Epiloog

20 3 0
                                    

16 jaar later
'Papa papa papa' roept mijn dochter. 'Ja Emma.' Ja ik heb mijn dochter echt emma genoemd. Wat raarder is. Is dat ze sprekend op der lijkt. Dezelfde haar dezelfde ogen. 'Wil je alstublieft nog is het verhaal over de armband vertellen?' Ik lach. 'Tuurlijk schat.' Ik heb het armbandje dat Emma me gaf nog steeds aan. Het is me te dierbaar. Mijn dochter kent het verhaal. En ze is er gek op. Ik vertel haar het verhaal.
'Papa hield je echt van der?' 'Tuurlijk schat. Daarom heet je ook Emma.' Mijn vrouw kent het verhaal. Ze lijkt veel op Emma. Daarom zal onze dochter ook wel op Emma lijken denk ik. Emma knikt. 'Papa denk je dat ik ook ooit zo zal verliefd worden.' 'Tuurlijk Em. Tuurlijk.'

Pov Ella ( het zusje van Emma )

Ik word wakker. Ik ben vandaag eindelijk 18. Ik krijg vandaag de brief die me zus voor me achterliet. Er stond duidelijk dat ik hem op mijn 18de mocht hebben. Ik loop naar beneden. Ik zie me moeder met een lach. 'Gelukkige verjaardag Ella hier is de brief.' Ze geeft me de brief. Ik pak hem snel en maak het open.

Lieve Ella,
Alvast gelukkige verjaardag. Ik zou er graag bij willen zijn maar jah dat lukt niet zoals je ziet. Je zal wel weten waarom ik dood ben. Vergeet nooit. Ga achter je dromen aan. Achter elk mens zit een verhaal en laat mama nooit alleen. Ze was misschien niet aardig tegen me maar ze is diep van binnen de beste moeder. Hier heb ik een cadeautje voor je verjaardag. Ik hoop dat je het mooi vind. Ik zal er altijd voor je zijn ook al zie je me niet. Ik hou ziels veel van je.
Liefst je zus Emma xxx

Ik ben aan het huilen. Me moeder geeft me een knuffel er zit een super leuk armbandje en een foto. Een meisje met bruin, krullend haar en gifgroene ogen. Samen met de familie en ze heeft een baby op schoot. De baby ben ik. Het meisje  op de foto is Emma. Mijn zus. Samen met de familie. Ik krijg tranen.

Ik hou ook van jou zus.

Einde.

I think I love you Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu