Karkulinka (Red Cap)
Trpasličí tvorečkové žijící v děrách na starých bojištích nebo kdekoliv kde tekla krev. Pro osamělé mudly jsou velmi nebezpečné, protože za temných nocí se pokoušejí je ubít k smrti. Nejrozšířenější jsou v severní Evropě.Kentaur (Centaur)
Jde o bájné zvíře z řecké mytologie. Spodní část tvoří koňské tělo, hořejší hruď a hlava člověka. Kentaur je velmi inteligentní a je schopen mluvit lidskou řečí. Kdysi byl pokládán za barbarské a nezkrotné stvoření. Tito tvorové žili podle řecké mytologie divokým a nevázaným životem v lesích Thessalii. Všechen čas trávili bouřlivými a prostopášnými radovánkami. Měli velké sklony k výtržnictví. Často jsou zobrazováni,jako opilí společníci Dionýsa.
Avšak jedna světlá výjimka tu byla. Byl to Cheirón, moudrý vychovatel několika řeckých hrdinů, jako například Achilles. Cheirón byl zběhlý v hudbě, lékařství, lovu a válečnému umění. Velmi se přátelil s Apollónem. Po jeho smrti ho Zeus vyzvedl na oblohu, jako souhvězdí Kentaura, vyzařující svou hlubokou moudrostí. Stejně tak i s kentaury jsme se už mohli setkat v prvním díle knížky, taktéž např. i pátý díl, kdy do školy nastoupí kentaur Firenze, aby učil jasnovidectví.Kůrolez (Bowtruckle)
Tvor plnící funkci strážce stromů. Žije v západní Anglii, jižním Německu a v některých skandinávských lesích. Měří maximálně 25 cm a jako by jej tvořila kůra a větévky s dvěma malýma hnědýma očkama. Je mírumilovný a plachý, ale je-li ohrožen jeho strom, dokáže zle poranit dřevorubcovy oči. Za porci stínek je možné z jeho stromu získat dřevo na hůlku.
Kluběnka (Puffskein)
Je rozšířená po celém světě. Je to krotký tvor kulovitého tvaru, pokrytý hebkou, hořčičně zbarvenou srstí. Miluje mazlení a lehce se o ni stará. Je-li spokojená, vydává tichý bzučivý zvuk. Čas od času se z těla vynoří dlouhý růžový jazyk a spořádá, na co přijde - od zbytků jídla až po pavouky. (I holuby z nosu spících kouzelníků).