Namjoo

93 11 0
                                    

Jin POV

"Hyung nak pergi tandas.Jangan kacau Yeonnie"aku terus keluar tanpa menunggu respon mereka.
Air mata aku mula jatuh.Wae?
Kenapa kau datang balik?Kau tau tak yang aku still tak boleh move on even dah setahun berlalu.Kau terlalu penting dalam hidup aku untuk aku lupakan.Yeon,bogoshippo.

~Busan
Yeon Ae POV

   Ting!Tong!

Aku menekan loceng sekali lagi.
Mana Namjoo ni?Tak lama selepas tu pintu rumah apartment itu dibuka.

"Eeh?Yeon apasal lambat sangat balik ni?"aku terus masuk tanpa menunggu jemputannya.

  "Wait.Mana Yeonnie? Tak jadi ka?"dia mengerutkan dahi.Aku hanya menggeleng.

"Cer cerita dari A dampai Z"kata Namjoo sambil menepuk pehaku sebaik sahaja duduk di sebelah aku.Aku mengeluh.

"Actually-"

~Setelah 5 minit aku berceita

  "Kau..kau tinggal dia?Pastu sekarang dia kat mana?"

  "Molla"aku mengangkat bahu.
Blur.Aku tak tahu apa nak buat dah.Aku menyesal suruh dia lari apasallah aku tak suruh dia nyorok ja.

  "Aku menyesal aku suruh dia lari.Dialah orang yang paling aku sayang selain kau dan 'dia' ... sekarang ni macam mana aku nak cari dia?" Aku meraup muka aku.

  "Wei,kau ada gps tak dalam fon kau?"

"Dey,kau yang download kat aku,kau tanya aku.Dah download mesti wujud la dalam fon aku. Kau dah kenapa tanya pasal gps. Takut lupa jalan rumah ka?"
Dia menjeling tajam aku.

"Gps kan boleh detect"(btl ke eja,klau salah tlg gitau)

  "So,wae?"

  "Kau ni lembap lah.Maksudnya kita boleh detect la fon kau"

  "Eeeeehhhh,yelah.Cepatlah detect.Ppali,ppaliwa"aku terudls terjun ke arahnya.

"Yah!Sabarlah.Tengah buatlah ni.Sakitlah bahu aku.Sekali lagi kau buat camtu,aku smack down nanti" Namjoo menolak aku ke tepi.

  "Hehehe.Mian"aku menjarakkan sedikit jarak aku dengannya.

  "Ambil ni.Kau tunggu nanti dia muncullah.Aku nak ambil ladu sat"                                                                                                            
  "Yelah,kau makan-"aku stop bercakap sebaik sahaja phone aku berjaya di detect.

  "NAMJOO-AH,PHONE AKU KAT SEOUL" Namjoo yang hampir terlepas pinggan ladu tersedar kembali.

"Jauh gila dia pergi.Takkan dia jalan kaki pergi sana kot?mata Namjoo terbeliak.

  "Aku tak rasa macamtu.Dia dahlah asma kalau jalan pergi sana boleh jadi 5 jam takpun 10 jam sebab dia kan budak-budak" aku menggelengkan kepala tidak setuju.Kerja gila kalau Yeonnie jalan kaki.

  "Kalau macamtu,mesti orang yang bawa dia.Macam mana kalau tu orang jahat"Namjoo memandang aku dengan muka risaunya.Positive,Yeon,positive.

  "Apa kata kita pindah Seoul dua tiga bulan survey tempat mana yang dia lari?"

  "Kau gila ka?Syarikat sapa jaga?"aku menggelengkan kepala.

  "Relakslah.Kei ngan Eunha kan ada.Diaorang boleh jaga" Namjoo menepuk bahuku.

  "Yelah ikut kau.Tapi macam mana kalau kita jumpa diaorang?"

  Jumpa diaorang memang aku dan Namjoo akan happy.Tapi sekejap je,sebab masing-masing akan sakit akhirnya.Aku tak nak ambil risiko lagi.

  "Aku tahu risiko dia besar.Kau
dengan Jin,aku dan V.Kau takpa lagi pergi lepaskan dia cara baik. Aku?Aku benci waktu tu.Aku benci omma V.Sebab aku tak kaya macam diaorang dan  aku tak perfect macam yang dia nak,dia suruh aku break.What the heck!Dia suruh aku buat itu ini,aku ikut kecuali melutut kat dia tapi apa yang dia buat?"Namjoo menangis. Yes, kisah diaorang lagi perit dari aku ngan Jin.Aku memeluknya untuk menenangkannya.

"Dahlah dia buat keranda fake kat aku pastu kata dekat V yang aku dah mati.Sampai sekarang aku tak boleh move on lagi.Ni semua sebab makcik tak guna tu
Aku benci dia.Dia tipu aku.Dia rampas hidup aku.Dia bunuh abang aku.Dia bunuh hidup aku"

Oppa!GomawoWhere stories live. Discover now