Een goede foundation vinden is één, het juist opbrengen is een tweede en natuurlijk het belangrijkst. Lees mee en volg de tips op!
Algemene tips
Breng foundation nooit (dik) in je hals aan. Een beetje uitvagen mag wel, maar door de huidplooien in je hals krijg je een vreemd effect.
Laat ongeveer 1 cm vanaf de haargrens vrij. Die werk je op het eind pas bij door alles uit te vagen.
Wil je een long-lasting foundation, doe er dan een matterende poeder overheen (in dezelfde tint, liefst van het zelfde merk). Je kunt deze vaak meenemen en zo de hele dag je gezicht mooi mat houden!
Werk altijd van binnen naar buiten met vegende, deppende bewegingen
Breng nooit een te dikke laag aan. Dan liever twee dunne laagjes!
Heb je een bepaald plekje wat je wilt camoufleren, doe er dan niet extra foundation op. Maar gebruik een concealer of camouflagestick vóór het aanbrengen (en eventueel een beetje erna) van je foundation op het plekje.
Met een sponsje
Foundation aanbrengen met een sponsje is vooral goed bij voor vloeibare foundation. Houd je sponsje onder de kraan en knijp goed uit, totdat -ie nog ietsje vochtig is. "Vouw" het sponsje om je wijsvinger heen en doop het in de foundation. Breng het nu op je gezicht aan in 'komma-bewegingen', dus een soort halve draaien.
Met je vingers
Je vingers (liefst je middel- en wijsvingers) blijven een goedkope en ultieme manier om foundation aan te brengen. Het geeft 't meest natuurlijke effect. Het beste kun je wat foundation aanbrengen op de bovenkant van je hand en hier steeds met je vingers ingaan en dan alles op het gezicht 'kloppen'. Tip: maak een basissponsje vochtig met water en ga hiermee over je gezicht als je alle foundation goed hebt aangebracht. Zo meng je de kleur mooi!
Met een foundationkwast
De nieuwste trend: je foundation aanbrengen met een (platte) foundationkwast. Vooral die van MAC en Lancôme zijn goed, maar niet erg goedkoop. Doe de foundation op je hand of in een leeg 'bakje' en ga er met de kwast doorheen. Vervolgens verdeel je het over gezicht! Eventueel kun je dezelfde tip toepassen van het natte sponsje als hierboven.
YOU ARE READING
Fashion , fashion and fashion
DiversosEcht goede tips voor make up en nagelak,haar,kamer enz.