Move

58 8 0
                                    

Namjoo POV

"Bila nak sampai Hyeondong ni?"keluh aku.

"Ala.Sabarlah.Lagi 10 minit kita sampai"Yeon memujuk aku. Aku yang berada di seat belakang bergolek even though tak muat. Pandai-pandailah jimat.

Well,kalau ada readers tertanya macam mana aku tengah duduk sampai aku boleh bergolek actually aku tengah baring secara mengiring.Ni memang perangai aku dalam kereta. Lagipun dah aku sorang je kat belakang,buat jelah.Lagipun membazir seat lain.Seat sebelah Yeon letak botol nagn handbag. Pandai tak aku fikir.Ikutlah perangai Cik Namjoo yang sememangnya perlu diikuti.

"Erm,Namjoo aku nak singgah pharmacy sat.Nak beli ubat asma"aku mengerutkan dahi.

"Sejak bila kau ada asma.Tak pernah tau pun?"dia tergelak. Lawak sangat ke soalan aku sampai dia gelak?

"Ani.Aku nak beli untuk Yeonnie.Dia kan asma.Lagipun kalau aku rindu,aku selalu tengok ubat dia"dia tersengih.

"Mana pergi fon kau sampai teruk sangat cara kau lupuskan kerinduan kau?Kan boleh tengok gambar"kesian kawan aku yqng seorang ni.Gaya macam rindukan kekasih yang bertakhta di hatu.

(A/N:Urghh!Nak muntah dengar ayat entah pape kau*roll eyes*
Namjoo:Boleh ja kalau nak muntah tapi pi tandas ye.Nanti bau muntah dalam kereta ni
A/N:Urghh*blah*
Namjoo:Menang sememangnya mrnyeronokkan*Senyum kemenangan*)

SKIP

"Kau tak nak ikut aku ke? Pastu kau nak buat apa?"

"Taknaklah Aku nak jenjalan sekitar ni.Ambik angin" kata aku sambil memakai hoodies hitam bersama mask putih.Fav aku.

"Whatever lah.Just kunci pintu nanti.Takut pencuri masuk"kata Yeon.Turut nemakai mask. Kitaorang takut tersempak dengan V dan Jin so terpaksalah pakai.Tapi aku memmang wajib pakai sebab nanti kalau meteka jumpa aku nanti mereka kata aku hantu pula.Mampus aku

Actually dah satu jam berlalu lepas sejak Yeon pergi pharmacy. Kami cari rumah tu yang lama. Yang syoknya rumah 'penculik' tu dekat dengan rumah yang kita orang duduk sekarang ni.Depan je.So,senanglah nak stalk mereka. Bilik aku punya tingkap pun berhadapan dengan rumah diaorang.So,malam pun aku boleh stalk.Kenapa aku rasa macam aku ni sasaeng pulak?

Kami kemas rumah pun tak lama sebab rumah ni kami sewa ja.Memang cukup barang dalam rumah ni.Kitaorang just kemas baju.

Sekarang ni 'tugas' aku hanya jalan-jalan makan angin.Yeon beli barang dapur ngan fon baru dia.Aku mengeluh.

Aku berhenti sekejap di depan pagar rumah untuk survey rumah 'penculik' tu.Takkan aku nak pergi depan rumah diaorang pula.Aku nak jawab apa kalau diaorang tanya?But,kenapa aku macam pernah nampak rumah ni.And aku rasa familiar dengan jalan ni?

SKIP
RapMon POV

"Weyh korang,dekat rumah kosong depan ni,ada orang lah"

"Pastu?Apa kaitan dengan kita?"sampuk Jimin yang sibuk bermain Xbox dengan Jungkook. Aku hanya menggeleng.Takde sapa layan aku.Huh.Baik aku pergi keluar.

"Yah!Kau main tipu.Mana boleh kau buat macam ni"

"Hyung cuba tengok telinga saya.Ada nampak telinga saya kisah.Tak kan?"aku hampir tergelak mendengar jawapan Jungkook.Mana lah dia belajar jawab camtu.Mesti V ajar.

"Hyung nak keluar sekejap.Jaga rumah"

Krik...krik....

Urgh!Mereka ni setia pagi Sabtu mesti macam nu.Semua buat kerja sendiri.Aku terus mencapai mask aku dan keluar.Boring aku duduk dalam rumah.Jin dengan sudip pink dia.V ngan Jhope entah buat apa dalam bilik. Suga sememangnya buat kilang air liur.

Aku berjalan ke taman yang berada tidak jauh dari rumah. Tapi destinasi aku sekarang ialah kedai runcit.Aku just beli air tin dan terus menyambung perjalanan.Aku hanya memandang ke bawah.Sebab? Aku main Clash Of Clan.Air aku letak dalam poket biarpun akan nampak 'gelembung'.Sikit lagi, sikit lagi and...

THUD!

"Aigoo.Jeongmal mianhae. Jeongmal mianhae" aku bow. Aish,kenapalah aku boleh terlanggar orang.Tulah main game lagi.

"Takpe.Lagipun salah saya juga dengar lagu sambil tutup mata. Manalah tak langgar orang" yeoja tersebut hanya tergelak.

"Okaylah saya pergi dulu.Nanti kita jumpa lagi"dia melambai.

"Err,agasshi.Chakkaman"Aku pun tak faham kenapa aku tahan dia.Apa kau buat ni!

"Wae?"

"Ada masa tak?"


Oppa!GomawoWhere stories live. Discover now