BAB 25

11.4K 238 3
                                    

"Sayang ?"Panggil Tengku Daniel ketika sedang breakfast.

Aku hanya mengangkat muka memandangnya.Makanan di depan mata hanya ku biarkan begitu tanpa menyentuhnya.

"Kita balik rumah abang ye ?"Tanyanya sambil tersenyum.

Oh
Btw,Tengku Daniel ambil cuti harini.Katanya ingin menjagaku.

Aku hanya menggeleng tanda tidak setuju dengan cadangannya.

"Pleeaasse"Rayunya

Geleng.

"Cuba dengar cakap abang ! Susah sangat ke ?! Hmm"Tengkingnya.

Aku hanya buat derk dengan tengkingannya.Kakiku dengan laju melangkah menuju ke bilik dan pintu dihempas kuat.

Tengku Daniel menggeleng kepala dengan perangaiku.

"Sampai bila sayang nak jadi macam ni ?"Tanyanya dalam hati.

Sementara dibilik,aku hanya menangis dibucu katil.

"Aku cuba jaga hati orang lain tapi orang lain pernah ke nak cuba jaga hati aku ?!"Jeritku perlahan.

Tok tok tok..

Aku hanya memandang sepi pintu bilik.Pintu bilik terkuak dan tersemburlah wajah Tengku Daniel bersama segelas air susu dan sepinggan nasi goreng.

"Makan nasi sikit ye sayang ? Kesian dekat baby dalam perut tu.Makan ye ?"Pujuk Tengku Daniel.

Tengku Daniel duduk bersila didepanku dengan muka berharapnya.

Aku hanya geleng kepala tak nak makan sebab aku rasa aku tak ada mood nak makan.

"Makan sikit je lepas tu kita pergi jalan jalan nak ?"Pancingnya.

"Orang cakap tak nak tu taknak lah !! Tak faham bahasa ke hah ?!"Tengkingku.

"Dyna ! Asal kau tengking laki kau ?! Tak baik tau !"Jerit seseorang dari depan pintu bilik.

Mataku meliar mencari tahu gerangan tersebut..

Maria !!
Ya Allah
Rindunya dekat dia ! Lama sangat rasanya tak jumpa.

"Maria ?"Aku menayangkan muka blur.Asal tetiba dia boleh ada kat sini?

"Ya aku Maria.Bff kau"

Dengan perut memboyot,dia lagi nampak cute.

"Meh sini sayang"Panggil Maria.

Kakiku laju melangkah ke arah Maria dan memeluknya erat.

"Rindunya aku dekat kau Maria ! Rindu sesangat !"

"Ya.Aku pun rindu kau sesangat.Jangan nangis lagi erk ?"Jari jemarinya laju mengusap airmataku.

"Dah berapa bulan ?"Tanyaku sambil tersenyum.

"Dah nak masuk 6 bulan.Yang kau pula nampak macam ada isi je ?"Tanyanya sambil membuat muka entah pape.

"Dah nak masuk 5 bulan"

"Jom turun ? Aku buatkan air untuk kau."Pelawaku.

"Boleh tapi kau kena janji dengan aku yang kau kena makan.WAJIB MAKAN ! Boleh ?"

"Perlu ke ?"

"Yes,perlu sesangat !"Arahan tegas dari Maria dikeluarkan.

"Yelah yelah"

"Daniel,jom turun sekali ? Bolehlah U borak borak dengan Ariz."Ajak Maria yang melihat Tengku Daniel daripada tadi duk krik krik je tengok aku dengan Maria buat drama tak berbayar.

Aku Dengan Kau ✔Where stories live. Discover now