Next

83 8 1
                                    

Namjoo POV

"Aku ingatkan kau balik lambat lagi.Yelah,kalau dah shopping mana ingat nak balik dah" selamba aku berkata sebaik sahaja duduk di sebelahnya. Yeon merenung aku tajam. Errr, aku ada buat salah ke?

"Eei,kau pergi mana tadi.Dah pukul 7 baru reti nak balik.Lagi satu...kau balik ngan sapa? Ouhhh,kau ingat aku tak nampak namja tu...Cepat gitau. Kau jangan ingat kau boleh lari yee" aku yang baru sahaja ingin bangun dari sofa,tangan aku dengan bangganya ditarik oleh Yoon.Ni buat aku rasa nak meraung ni.Hadoyaii.....

"Aippp,no pegang-pegang. Nanti virus menyerang.Sapa yang susah?Aku kan?" Oppss, silap cakap pulak aku rasa ..... aku tengok makin tajam je mata dia ni.Guna apa sampai tajam camni?Makan lobak banyak ke?Boleh jadi rabbit camni. Tak pun boleh potong bawang ni.Takyah guna tangan dah.Opps,silap...tak yah pegang pisau dah...

"Kau jangan main-main Namjoo
Tak pasal-pasal nanti aku kerat lapan takpun aku cincang kau lumat buat sup tulang bagi kat jiran?Kau nak?"Adoyai..kenapa aku rasa tekak aku sakit sangat. Nak telan air liur pun susah.Tak boleh dibuat main betul budak ni.Takut aku dibuatnya.

"Okay,okay...Orang nak main sekejap pun boleh lah.Nah.Ambil ni. Relakslah kitkat kan ada"aku memberinya sebatang kitkat yang diambil dari beg galas puma kesayangan aku forever and ever.

"Tadi waktu aku pi jenjalan... aku adalah jumpa sorang namja ni-"

"Hensem ke?"potong Yeon sambil tersengih.

"Pi blah lah kau. Aku nak cerita pun tak leh"aku menunjal kepala Yeon.

"Alah,kau ni.Aku main je kot. Janganlah serious sangat"Yeon mencebik.

"Jangan menyampuk dah.Nama namja tu Kim Namjoon.Sama nama macam abang aku yang kena culik lama dulu"perlahan aku menuturkan.Sedih pulak bila aku fikir.Actually,aku ada 2 abang. Kim Namjoon and Kim Kai.Namjoon oppa kena culik waktu aku kecil lagi.And,Kai oppa mati dibunuh....

"Maybe nama je yang sama. Yelah,kan ramai nama sama dengan kita kat dunia.Janganlah sedih-sedih"Yeon memeluk aku.

"Maybe kalau aku ajak dia keluar,mesti aku takkan kehilangan oppa...."

FLASHBACK

"Oppa,jom pergi kedai kat sana.
Saeng laparlah.Nak makan jjamponglah.Mengidam pulak nak makan jjampong Mak Kiah Swag" Aku yang baru sahaja berumur 7 tahun membuat puppy eyes.

"Ish,saeng kecil lagi nak mengandung apa?Tak pernah dengar pon nama kedai tu. Lagipun dah malam kedai tutup la.Omma ngan appa kan tak balik kerja lagi"Namjoon mengeleng kepala tidak setuju.Umur beza 3 tahun je dengan aku.Umur dia 10 tahun

"Alah,jebal.Joonie lapar lah. Petang tadi makan sikit je" Namjoo mengusap perutnya yang 'chubby' itu.

"Bwo?Petang tadi ingat aku tak tau Kai hyung ngan kau keluar pergi KFC makan satu large set,airsampai dua. Burger pun besar.Itupun tak kenyang?Dahlah tak ajak orang"Namjoon menjegilkan matannya.Susah betul dapat adik yang kuat makan mengalahkan hajah.Sekejap je dah lapar. Raksasa ke manusia dia ni.Tak kenyang-kenyang ke?

"Ala,oppa yang tak balik sekolah lagi.Just lapik perut je tu.Alah, jomlah"

"Banyaklah kau lapik perut.Kau nak ke aku kena lipat lapan kalau amma ngan appa tau nanti.Kau ajaklah Kai hyung.Kan dia dah besar"gape umur kitaorang ngan Kai oppa memang banyak.Kai oppa dah 17 tahun dah.

Setelah 20 minit berlalu~

"Puas hati kau?Opss,silap. Sepatutnya perut kau " Joon oppa menjeling aku yang menggigit chicken wrap dengan sungguh 'berselera'.

"Opcose.Gomawo oppa"aku mencium pipi kiri Joon oppa. Hey,biasalah tu.Siblings goals. Cia cia cia.

"Euww,dahla tengah makan. Habis pipi oppa kena sos.Ish, kotorlah"dia mengelap pipinya dengan hujung bajunya.

"Hana dul...set....Lari"aku berlari meninggalkan oppa.

"Yah!Gemuk siaplah kau"

"Kejarlah kalau dapat.Oppa lah gemuk sebab oppa lari lambat"

"Yah!Namjoo~ah!"

"Bluerk!Oppa tak dapat"

"Appo!!!"

"Oppa?"aku berpusing ke belakang untuk melihat oppa yang tiba-tiba menjerit.Walaupun kedudukan aku agak jauh dari oppa tapi aku masih boleh melihat dengan jelas apa yang terjadi.

Joon oppa kena tarik...dengan sorang namja bawa masuk dalam van.Tapi diorang tak nampak aku ke?Aku taklah gelap mana.Aku putih lagi berbanding author. Agaga.

Alu berlari menuju ke van putih yang baru saja menutup pintunya.

"Oppa!Oppa!"

Sejak itu oppa tak pernah muncul lagi...

Oppa!GomawoWhere stories live. Discover now