Aku terjaga dari lenaku dek kerana pergerakkan ku yang terbatas dan yang paling happynya peningku juga mulai berkurangan.
Lahaii kesiannya dekat mamat ni,jaga aku semalaman.
"Daniel,Daniel"kejutku sambil mengusap belakangnya.
Tengku Daniel yang tesengguk-senggguk tidur atas kerusi terus tersedar.
"Kenapa ?? Sayang sakit lagi ke ??"Tanya Tengku Daniel risau sambil mengenyeh-ngenyehkan matanya.
Auu.Cutenya
Aku hanya tergelak mendengar nada kerisauan dia tu."Cantik sangat rupanya kalau dia gelak.Haish ni yang buat aku lagi cair dengan kesayangan aku ni.Aku tak kira,balik je KL terus aku pinang dia."Kata Tengku Daniel yakin.
"Takdelah,aku okey je.Kesian kau tido kat kerusi tu."kataku lembut.
"Dah tu,kalau abang tido sebelah sayang atas katil ni nanti kang tak pepasal kena pelempang sedas + bersos sayang tu."Kata Tengku Daniel menyindir.
"Ciss,sindir tak menyempat laa kau ni.Dah tepi aku nak mandi and then solat Subuh."Kataku sambil menolak tubuhnya ke tepi.
"Nak abang temankan??"Tanya Tengku Daniel tersenyum nakal.
"Pelempang sedas + bersos dari aku akan dikenakan jika kau teman aku mandi!!"jeritku sambil melangkah masuk kedalam toilet before that sempat aku mengambil tuala dan bajuku untuk dipakai selepas mandi.
Seusai semuanya,kakiku melangkah menuju ke pintu untuk keluar breakfast.Setelah aku membuka pintu, terkejut aku melihat Tengku Daniel sedang menyandar didinding bilikku sambil menekan-nekan sesuatu di iphone 6+ miliknya.
"Sayang dah siap dah ??"tanya Tengku Daniel setelah menyedari keberadaan ku disitu.
Aku hanya mengangguk.
"Dah jom pergi."Kata Tengku Daniel sambil menarik lenganku yang berlapik.
Di dalam kereta,aku hanya berdiam diri.Aku tahu yang aku dah mula bercakap dengan dia dan aku jugak baru perasan yang dia ni buat kereta Maria macam kereta hak milik dia.
"Thanks"Ucapku ikhlas memecahkan kesunyian yang melanda.
"For?"tanya Tengku Daniel blur.
"Untuk semalam."jawabku.
"Ouh,it sokey lagipun abang nak melatih diri sebab tak lama lagi abang nak jadi suami sayang."Kata Tengku Daniel sambil mengusap-usap kepalaku yang berlapikkan shawl.
"Ouh yekeeee"Kataku sambil mengangguk-anggukkan kepalaku.
"Haah" jawab Tengku Daniel sepatah.
"Kenapa kau bahasakan diri kau 'abang' erk dan kenapa kau bahasakan diri aku ni 'sayang'??"Tanyaku hairan.Kekadang aku nak tahu jugak kenapa.
"Kan abang dah cakap yang abang nak melatih diri sebab tak lama lagi abang nak jadi suami sayanggg."Jawab Tengku Daniel dan perkataan 'sayang' itu dileretkan sambil tersenyum manis kearahku.
"Tapi aku dah ada bf."kataku.Bf yang aku maksudkan ialah bestfriend but not boyfriend.Saja,nak kenakan dia.
"Whatt !! Kau dah ada boyfriend ?!!"Jerit Tengku Daniel.
Hadooii !!
Bingit telinga aku ni weyy !!"Sejak bila,siapa,aku kenal tak?!"Soalnya bertalu-talu.
"Dah lama dah,kita baru je jumpa dia semalam dekat restauran."kataku selamba derk je.Kenapa??Betul apa dia bf aku !
"Mamat kepoh Hakim tu?!"Tanyanya geram.
YOU ARE READING
Aku Dengan Kau ✔
Romance[COMPLETED] Asal jumpa je gaduh dan asal gaduh je jumpa.Inilah kisah antara Nur Dyna Amal dan Tengku Daniel Amsyar.Dyna ialah seorang yang kasar,cantik,kaya,baik hati tapi yang sedihnya dia sebatang kara hidup di dunia ini sejak dia berumur 19 tahun...