G

59 8 0
                                    


Ghúl (Ghoul)

Ghúl je jen o něco málo chytřejší než zvíře, přestože pochází z člověka.Je to krvežíznivá bytost neustále toužící po čerstvém mase. Postavou je podobný člověku, jeho ruce jsou však zakončeny silnými drápy. Hlavu má znetvořenou a opatřenou obrovskými čelistmi plnými ostrých a silných zubů. Ghúl je výhradně masožravec.V knize je Ghúl popsán jako ošklivý, avšak nijak zvlášť nebezpečný tvor žijící na půdách či stodolách patřícím kouzelníkům, kde se živí můrami a pavouky. Hlasitě skučí, občas hází kolem sebe předměty, ale pokud na něj osobně narazíme, přinejhorším výhružně vrčí.


Gryf (Griffin)
Tvor, jehož tělo se skládá  z poloviny těla orla a poloviny těla lva (blízkovýchodní verze má hlavu s hřebínkem, zatímco např. řecká verze mívá řadu stočených kadeří tvořící hřívu). Vyjadřuje bystrost orla a sílu lva. Ve starém Řecku představoval božskou moc a po vzoru východních národů se používalo jeho obrazů k výzdobě chrámů, přilbic a štítů starých helénských válečníků. V křesťanství přejal symbol vzkříšení. Značí též dvojí přirozenost Kristovu - božskou (pták) a lidskou (zvíře). Gryfa můžete vidět např. na románských dlaždicích z bývalého kostela sv. Vavřince na Vyšehradě. Obvykle jsou divocí a vzteklí, ale několik málo obratných kouzelníků se s některými gryfy dokázali spřátelit. Žerou pouze syrové maso. 

 

Ups! Tento obrázek porušuje naše pokyny k obsahu. Před publikováním ho, prosím, buď odstraň, nebo nahraď jiným.

Kouzelní tvorové PozastavenoKde žijí příběhy. Začni objevovat