apa perkembangan tentang filem yang terbaru anda?"
"Filem tersebut mengisarkan tentang .... bla bla bla...."
YOU ARE READING
Miss Bodyguard!
RomanceAira Falisha,seorang gadis yang lembik,nerd,tak ada hala tuju dan mudah dibuli. Aryan Rifqi,seorang lelaki yang kacak,hot,baik dan senang kata semuanya perfect tentang dia. "Aku suka kau" -Aira "Ermm.Sorry aku x boleh terima cinta kau" -Aryan Tapi s...