Kort del 3

76 2 1
                                    

Jag skrek på Ogge jag fick panik, jag kunde ju inte lämna honom här! "-Ogge!! FELIX!!! HAN..H..HAN HAR BLIVIT SKJUTEN!!! RING AMBULANS!!!" Tårarna rann nerför mina kinder jag hörde att Ogge ringde och skrek på den som han pratade med i telefonen.. "-Dom kommer om typ 2 min!" Skrek han, men samtidigt skrek han de lungt.. "-Oscar! Du får ta hand om Wilma hon kan inte sitta där hela dagen!" Oscars perspektiv: Jag gick lungt fram till Wilma, hon satt på knä gråtandes och höll i Felix.händer, man hörde honom viska: "-W...Wil..Wilma, Du måste följa med Oscar... Ja..Jag klarar mig.." Jag drog upp Wilma genom att hålla ett stadigt grepp med mina armar om hennes midja, jag lyfte upp henne långsamt, men hon bara sparkade och skrek, jag drog bort henne från Felix, samtidigt som jag hörde syrener, de va antagligen från Ambulansen. Jag satte mig på en bänk med Wilma i mitt knä, och lutade sitt huvud mot min axel och grät, mig tröja blev genomsur, fast det sket jag i. Jag höll min ena arm om hennes båda hennes ben, och den andra om hennes rygg.. Efter ett tag slutade hon och snyfta, jag kollade ner på henne.. Hon satt och sov.. Aw så gulligt, äsch Oscar skärp dig! Du kommer aldrig få henne! Hon är med Felix, eller? äsch jag vet inte.. Felix klarar sig iallafall, det här har hänt honom förut. Jag kände hur det vibrerade i min ficka, jag tog upp min mobil och suckade.. Jag svarade: "Tja det är Oscar. Ja. Men. Men hon har ju precis träffat oss. Så här kan ni.väl inte göra? Okej, ja, jag ska fråga henne" Jag såg att Wilma vaknade till, hon frågade vem de var, jag sa sanningen att det va Daff som hade en plan.. Som skulle få oss att bli kändare än One Direction.. Fast det skulle aldrig funka sa jag till henne efter..

Det enda jag vill är att se dig le..Where stories live. Discover now