5

152 20 6
                                    

5.Cei care incep o poveste si nu o mai termina

Site-ul este plin de povesti aiurea care sunt postate, dar majoritatea neterminate, deoarece autorul nu mai intra deloc si povestile raman ori nu mai vrea deloc sa scrie si nu vrea sa o stearga.

Si mie mi s-a intamplat sa incep ceva si sa nu mai stiu ce sa scriu , dar nu trebuie sa scri la “foc automat”,ai timp destul sa te gandesti la un nou capitol.Multi renunta la o poveste si o sterg pentru ca nu mai au idei.Pentru a nu ti se intampla asta, voi da cateva sfaturi.

Unui artist mereu ii voi veni idei noi si noi ,chiar si mie mi se intampla asta.Ai vrea sa le scrii pe toate dar nu sti cum.Este perfect normal , dar cand iti vine o idee, nu e bine a sa te apuci imediat sa scrii , trebuie sa te gandesti bine la ea si sa vezi daca ai ce scrie .Degeaba scrii un inceput genial dar continuarea este sub asteptari.Daca vrei sa ai o carte buna si bine organizata ar trebui sa te gandesti la urmatoarele.

1.Trebuie sa stii  daca a mai scris cineva despre asta , daca este una originala. Este bine sa scrii cat de original , pentru ca oamenilor asta le place, ingeniozitatea.Cel mai important trebuie sa stabilesti ce gen va fi povestea ta: science fiction,cu actiune , cu aventura , cu rima etc.

2. Gandeste-te ce vrei sa scrii , trebuie sa te gandesti la tot nu doar la inceput.La continut si la sfarsit.Sfarsitul e cel mai greu pentru ca trebuie sa te decizi ori faci un final fericit ori unul trist.Unora le vin idei pe parcurs ce scriu , dar eu cred ca e mai bine ca tu , autorul,sa sti totul dinainte sa fi hotarat ce scrii . Trebuie sa stii bine cum se vor numi personajele ,locul,timpul si ce se va intampla.

3.Fa-ti o lista cu toate ideile pe care le ai ,iar apoi uita-te peste ele ,poate asa iti va veni o idee mai buna ,citind din toate.

4.Daca ti-ai fixat bine despre ce vrei sa scrii ,gandeste-te la locul,timpul si personajele.Propune mai multe , iar la final alege-le pe cele mai bune.

5.Trebuie sa fixezi ideea cartii.Spre exemplu :vreau ca cititorii sa inteleaga ca familia e mai presus decat prietenii sau ca nu trebuie sa fi bogat ca sa fi fericit.

6.Incepe sa scrii ceva despre ideea pe care o ai , prezinta putin personajele , locul in care se petrece actiunea si timpul.Eu prefer inceputurile cu descriere.

7.Trebuie sa stii unde vrei sa ajungi cu povestea, ce trebuie sa le areti citiorilor , trebuie sa le demonstrezi ca tu ai dreptate in privinta ideii.

8.Ca sa fie o carte reusita trebuie sa aiba si parti mai sensibile care sa ajunga la inima celor care citesc ,asa ca gandeste-te si la ele.

9.Incepe sa pui “temeliile” povestii si incearca sa dezvolti ideile si sa actiunile sa fie cat de amanuntite.

10.Dupa ce ai scris cat de cat din poveste , uita-te peste ea si mai retuseaza.Fii atent la semnele de punctuatie si corectitudinea cuvintelor (la cele care se scriu cu linioare sau intr-un cuvant sau despartite ).Poate unora nu le plac povestile care sunt scrise gresit gramatical chiar daca ideile sunt geniale.

11. Posteaza-ti povestea.

Asta a fost “tutorialul “ sper ca v-a ajutat cat de cat pe cei care nu stiu sa scrie o carte. Din punctul meu de vedere cam asa se scrie ,dar unii nu tin cont de aceste reguli . Pur si simplu scriu ce le vine.

Tipuri de scrieri pe WattpadUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum