.part seven.

18 7 5
                                    

eyka p.o.v//

aku menggengam tangan aku.peluh dari jendul padang golf aku mula menitik.mcm mne aku nk bgitahu diorang?mcm mne kalau...shit,just forget it.

















"woi!kau kenapa?gelisah semacam je?"

erk.wtf yeunna?terkejut aku.erh.

"ye lah,kau kenapa?ada problem ke?kalau ada,sharelah!"

si miranda pulak menyampuk.hadoyai.memang saja nak serabutkan otak aku ke acane?

"aku ada something nak bagitahu korang"

aku membetulkan kedudukan aku dkat bangku tu.asal aku gelisah sngat ni?come on,eyka.calm down.

"apa dia?"












"parents aku..dah takde.kitaorang sekeluarga kemalangan..bulan yg lepas...."

satu persatu perkataan aku sebut.huh.

"seriuslah?kesiannya kau.."

aku mengeluh.peluh yg mengalir aku lap.fuh.

"habistu..mcm mne dgn kau?duit ada tak?"

okay,aku dah tahu dah jawapan kenapa aku gelisah mcm beruk kepanasan tadi.thanks,miranda sbb tanya soalan ni.DUIT.bukan aku tk tahu,yeunna dan miranda ni kawan org yg KAYA je.selama ni aku tipu diorang yg aku ni KAYA.aku takut,disebabkan kemalangan parents aku,diorang fikir aku ni miskin.huh.damn.

"don't worry guys,semua harta parents aku,diorang bagi kat aku.huh.small matter lah"

okay,lagi sekali aku menipu,agaknya kawan ngn diorang ni,mmg banyak kumpul dosa lah sia.

"kau kata korang sekeluarga kemalangan kan?mcm mna dgn sehun?"





"dia kudung,dan cacat"
























"nampaknga,kau tak layak ada dalam hati aku,oh sehun"














sehun p.o.v//

12.00 a.m.

lepas jadi lipas kudung kemas rumah,aku nak tidur.jap.kudung?huh.kena lah dgn  aku tu.haha.wth?










'tokk³'





aku alihkan pandangan mata aku ke arah pintu.sape plk kacau aku nk tdo ni?aku capai tongkat yg ada sebelah tilam aku.dgn susahnya,aku bangun.aku berlalu ke arah pintu,










'okay,dia nak apa?'









"kau tk tdo lagi rupanya?kau buat apa?termenung masa depan ke?takyahlah nak merenung masa dpan kau tu,masa depan kau tu dah gelap dah,confirm"

aku tundukkan muka.

aku tundukkan muka

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

aku senyap.malas nak bertekak pepagi buta ni.

aku melepaskan keluhan berat.

"eyka nak apa?"

aku tanya dia.aku still cuba kawal nada percakapan aku.

"kau tahu kan esok birthday aku?"

aku angguk.ye,sememangnya aku tahu.dah beli hadiah dari semalam lagi.

"aku nak kau buat party utk birthday aku,dekat RUMAH YANG BESAR"
































no.






what..







sial.







"eyka...mcm mne oppa nak cari duit utk semua tu?eyka tahu kan oppa ni hanya pengutip tin.."

suara aku berubah.aku sebak.kenapa dia tak faham dgn kehidupan kita sendiri?erh.

"aku kesah apa?!aku tak kira!kalau party tu takde,aku akan jadikan kau lebih dari kudung"

'tapp³'

eyka berlalu pergi.














"apa aku nk buat sekarang ni?"

air mata aku laju menitis.sakit,perit..semua aku tahan demi dia.









aku capai nokia cap ayam aku.





'titt³'







"sehun?asal kau call aku pepagi buta ni?rindu aku eh??"

aku tergelak sikit dgn gurauan hambar namjoon.aku lap sisa baki air mata aku.

"boleh aku mintak tolong?"

aku tahan suara aku.aku tknk namjoon tahu yg aku menangis.aku tknk risaukan dia.

"apa dia?"



















"aku nak pinjam rumah kau malam esok...boleh?"

sekali lagi,aku lepaskan keluhan yg berat.

"boleh je,lagipun esok aku sekeluarga kena outstation,ada syarikat lain yg nak berkerjasama dgn syarikat parents aku"

aku menarik lega.nasib baiklah,ada manusia mcm ni.

"tapi,kau nak buat apa dgn rumah aku?"

er.malunya.er.malunya.ayoyo.

"aku nak buat birthday party eyka"

"em yelah,"

'titt³'

namjoon matikan panggilan.nampak sngat dia marah dgn eyka.huh.aku letakkan nokia aku sebelah tilam.aku depakan tangan...merenung siling yg dah berhabuk tu.














   

'nampaknya....aku kena kerja keras esok'



(note:okay tak?sorry sbb lama tak update.vote and comment,thanks)

cruel"oh sehun"Where stories live. Discover now