Jednorožec (Unicorn)
Jsou to postavy s bílou srstí, postavou podobni koni. Údajně se vyskytují ve všech lesnatých oblastech severní Evropy. Jsou vybaveni léčivým rohem - tato zázrační zbraň na čele je činí neporazitelnými a mohou být poraženi pouze lstí. K tomu je potřeba panny, která je poslána, aby se procházela v oblasti, kde se jednorožci pohybují.Jakmile ji jednorožec zpozoruje, lehne si pokojně k ní, položí si hlavu do jejího klína a pokojně usne. Takto může být snadno přemožen. Jejich mláďata se rodí se zlatou srstí, až v dospělosti se srst mění do stříbrna a pak do bíla. Obvykle se užívá roh a žíně, které mají velké kouzelné vlastnosti. Krev je má také, ale je neobyčejně podlé a trestuhodné zabít či poranit jednorožce. V knize se můžeme s jednorožcem setkat hned v prvním díle, kdy profesor Quirrel pil jeho krev na rozkaz Voldemorta, který do něj vstoupil a jen jednorožcova krev ho mohla udržet při životě. Dále se jednorožci probírají v hodinách péče o kouzelné tvory s profesorkou Červotočkovou.Jezerní lidé (Merpeople)
Také jezerní lidé, sirény či mořské panny jsou rozšíření po celém světě, přestože vzhledem se hodně liší. Mají vlastní jazyk a přesto stejně jako kentauři odmítli statut osob a na vlastní žádost jsou klasifikováni jako zvířata. Nejstarší v dějinách zaznamenaní byli známí jako sirény v Řecku a v teplejších vodách překrásné mořské panny, které se často objevují i v mudlovské literatuře. Skotské a Irské již tak krásné nejsou. Jedomet (Lobalug) Vyskytuje se na dně Středozemního moře. Je to 30 cm dlouhý primitivní tvor - chrlící rourka a jedový váček. Při ohrožení se smrští a útočníka postříká jedem. Vodní lidé jej užívají jako zbraně a odběr jedu pro přípravu lektvarů podléhá přísné kontrole.Jehlanka (Shrake) Ostnitá ryba Atlantského oceánu. První byly vytvořeny jako nástroj pomsty mudlovským rybářům a na tomto místě jsou sítě vždy prázdné a rozervané.