VOICE-OVER:
Live from Central Mindanao University
College of Arts and Sciences
Audio-Visual Hall
A one-act play
written and directed by Mary Queen B. Telen from HUMSS 1F
Sit back, relax and experience the thrill of this performance entitled ALIMATOK
Lights, Camera, Action!
(We can see a study table with three chairs, and another chair in the left side of the stage, and a girl [SANDY] busy reading a book and doing her assignments. Papers, books, a notebook were stacked disorderly on top of the table.)
[CLARISSE and SAMANTHA enters]
(Halfway through the stage, they would stop to take a selfie. And then walk towards SANDY)
CLARISSE: Bes, kita kas uyab sa imong ex ganiha?
SAMANTHA: Oh! (laughs) Grabe jud! Iyang make-up ba, dili pantay! Wa diri, wa didto! (laughs) Bes, magkatawa jud ko'ng maghuna-huna sa iyang nawong! Nawong murag giyak-an!
CLARISSE: Gani! Unsa man to oy! (laughs) Perti pa gyung bakanga! Iyang legs murag giayo-ayo ug karate ni Bruce Lee. Nabawog! (laughs)
SANDY: Nangaunsa mo?
SAMANTHA: Oy bes, kung naa pa lang ka ganiha, matay! Mawad-an jud ka'g ginhawa'g kintawa ba!
[SAMANTHA and CLARISSE sits on the empty seats]
SANDY: Sure?
CLARISSE: Oh! Katong uyab sa ex ni Samantha ba! Horror kaayo'g nawong!
SAMANTHA: Grabe, mas gwapa pa man ko ato oy!
CLARISSE: Di jud! Mas gwapa pa gyud imong lola ato!
(SAMANTHA and CLARISSE laughs)
SANDY: Ingon nimo naka-move-on na ka ato?
SAMANTHA: Oh oy! Mao ganing ginakataw-an na lang namo! (to CLARISSE) Diba bes?
CLARISSE: Oh oy! (takes a selfie) (to SANDY) Smile pud diba bes!
SANDY: Naka-move-on naman kaha, nganong gapanghilabot gihapon mo? Libak didto, libak diri. Wa na gani na sila gapanghilabot ninyo, pagpuyo napud mo.
CLARISSE: Ikaw ba, seryoso ra kaayo ka. Lingaw-lingaw ra gani tong amoa!
SANDY: Seryoso bitaw. Unya nakabuhat na mo's inyong assignment?
(pause)
CLARISSE and SAMANTHA: Hala oh, assignment.
SAMANTHA: Nakalimot ko!
SANDY: Nakalimot? Abi ko ba'g nakabuhat na ka. Unsa man diay tong status nimo's facebook? "I'm almost done!" Hashtag: Doing assignments.
SAMANTHA: Ahay, char-char ra to oy!
CLARISSE: Para arun ingnon ba. Seryosong edukasyon kunuhay. Besides, grades do not define your intelligence, right?
SANDY: Yeah, you're right. But grades do tell if you're lazy or not.
[SIR AGILOS enters]
Naa si Sir. (stands) Sir, sir! Good morning sir. Um, kanus-a gani ang deadline sa assignment sir?
SIR AGILOS: Karon. Before 5 pm.
(CLARISSE and SAMANTHA will be shocked)
SANDY: Aw, magpasa na ko sir. (gets the paper from the table and hands it to SIR AGILOS. CLARISSE and SAMANTHA will be shocked even more.)
SIR AGILOS: Okay... (scans the papers) Good! Now, see you next meeting.
SANDY, SAMANTHA, and SAMANTHA: Goodbye sir!
[SIR AGILOS exits]
[SANDY sits back on her chair]
SAMANTHA: Oh, human naman lage ka?
SANDY: Ingon ba diay ko'g wala pa?
CLARISSE: Oy bes, tudlui mi be. Giunsa nimo?
SANDY: In-ani oh. Duol mo diri. (writes) Solve log 16 to the base 2. By law number four, imo na siyang i-divide. So in-ana na siya: log 16 over log 2. Using your calculator, (gets the calculator) log 16 over log 2 is equals 4. Giin-ana nako.
SAMANTHA: Ah, in-anaon ra diay.
CLARISSE: (curls) Agay! Sakita sa akong pus-on oy! Gi-mens man gud ko karon bay!
SAMANTHA: Sakit imong pus-on bes? Ako, sakit akong tiyan! Tungod man siguro ni's atong gikaon ganiha. Naglain jud akong gibati ay.
CLARISSE: Bes, favor be.
SANDY: (worried) Unsa man?
CLARISSE: Ikaw sa buhat sa among assignment be. Muadto sa me'g University Hospital.
SAMANTHA: Oh Bes be, please. Sakit na jud kaayo siya.
SANDY: Oh sige, sige. Adto na mo. Ako nay bahala diri.
SAMANTHA: Thank you Bes. I love you. (hugs SANDY)
CLARISSE: You're really a true friend. (hugs SANDY)
SANDY: Sige na, sige na. Pagdali na mo. Pagpatambal mo ha? (pause) Wait sa. Naa pud koy favor unta. (pause) Pahulma sa ko'g kwarta be. Bisan thirty lang. Wala naman gud koy allowance bay. Wa ko nahatagan ni Mama kay gigamit pagpa-check-up kay Papa.
CLARISSE and SAMANTHA: Nah! Wala na jud Dzai. Giamot napud namo sa project ganiha.
SANDY: Ah I see.
[PABLO enters and sits on the chair in left side of the stage.]
Sige, manghulam na lang ko sa uban.
CLARISSE and SAMANTHA: Sige bye! (worried look, and walks)
SAMANTHA: Sakita jud sa akong tiyan oy! (stares at CLARISSE) YES!
BINABASA MO ANG
Alimatok
RandomA one-act play written in Cebuano about a girl trying to find true friends