The first planned ❤

35 4 0
                                    

Jisoo pov

First planned?!?

Melibatkan Elite High School 🏫

1. Find the next subject of the clue

Oh! My ~ " malasnya " jerit mereka serentak

"We have to changed our indentity, huh!?" Tanya si maknae

"Ermm. I think mybe" Aku mengangkat kedua bahuku tanda aku tidak mempastikannya lagi

"But how? Kita kan dah graduate walaupun tak sepatutnya lagi. Yela kan high levels of brain. What i mean is macam mana nak daftar kemasukan sekolah tu. Yela mesti diorang akan check up balik data." Tanya Jennie menuntut kepastian

"*smirk* "Don't worry! I know what i have to do. Just keep going with our plan. My family? They didn't trust me but i want to prove it. I promised." Tekadku sambil mengempal tangan kananku

"Unnie! You have us. We will help you. We are family right? So don't be to sad. Arachi?" Seloroh Rose kepadaku serta mendapat anggukan dari Lisa dan Jennie

"Nae, Ara." Aku tersenyum. Laluku berlalu ke beranda rumah berdekatan bilikku dan Jennie

'Andai saja L oppa masih hidup, mesti dia tengah happy bersama yeochin dia kan? Aku dah rosakkan kebahagian orang yang aku sayang. Hukumlah aku seandainya aku kejam. Jangan kesiankan diri aku kerana aku tidak layak untuk itu. Memang patut pun aku diabaikan keluarga sendiri. L oppa mian. Mian ne. Wait for me there, ara?'

Aku memandang langit yang kebiruan itu. Tanpa aku undang cecair jernih mula menjelma di tubir mataku. Aku mengesatnya dengan kasar. Aku tak nak diorang risau tengok aku. Dah banyak kali diorang nangis berjemaah dengan aku. Cukuplah setakat ini. Aku tak nak bebankan lagi masalah diorang terutama tentang masalah family masing - masing. Aku tak nak susahkan diorang. Tak nak sama sekali. Masalah diorang pun tak settle nak pulakkan ditambah lagi?

Jennie? The mystery one of blackpink. Dia kan anak ketua mafia terbesar dunia. So fahamkan je la. Mestilah banyak musuh kan? And guess what, her daddy want her to be a mafia. But she want to be a popular model. That's her ambition. Then, her daddy doesn't allow it. Ofc, you have a feeling right? Then guess it then, what happened next.

Rose? Ict brains blackpink. Anak ketua gangster negara Korea. Sebut je daerah apa? Must has her father named. Her appa want her to replace him. Her ambition is as same as Jennie but dia lebih kepada sesi potret gambar. Her situation also is nearly same as Jennie. Then guess again what happened between her and her appa.

Lisa? Maknae and happy virus + naughty of blackpink. Always bersikap matang walaupun umurnya yang muda dari ahli yang lain. Mudah diperdaya tetapi bijak pada tahap - tahapnya mengenali dunia. She is a daughter of prime minister Thailand. Dipaksa berkahwin dengan aturan keluarganya. Dia menolak serta kemudian dibuang oleh keluarga akibat tuduhan melalukan perkara yang menjijikkan sebelum aturan pernikahan yang ditetapkan.

And the last one. Me? Planner of the each plans for blackpink. [Berbelit ayat. Hehe] Appa? I am a daughter of Ceo -Kim- Holdings. Top 1 milionare in Korea and top 10 in England. Family aku memang jutawan. Oppa & saeng aku terkenal. Artists kpop la katakan. Tapi jujur aku cakap aku bukan Kpopers. So aku tak tahu sangat pasal diorang. Oh lupa yang aku nak cakap. L oppa pun K-idols. Nama kumpulannya Infinite tak silap aku la kot. Aku hanya minat dia dari dulu hingga kini. Bukan sebagai peminat tapi sebagai saeng. Yes! Tepat sekali, aku pun dah hancurkan kerjaya dan cita-cita dia. Terukkan aku? Apa punya pabo dapat saeng yang rosakkan kerjaya oppa sendiri right? Berbalik kepada family aku yang lain. Aku ada 3 oppa dan 2 saeng.

H I M !? Where stories live. Discover now