Hoe perfecte nagels hebben:
Bij een mooie outfit horen mooie nagels. Verzorgde nagels zijn dan ook de ultieme finishing touch voor je totale look. French tips, gelnagels, nailart,... De mogelijkheden voor je nagels zijn eindeloos! En natuurlijk kan 'au naturel' ook prachtig zijn. Maar niet iedereen heeft het geluk (of het geduld!) om mooie, lange nagels te hebben... Een goede nagelverzorging brengt je gelukkig al ver!
Het is belangrijk om regelmatig je nagelriemen terug te duwen. Nagelriemen zijn de huidrandjes die zich aan de basis van je nagels bevinden. Als je je nagelriemen niet terugduwt, worden ze hard en kunnen ze gaan scheuren. Duw ze echter nooit zomaar terug! Eerst moet je je nagelriemen zacht laten worden. Dat kun je doen door je vingers in te smeren met amandelolie. Als je nagelriemen zacht genoeg zijn geworden, duw je ze voorzichtig naar achteren met een wattenstaafje.
Je nagels knippen is een no-no! Het kan je nagels al snel beschadigen en voor scheurtjes zorgen. Vijlen is dus de boodschap. Om je nagels in te korten, gebruik je een grove vijl. Om ze af te werken, mooi glad te maken en bij te houden, gebruik je een fijne vijl. Kies liever niet voor metalen of kunstof nagelvijlen, maar voor een kartonnen vijl. Daarmee kun je je nagels het minst beschadigen.
Vijl
Vijlen doe je steeds één kant op en niet heen en weer. Wil je vierkantige nagels, dan kun je ze allemaal dezelfde kant op vijlen. Wil je voor ronde nagels gaan, dan vijl je iedere nagel eerst van de ene buitenkant naar het midden toe en dan vanaf de andere kant naar het midden.nagellak
Begin met een transparant basislaagje. Dat beschermt je nagels tegen de lak. Ze zullen daardoor geen pigment opnemen en minder snel verkleuren. Zeker belangrijk dus voor wanneer je kleuren zoals rood en oranje wil gebruiken.Als je aan de echte kleur begint, mag je nooit de volledige lengte van je nagel lakken. Laat altijd een klein randje tegen je nagelriem. Dat zal je vingers en nagels optisch verlengen en staat veel eleganter.
Lak in drie bewegingen. Begin in het midden van je nagel, lak dan naar het uiteinde toe en herhaal links en rechts om de hele breedte van je nagel te dekken.
Drogen
Je kunt op je nagels blazen, gewoon wachten tot de lak vanzelf droogt of... ijs gebruiken! Zet een bakje met water en veel ijsblokken klaar, lak je nagels en stop je vingers dan een minuutje in het ijsbakje. Het omgekeerde geldt ook: hou je handen in warm water om lak gemakkelijker te verwijderen.Gellak
Gelish is een semi-permanente nagellak die je kunt laten aanbrengen (in kleur of als french manicure) door je nagelstyliste. Gelish wordt aangebracht zoals gewone nagellak, maar het resultaat lijkt op gelnagels. Het beschadigt je nagels echter niet, integendeel! Gelish beschermt je nagels én is eenvoudig te verwijderen. En je hebt er minstens 14 dagen plezier van!
YOU ARE READING
Fashion , fashion and fashion
CasualeEcht goede tips voor make up en nagelak,haar,kamer enz.