BAB 3

12.8K 356 6
                                    

Angin laut menderu dimukaku sangat sejuk tambah-tambah lagi pada waktu malam.Satu persatu air mataku menitis sambil tanganku memegang sebentuk loket yang berada dileherku.Tarikh hari ni adalah 18 SEPTEMBER 2016  maknanya dah 6 tahun dah mama papa pergi tinggalkan aku dibumi ini sendirian dan hari ini juga cukup umurku 25 tahun.

Flashback..

"Mama,papa"panggilku sambil melihat bintang dan bulan yang berada dilangit.

"Hmm,kenapa sayang?"tanya mama dan papa serentak.

"Cantik tak bulan dan bintang tu?"tanyaku sambil tunjukkan bulan dan bintang itu.

"Cantik sangat sayang."Jawab papa dan mama serentak.

"Macam tulah cantiknya mama dan papa Dyna."kataku dan selepas itu mengelus lembut pipi mama dan papa.

"Pandai anak mama dan papa bagi ayat."Kata papa tersenyum.

"Sayang nampak tak langit yang tiada penghujung tu?"tanya mama dan memelukku.

"Nampak."jawabku.

"Macam tulah cinta mama dan papa dekat sayang,tiada penghujung."kata mama dan papa serentak juga.

"Ouh sweetnya mama dan papa ni,selalu je jawab serentak."kataku sambil memeluk kedua orang tuaku.Sayang tak terkira aku dengan mama dan papa.

"Sayang tutup mata sekarang boleh tak?"Pinta mama.

"Okey,no problem hihi."terus aku menutup mataku.

4minit kemudian..

"Okey now sayang dah boleh buka mata."kata mama.

"Surprise!!Happy birthday sayang yang ke-19 tahun."ucap mama dan papa.Selepas itu,mama menghulurkan kek itu kepadaku seterusnya aku meniup lilin yang terpacak di kek itu.

"Woow,thanks mama,papa sebab buat semua ni.Thank you very much.I LOVE U SO MUCH mama and papa!!"ucapku sambil menitiskan air mata kegembiraan.

"I LOVE U TOO SAYANG!!Dah takmau nangis lagi sayang"kata mama dan papa sambil mama mengesat air mataku.

"Okey now sayang dah boleh potong kek tu after that makan."kata papa.

"Okey okey."gembira tidak terkata aku.

Semasa aku ingin mengemas apa yang patut,mama dan papa memanggilku.

"Kenapa ma,pa?"tanyaku.

"Hadiah ni dari mama and papa."kata mama sambil menghulurkan kotak kecil  kepadaku.

"Thanks ma,pa.Boleh tak Dyna nak buka sekarang?"tanyaku terharu.

Mama dan papa hanya mengangguk setuju.

Setelah aku membuka kotak tersebut,aku melihat seutas rantai,sebentuk loket yang berbentuk hati dan kunci.

"Kunci ni nak buat apa ma?"tanyaku kepada mama sambil menunjukkan kunci tersebut.

"Nak buka loket tu lah."jawab mama.

"Eyhh kejap kejap,nak buka sekarang ke?"tanya papa sebab maybe dia nampak aku macam nak buka loket tu.

"Haah."jawabku tersengih.

"Takde takde,loket ni buka dekat rumah dan yang penting sekarang ni kemas apa yang patut!!"arah papa tegas tapi manja.

30minit kemudian..

Aku Dengan Kau ✔Where stories live. Discover now