Oppa ❤

40 5 0
                                    

Jisoo pov

Aku melangkahkan kakiku setapak demi setapak untuk pergi ke tempat arah yang aku tujui

"O-oppa! Bogoshipoyeo" itulah ungkapan pertama yang meniti di bibirku. Tanpa aku undang sesuatu cecair jernih sudah mula memenuhi ruang mataku dan mungkin akan luluh tiba pada saatnya saja.

"Oppa! Hari ni dah genap setahun setelah pemergian oppa kat atas muka bumi yang penuh dugaan ni".

Tangisanku mula kedengaran. Air mataku yang bergenang mulai luluh satu persatu - satu di pipi gebuku.

"Oppa! Bila masa yang tepat untuk oppa bawa jisoo pergi kat atas sana? J-jisoo tak kuat nak hadapi ni semua tanpa oppa"

Aku menyeka cecair jernih di birai mataku menggunakan belakang tapak tangan dengan kasar.

"L oppa! Jisoo tak kuat 💢 J-jisoo hanya seorang yeoja yang lemah! Hanya oppa satu - satunya tempat jisoo beradu tetapi semuanya hilang dalam sekelip mata sahaja tanpa jisoo duga pun!!! Wae? Wae? Wae? Argh!!!!!"

Aku menjerit dalam tangis sehingga terduduk berhadapan tempat pembuangan abu L oppa. Ya tempat itu tempat terakhir L oppa disemadikan yang mana ianya bertahtakan sebuah tasik serta taman bunga yang digabungkannya yang mana dapat menambahkan lagi seri tempat tersebut. Aku menangis sepuas - puasnya sambil mengingati setiap perincian kenangan aku bersama oppa kesayanganku yang tak lain yang tak bukan L oppa.

"Mian ne! Sebab jisoo oppa pergi jauh kat atas sana. Mian! Wae oppa? Wae? Waeyo? Wae oppa selamatkan jisoo? Just pretend you didn't see anything! Biarlah jisoo macam tu! Biar jisoo MATI! 💢 Kan sekarang semuanya dah musnah! Orang yang satu - satunya faham tentang soal hati dan perasaan jisoo terkorban!!!!! 💢 Wae?"

Aku mengusut - gusutkan rambutku. Jikalau ada manusia yang melihat aku dalam keadaan begini sudah semestinya aku dianggap tidak siuman kerana menangis dan menjerit bagai hilang arah tuju untuk hidup kat atas muka bumi yang durjana lagi jahil ni ! Aku berhenti menangis dan menyeka segala cecair jernih yang masih ligat berkeliaran di mukaku lantas aku mengeluarkan sesuatu yang bersampulkan warna putih yang mana sampul pemberian L oppa sebelum meninggalkan dunia durjana ni! Surat yang diarahkan untuk dibawa ke sini dan dibaca di sini pada setiap bulan berikutan tarikh yang tercatat pada hadapan sampul tersebut. Semuanya seperti dirancang. Tentang kejadian yang meragut nyawa L oppa yang mana aku mangsa yang sepatutnya di tempat tersebut memang aku agak sudah dirancang dengan teliti dan rapi oleh seseorang. Aku juga dapat mengagak mungkin kejadian tersebut sudah diketahui oleh L oppa dan cara yang paling paling pabo yang dia ambil adalah dengan korbankan nyawanya sendiri untuk orang yang pabo lagi tak guna macam aku! Semua surat yang dibaca oleh aku masih disimpan dan dapat lagi aku mengingati setiap butir baitnya satu demi satu. Surat yang terkumpul diberikannya untuk dibaca genap sehingga 2 tahun. Aku membuka surat yang ke - 12 yang aku bawa ke sini tadi. Tulisan masih lagi sama seperti surat sebelum - belumnya. Aku mengeluh perlahan setelah membaca nasihatnya yang satu ini yang mana masih lagi sama dan amat ditekankan terhadap diri aku. Cecair jernih mula menjeguh kembali apabila aku menghayati setiap bait - bait yang sudah tertulis berdakwatkan pen hitam kesayangannya. Aku memang agak sensitif tentang keadaan ini walaupun di luar kawasan tempat ini aku seorang yang licik lagi jahil bersama ahli anggotaku Blackpink. Kerana itulah personaliti dan perwatakan aku dan ahli Blackpink yang lain amat menjadi tanda tanya seluruh warga penduduk Korea. Secret. Itulah jawapan yang tepat bagi soalan yang spesifik ketika mereka memberikan sesuatu pertanyaan. Aku mencerna lagi bait - bait perkataan yang tertulis sehinggakan hari menjelma senja. Itulah aktiviti aku jika aku melawat ke tempat ini. Atau lebih tepat tempat inilah tempat rahsia aku untuk meluahkan segala soal hati dan perasaan aku setelah L oppa pergi meninggalkanku aku merana seorang diri di dunia durjana lagi jahil ni selain Blackpink yang mana tempat terbaru aku beradu masalah.

Dear beloved saeng,

Sekarang ni genap setahun oppa tinggalkan jisoo kan? Jisoo janji dengan oppa jadi yeoja yang tabah dan kuat tau! Jisoo move on dari oppa eh!? Cari namja yang sesuai dengan jisoo tau! Jangan cari namja yang personalitinya sama macam oppa yang pabo nih! Carilah namja yang mengikut citarasa jisoo yang dapat jaga jisoo untuk gantikan tanggungjawab oppa terhadap jisoo. Saeng ingat pesanan oppa ni jangan balas dendam terhadap orang yang rancang kejadian tu eh! Just forget about it and just relax @ chill my saeng. Jangan sesekali simpan dendam tau! Oppa tak suka eh!? Oppa sayang saeng ketat - ketat kalau longgar pun oppa skrukan balik untuk ketatkan! Amacam *angkat kening* Oppa sentiasa kat atas sana untuk awasi pergerakan jisoo tau *evil smile* Just kidding saeng 😂 Oppa sentiasa ada kat hati jisoo so kalau jisoo sedih oppa pun automatik akan jatuh sedih dan sakit macam yang jisoo rasai 😃 Saeng jangan pernah kecewakan hati orang lain tau 😉 Saeng jangan nangis tau time oppa tak ada just pretend to be a strong girl , Arraso? Saeng!

Saranghaeyo 😘

Next letter jangan lupa tau! Ikut tarikh yang ditetapkan! Take care! Jaga appa, omma dan oppa - oppa yang lain elok - elok. Love them just like you love me even they didn't care about you. Cakap to the Blackpink & others that i love them very much! Jangan kejam dan jahil sangat dengan orang disekeliling! Ingat our promise tau! Saeng ~ shii! Anneong 👋

Just forget about the past!

Aku melipat surat tersebut dan mengulangi satu barisan perkataan yang terakhir yang mana amat susah aku hadamkan terhadap permintaan itu.

"Oppa! Our promise saeng takkan mungkiri but your idea for forget about all of the past. I'm sorry mybe i can't but i will try my best! Oppa tau tak oppa lah satu - satunya manusia yang paling baik yang pernah saeng jumpa 😢 Betullah orang kata orang yang baik like malaikat pergi dulu manakala orang jahat dan jahil macam jisoo ni lambat nak temui ajal kan? Sebab jisoo terlampau jahat kerana tulah jisoo still stay kat dunia durjana ni kan? Am i right? Oppa jisoo akan cari sampai ke lubang cacing siapa gerangan yang rancang semua ni! Jisoo dah tekad oppa! Mian ne oppa jisoo akan balas dendam kat diorang dengan cara yang paling kejam kat diorang" *smirk + evil smile*

Aku mengumpal tanganku dengan ketat tanda bahawasanya aku penuh dengan rancangan dendam yang paling kejam kat atas dunia durjana ni

"Let's just wait and see" gumamku perlahan tanda kejahatan menguasai diriku yang penuh gelora dendam

H I M !? Where stories live. Discover now