Bts melambaikan tangan mereka ke arah berjuta juta peminat di hadapan mereka. Sekarang mereka sudah berjaya. Senyuman jelas di muka mereka.Walaupun di tubuhkan di dalam Entertainment yang tidak mewah, tapi usaha mereka akhirnya berbalas. Mereka kini mampu berpijak dengan kaki sendiri. Mereka sudah terkenal. Ya! Mereka sudah terkenal di seluruh dunia!
Bohong lah orang seperti mereka tidak ramai yang minat. Pasti ada. Tapi mereka juga manusia. Ada perasaan dan pasti rasa cinta wujud di dalam hati mereka.
" Annyeonghaseyo! We're BTS! " ujar mereka serentak. Semua yang berada di stadium berteriak tidak tentu arah. " Thank you Army! Saranghae! " ucap Jimin bangga. Tanpa peminat mereka, siapa lah mereka sekarang.
Mata Jungkook meliar mencari seseorang. Mana mungkin dia dapat mencari dalam kalayak ramai sebegini.
" Kami akan akhiri konsert untuk tahun ini kerana musim sejuk akan melanda lagi 3 hari. Enjoy your Winter Army! " jerit Taehyung.
Jungkook melihat cincin yang di pakainya. Lambat lagi kah konsert ini akan berakhir?--------
" Yah! Kim Jae Ya! "
Jaeya menekup telinganya dengan telapak tangannya. Bingit betul lah!
" Jae Ya! Aku baru tengok instagram tadi, Jungkook upload gambar dia dengan perempuan. Netizen semua kata tu yeojachingu Jungkook. Huwaaa!' " air mata tidak henti henti keluar dari mata Hyun Ni.
Jaeya mencebik dan tersenyum.
" Apa yang kau nak risau sangat? Dah tentulah Jungkook tu manusia, mestilah ada rasa cinta. Lambat laun semua k idol yang kau minat tu akan kahwin juga. Mana gambar yang kau tengok dalam instagram tu? " ujar Jae Ya.Hyun Ni menyeka air matanya dan menyerah phone nya kepada Jae Ya.
Hampir sahaja Iphone milik Hyun Ni terjatuh dari tangannya.
" Hyun Ni. Ni bukan ke instagram Jungkook yang baru dia buat 6 hari lepas? Ke..-- kenapa dia post gabar ni dalam instagram dia sendiri? " tanya Jae Ya tidak percaya." Sebab tu la aku menangis tadi. Kau tahu tak betapa kecewanya aku. Dah la dia post gambar perempuan dengan caption love bagai lepastu boleh pula dia lukis bentuk love dekat muka perempuan tu Broken aku. " luah Hyun Ni lagi.
Jae Ya menelan air liurnya. Dia pasti. Ni gambar Jungkook bersama dengan ......" Jae Ya. Baju perempuan ni sama dengan baju kau la. Baju yang Appa kau bagi 2 tahun lepas. " kata Hyun Ni dan merampas Iphonenya dari tangan Jae Ya. Jae Ya menggigit bibirnya.
" Kau ingat atas dunia baju ni ada sehelai ni je ke? Banyak lagi kau tahu tak. "
" Hurmmm.. Betul juga kan apa yang kau cakap. Lagipun ni gambar lama Jungkook. Tengok la dia pakai baju sekolah lagi. Cute gile! " kata Hyun Ni dan mencium screen Iphone nya.
• • • • •
Jungkook memusingkan telefonnya dari tadi sambil berbaring di atas sofa yang terletak di dalam studio Big Hit Entertainment. Keluhan berat di lepaskan.
Jungkook memikirkan apa lagi dugaan yang harus di tanggungnya. Tadi di marahi oleh Manager Nim. Sekarang siapa pula?
Jungkook membuka Instagram nya. Nama yang selalu ada di dalam hatinya di taip. Dia menekan account gerangan itu. Satu persatu gambar pemilik Instagram itu di lihatnya dan dia berhenti di satu gambar. Jungkook tersenyum. Dia melihat cincin yang di pakai oleh gerangan itu. Dan dengan perlahan lahan Jungkook mencium cincin yang bertahta di jari manisnya.
Perbuatan Jungkook terhenti apabila pintu studio di buka oleh seseorang. Jungkook segera bangun dari pembaringannya.
" Hyung buat apa dekat sini? " tanya Jungkook. Namjoon memandang Jungkook dan memegang bahu maknae nya. " Jungkook ahh.. Hyung tahu kamu mahu kebebasan seperti remaja lain. Tapi kita ada tugas sebagai K Idol. Jungkook pun dah tahukan risiko Idol macam mana kalau kita dah tandatangan kontrak? " ujar Namjoon.
YOU ARE READING
SHORT STORY | MY & KR |
Nouvelles" Walking with friend in the dark is better than walking alone in the light " [ Slow update ]